Letošní závod byl v Jerezu rychlejší než loni

Druhé kolo světového šampionátu bylo v z pohledu výrobce pneumatik Bridgestone velmi úspěšné, protože v něm padl nový rekord času na kolo a celkový čas závodu MotoGP byl rychlejší než loni.

Závod byl ve znamení souboje dvou španělských závodníků Jorgeho Lorenza a Daniho Pedrosy, jenž v závěru sváděli souboje o vítězství na dráze závodního okruhu v jihošpanělském Jerezu.

Velkou cenu Španělska vyhrál Jorge Lorenzo, druhý projel cílem Dani Pedrosa a třetí s odstupem jen 0,890 sekundy Valentino Rossi. Všichni jezdci královské kubatury jeli na tvrdší směsi přední pneumatiky a mimo Aleixe Espargara nastoupili všichni do závodu s tvrdší směsí zadní hladké pneumatiky.

Na několik otázek ohledně závodního víkendu v Jerezu odpověděl Tohru Ubukata, šéf vývojového oddělení Bridgestone Motorsport.

Co nám po víkendu v Jerezu můžete říct k výkonu modifikovaných směsí u zadních hladkých pneumatik?
Tohru Ubukata: „Jsem opravdu spokojený, protože u modifikované směsi zadní pneumatiky jsme v Jerezu zaznamenali hned dvě výhody. Lepší úroveň přilnavosti, která vedla k novému rekordu v čase na kolo a zvýšené životnosti vedoucí k rychlejšímu celkovému času závodu. Samozřejmě výkon v zahřátí pneumatiky není ve Španělsku s vysokými teplotami dráhy nikdy spornou otázkou, ale přesto můžu říct, že jsme od jezdců dostali kladnou odezvu.“

„Rovněž dobrý byl rozsah výkonu mezi tvrdší a měkkou zadní pneumatikou. I když všichni mimo Aleixe použili tvrdší směs pro závod, v pátek a sobotu bylo hodně jezdců, kteří používali obě směsi. Bylo vidět, že tvrdší volba šla použít a fungovala dobře za chladnějších podmínek při druhém tréninku v sobotu ráno a že měkčí směs nabídla dobrý výkon i v případě, kdy teplota dráhy stoupala od sedmnácti stupňů až do sobotního kvalifikačního odpoledne.“

Ovlivnila vysoká teplota dráhy výkon pneumatik?
Tohru Ubukata: „Povaha okruhu je taková, že pneumatiky mají k dispozici jen málo času, aby se mezi zatáčkami ochladily, takže zůstatková teplota je stále celkem vysoká, ale jejich výkon byl dobrý o čemž svědčí nový rekord času na kolo. Rychlost opotřebení byla tak, jak se předpokládalo a skutečnost, že Jorge zajel svůj nejlepší čas tři kola před koncem závodu svědčí o jejich dobré životnosti a konzistentním výkonu.“

Připravili jste pro jednodenní test něco nového?
Tohru Ubukata: „Testováním jsme pokračovali na vývoji naši hladké přední pneumatiky, kterou dostali všichni jezdci navíc k jejich standardnímu počtu pneumatik určených pro test. Testy během sezony jsou velmi omezené, takže bych moc rád poděkoval všem týmům a jezdcům za jejich podporu Bridgestone v testování této pneumatiky, aby nám umožnili získat cenná data, jenž budou důležitá pro její budoucí vývoj.“

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz