Litrové prototypy, parketa pro Bena Spiese

Američan letos poprvé zahájí sezonu s továrním týmem Yamahy, má za sebou poměrně úspěšný test v Sepangu a těsně před úvodní Grand Prix v Kataru má dva dny na finální doladění technického kompletu.
Litrové prototypy, parketa pro Bena Spiese

Ben Spies je jezdcem, který si jen zřídka na něco stěžuje a pokud ano, tak možná jen na počasí, když je na dovolené. Osmistovka MotoGP je v jeho závodní kariéře zásadní změna, ale po roční zkušenosti u Tech3 je vidět, že i s takovým dravcem, jakým je stroj MotoGP si dokáže poradit.

Nicméně příchod litrové kubatury (v roce 2012) vítá a neskrývá své nadšení, protože právě tato kubatura mu dle jeho slov, bude sedět mnohem víc. „Když nastoupí litrová kubatura, bude to kompletně jiné,“ řekl Ben Spies. „Už se nemůžu dočkat až k tomu dojde, protože si myslím, že můj styl jízdy bude těmto motocyklům lépe vyhovovat.“

Poslední ročník osmistovek absolvuje rodák z Texasu v sedle tovární M1. Po úvodních testech je přesvědčen, že pokud se mu podaří zapracovat na několika klíčových oblastech stylu jeho jízdy, zaznamenají letos dobrou sezonu.

Z testu v Malajsii naposledy odjel jako pátý nejrychlejší jezdec a dokonce rychlejší než jeho týmový kolega Jorge Lorenzo. Spies už dříve několikrát avizoval, že spoluprací s Lorenzem jen získá, ale zároveň připouští, že jejich styl jízdy je v mnoha směrech odlišný.

„Já a Jorge jezdíme určitě jinak. Každý máme své silné stránky. Jsou tu věci, které zvládá lépe on a jsou zase věci, které zvládám lépe já,“ pokračoval Američan. „Ve srovnání s minulým rokem se můj styl jízdy o dost změnil. Je zapotřebí dalších změn? Ani ne, ale určitě jsou věci, které bych mohl dělat lépe.“

„V současné době je jedna z našich silných stránek předek motorky. To jsme s Yamahou věděli pokaždé. Také jsem dobrý na brzdách, ale na druhou stranu ztrácím rychlost v zatáčkách. Musím teď mezi tím najít tu správnou rovnováhu.“

„Každý jezdec má své silné a slabé stránky. Mě třeba vyhovuje, když mi motorka jede smykem. Neříkám, že jsem v tom perfektní, ale jsme nepochybně silnější ke konci závodu. Když se zvedá teplota a pneumatiky jsou opotřebovanější, naši rychlost to, jak se zdá tolik neovlivní,“ řekl závěrem Ben Spies.

17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00