Livio Suppo je rád, že se Melandrimu daří

Šéf Ducati nikdy nepochyboval o Melandriho talentu.
Livio Suppo, bývalý šéf Marca Melandriho u tovární Ducati, řekl po závodu ve francouzském Le Mans, že moc rád vidí italského jezdce znovu stát na stupních vítězů.

Melandri v roce 2008 přestoupil k italskému továrnímu týmu s velkým očekáváním, ale to se nakonec proměnilo v rok plný trápení. Dvouletá smlouva byla nakonec po oboustranné dohodě ukončena a Melandri podepsal nový kontrakt s tovární Kawasaki.

Ale ani potom nebyl všem problémům konec, když začátkem letošního roku Kawasaki stáhla svůj tým ze světového šampionátu a italský jezdec byl rázem bez práce. Nepříjemnou situaci řešil s Kawasaki přímo šéf Dorny Carmelo Ezpeleta a výsledkem byl nový soukromý tým Hayate Racing.

Jediná Kawasaki na startovním roštu tak patřila Melandrimu a s minimem testování v předsezonní přípravě nebyly ani očekávání od tohoto spojení příliš vysoké. To se začalo postupně měnit, když Melandri předvedl dobrý výkon v Kataru a výsledkově se poprvé výrazně představil v Japonsku a Jerezu odkud si odvezl šesté a páté místo.

Vzestup formy a potřebnou sebedůvěru nakonec korunoval italský jezdec ve čtvrtém kole světového šampionátu na okruhu Bugatti v Le Mans, kde si dojel pro skvělé druhé místo a poprvé od závodu v Malajsii v roce 2007 se postavil na stupně vítězů.

Na Melandriho druhé místo v závodu Velké ceny Francie, Livio Suppo reagoval v rozhovoru pro britskou BBC, když uvedl: „Jsem opravdu velmi rád. Loni to s Marcem vůbec nefungovalo. Ale věděli jsme, že měl konkurenceschopnou rychlost a byl velmi rychlým jezdcem.“

Šéf tovární Ducati věří, že Melandrimu lépe vyhovuje být v pozici podceňovaného než v pozici jezdce na jehož výsledky je vyvíjen určitý tlak.

„Potřeboval jinou motivaci a žádný tlak,“ pokračoval Suppo. „V tomto okamžiku na něho není vyvíjen žádný tlak, protože jede na motocyklu, o kterém si nikdo nemyslí, že je to dobrý motocykl. Ale on možná dobrý je.“

„Nebýt stále srovnáván se svým týmovým kolegou je pro něho naprosto rozdílná situace a osobně jsem za něho velmi šťastný, že si vede tak dobře,“ řekl závěrem Livio Suppo, šéf továrního týmu Marlboro Ducati.
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00