Lin Jarvis: Jsme rádi, že s námi Fiat zůstal

Italský výrobce automobilů podporuje japonského výrobce motocyklů.
Vítězný rok 2008, kdy Yamaha získala všechny tituly v mistrovství světa se odrazil na změnách, které vedly k povýšení lidí ve vedení japonské společnosti. Yamaha Motor Racing má nového prezidenta a závodní oddělení Yamahy se přestěhovalo do kanceláří svého nového hlavního stanu v italské Gerno di Lesmo.

Masao Furusawa přijal větší podíl zodpovědnosti ve vedení Yamaha Motor Racing. Shigeto Kitagawa, který zastával funkci technického manažera oddělení, vystřídal Furusawu ve funkci prezidenta a Yoshiaki Hayasaki bude působit v roli manažera japonské společnosti.

Jediné, co zůstalo stejné, jak v minulém roce je personální obsazení v garážích Yamahy. Týmy mechaniků a techniků obou jezdců Valentina Rossiho a Jorge Lorenza budou pokračovat v úspěšné sestavě z roku 2008 i letos.

V rozhovoru, který poskytl výkonný ředitel Lin Jarvis u příležitosti oficiální prezentace Fiat Yamahy, rovněž vyjádřil své sympatie k novému sídlu závodního oddělení Yamahy, když uvedl: „Nové ředitelství … především je velmi hezké a jsme moc rádi, že jsme se tu v prosinci přestěhovali. Upřímně, podle toho, co jsme měli před tím je to velký pokrok a jsme rádi, že můžeme být v těchto kompletně zrenovovaných prostorách. Působiště je stejné, jak předtím, ale od základu přebudované.“

„Všichni jsme rádi, že jsme tady, máme pro práci ohromné zázemí a co je nejdůležitější, předtím jsme měli své zaměstnance ve třech různých lokalitách a nyní jsme všichni pohromadě a pod jednou střechou. To je mnohem lepší pro práci a mnohem lepší pro komunikaci. Pokud to opravdu něco změní v našem způsobu práce, tak bych řekl, že nás to více stmelí, budeme více týmovější, více efektivnější a doufejme, že to prospěje všem našim aktivitách.“

Lin Jarvis rovněž hovořil o jejich hlavním partneru, kterým je italský Fiat a společná smlouva na příští dvě sezóny je pro závodní tým zárukou jistoty.

„Jsme velmi rádi, že s námi Fiat zůstal. Podepsali jsme novou dvouletou smlouvu a to je skvělá zpráva, protože když jsme před dvěma léty začínali, bylo docela radikální mít automobilového výrobce, zejména italského automobilového výrobce, který podporuje japonského výrobce motocyklů. Myslím, že jsme Fiatu přinesli skvělé výsledky.“

„Myslím si, že je to velmi dobré pro mistrovství a jsme za to skutečně rádi, zvlášť v těchto těžkých časech celosvětové krize, zejména v automobilovém průmyslu. To, že Fiat zůstal je projevem důvěry v náš tým a rovněž v MotoGP. Upřímně, Fiat byl vždy našim kandidátem číslo jedna. Samozřejmě pokud máte se svým partnerem dobrý vztah, chcete tak stejně pokračovat i v budoucnu, proto jsem velmi spokojení.“

Ohledně současného stavu v motoristickém sportu, který významným způsobem ovlivnila celosvětová ekonomická situace, což vedlo i k odstoupení Kawasaki z MotoGP Lin Jarvis uvedl: „V podstatě to začalo už v prosinci, kdy téměř jeden po druhém začali odstupovat. První byla Honda, pak Suzuki a Subaru a nakonec bohužel Kawasaki. To je znamením současné doby. Tyto velké továrny opouštějí špičkové sportovní disciplíny. Naštěstí pozice Yamahy je trochu jiná. Čelíme krizi stejně, jak všichni ostatní, ale náš týmový projekt je velmi úspěšný a pro to si myslím, že můžeme a budeme pokračovat i v budoucnosti, protože je to velmi důležitý nástroj pro Yamahu a její marketing.“

„S ohledem na počet motocyklů na startovním roštu MotoGP jsem samozřejmě znepokojen. Raději bych neviděl celosvětovou recesi, raději bych viděl týmy prosperovat, raději bych viděl víc jak dvacet, dvaadvacet nebo čtyřiadvacet motocyklů na startovním roštu. Musíme čelit realitě takové, jaká je a upřímně doufám, že motocykly Kawasaki zůstanou. V ideálním případě by to znamenalo devatenáct nebo dvacet motocyklů na startovním roštu. Musíme skutečně vážně uvažovat ohledně budoucnosti, jak můžeme dál zvyšovat prosperitu tohoto sportu.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00