Lin Jarvis doplnit podrobnosti o pronájmu motorů Yamaha

Lin Jarvis doplnit podrobnosti o pronájmu motorů Yamaha

Šéf týmu Yamaha Racing Lin Jarvis představil podrobnější podmínky k pronájmu pěti motorů Yamaha YZR-M1 pro jednoho jezdce na sezonu.

V rámci GP v Texasu minulý měsíc Yamaha potvrdila, že v letech 2014 – 2016 budou dodávat motory YZR-M1 maximálně čtyřem jezdcům, kteří jezdí v soukromých stájích. Motorový balíček od Yamahy bude stát 800 tisíc eur pro jednoho jezdce na sezonu. Nabídka od konkurenční Hondy, která by měla dodávat kompletní motocykl, by měla vyjít jezdce na rovný milión eur.

Motory Yamaha budou odvozeny z motorů, které používá tým Tech3, včetně pneumatických ventilů. Honda s nimi u pronajatých strojů nepočítá. „Motor bude hodně podobný tomu u Tech3 a zahrnuje i pneumatické ventily. Pochybuji, že jakýkoliv výrobce by byl ochoten svoje motory prodávat. Pronájem nám navíc umožňuje nabídnout nejlepší technologii. Motory zůstávají zapečetěné a my se postaráme o veškerou údržbu.“

První zájemci se na nás obrátili již v Jerezu. „V Jerezu jsme již měli jednání se zúčastněnými týmy a výrobci podvozků. Nicméně, náš projekt je zaměřený na týmy, a ne přímo na výrobce podvozků, protože týmy si budou samy vybírat podvozek. Myslím, že balíček od Yamahy bude nejvíce konkurenceschopný,“ zdůraznil Jarvis pro MCN.

Motory Yamaha budou vybaveny standardní ECU od Magneti Marelli, takže tým bude moci použít 24 litrů paliva. Kromě toho je tu možnost použít až dvanáct motorů, ale Yamaha jich poskytne pouze pět. Stejný počet obdrží i satelitní tým Tech3.

Při soukromém testu v Japonsku, bude ECU naladěna na motory od Yamahy. Uzávěrka objednávek na dodávku motorů Yamaha byla stanovena na konec června, tak aby Yamaha měla čas a možnost najmout další pracovníky, pro zvýšenou produkci. „Při každém závodě je deset inženýrů z Japonska, kteří dohlížejí na práci továrního a satelitního týmu. Budeme potřebovat další zaměstnance, kteří se budou starat o soukromé týmy. Počty budou upřesněny, až na konci června, kdy budeme vědět, kolika týmů se to bude týkat,“ dodává Lin Jarvis.

zdroj: speedweek.de

Doporučujeme

Články odjinud