Litrové prototypy, parketa pro Bena Spiese

Američan letos poprvé zahájí sezonu s továrním týmem Yamahy, má za sebou poměrně úspěšný test v Sepangu a těsně před úvodní Grand Prix v Kataru má dva dny na finální doladění technického kompletu.
Litrové prototypy, parketa pro Bena Spiese

Ben Spies je jezdcem, který si jen zřídka na něco stěžuje a pokud ano, tak možná jen na počasí, když je na dovolené. Osmistovka MotoGP je v jeho závodní kariéře zásadní změna, ale po roční zkušenosti u Tech3 je vidět, že i s takovým dravcem, jakým je stroj MotoGP si dokáže poradit.

Nicméně příchod litrové kubatury (v roce 2012) vítá a neskrývá své nadšení, protože právě tato kubatura mu dle jeho slov, bude sedět mnohem víc. „Když nastoupí litrová kubatura, bude to kompletně jiné,“ řekl Ben Spies. „Už se nemůžu dočkat až k tomu dojde, protože si myslím, že můj styl jízdy bude těmto motocyklům lépe vyhovovat.“

Poslední ročník osmistovek absolvuje rodák z Texasu v sedle tovární M1. Po úvodních testech je přesvědčen, že pokud se mu podaří zapracovat na několika klíčových oblastech stylu jeho jízdy, zaznamenají letos dobrou sezonu.

Z testu v Malajsii naposledy odjel jako pátý nejrychlejší jezdec a dokonce rychlejší než jeho týmový kolega Jorge Lorenzo. Spies už dříve několikrát avizoval, že spoluprací s Lorenzem jen získá, ale zároveň připouští, že jejich styl jízdy je v mnoha směrech odlišný.

„Já a Jorge jezdíme určitě jinak. Každý máme své silné stránky. Jsou tu věci, které zvládá lépe on a jsou zase věci, které zvládám lépe já,“ pokračoval Američan. „Ve srovnání s minulým rokem se můj styl jízdy o dost změnil. Je zapotřebí dalších změn? Ani ne, ale určitě jsou věci, které bych mohl dělat lépe.“

„V současné době je jedna z našich silných stránek předek motorky. To jsme s Yamahou věděli pokaždé. Také jsem dobrý na brzdách, ale na druhou stranu ztrácím rychlost v zatáčkách. Musím teď mezi tím najít tu správnou rovnováhu.“

„Každý jezdec má své silné a slabé stránky. Mě třeba vyhovuje, když mi motorka jede smykem. Neříkám, že jsem v tom perfektní, ale jsme nepochybně silnější ke konci závodu. Když se zvedá teplota a pneumatiky jsou opotřebovanější, naši rychlost to, jak se zdá tolik neovlivní,“ řekl závěrem Ben Spies.

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00