Letošní model Yamahy je v mnohém lepší

Podle Jerry Burgesse Yamaha dosáhla jednoho ze svých hlavních cílů pro nadcházející sezonu, když se jim na nové YZR-M1 podařilo zlepšit zadní přilnavost.

Stejně jako zlepšení výkonu a prodloužení životnosti jejich čtyřválcového motoru, bylo pro Yamahu důležité zvýšit přilnavost na zadním kole, čehož dosáhli nasazením nového podvozku YZR-M1.

To, že se japonský výrobce dokázal s požadavky továrních jezdců dobře vypořádat vypovídá výkon Valentina Rossiho v prvním testu na okruhu v Sepangu, kde v obou dnech zajel nejrychlejší časy na kolo.

Podle Burgesse je to citelné zlepšení, když pro Motorcycle News uvedl: „Zkoušeli jsme zlepšit zadní přilnavost. Bridgestone musí připravit pneumatiky, které vyhovují každému jezdci na startovním roštu, ať je to loni vzadu jedoucí Gabor Talmacsi nebo Valentino a Casey vpředu.“

„Nechápejte mě špatně, je to velmi dobrá pneumatika, ale jsou tam dva nebo tři jezdci, kteří by si pravděpodobně vybrali o něco silnější, kdyby tu šanci měli. Tuto šanci ale nemáme a nestěžujeme si na to,“ pokračoval Australan.

„Je na nás maximalizovat úroveň přilnavosti, kterou z této pneumatiky získáme, protože na ni možná vyvíjíme větší tlak než ostatní jezdci na startovním roštu. Je to jen o stylu práce s nastavením našeho motocyklu, které se přizpůsobí výkonu dostupných pneumatik.“

„Změnili jsme geometrii a tuhost podvozku, protože samozřejmě chcete docílit o trochu vyšší trakce. Možností jak toho docílit je vyšší váhou v zadní části a rozdílnou tuhostí kyvného ramene a podvozku.“

„Už od začátku, co jsme motocykl vyzkoušeli loni v Brně a ve Valencii to bylo dobré, ale pokud něco získáte vzadu, tak zákonitě o něco přijdete vpředu. Musíte samozřejmě zajistit, aby tento úbytek nebyl až příliš velký a neovlivnil tak jízdní vlastnosti. Je to trošku jak žonglování na tenkém ledě,“ řekl Jerry Burgess.

15:09 | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
13:12 | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Katalánska, Montmelo
Pátek 15. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 16. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 17. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00