Livio Suppo je rád, že se Melandrimu daří

Šéf Ducati nikdy nepochyboval o Melandriho talentu.
Livio Suppo, bývalý šéf Marca Melandriho u tovární Ducati, řekl po závodu ve francouzském Le Mans, že moc rád vidí italského jezdce znovu stát na stupních vítězů.

Melandri v roce 2008 přestoupil k italskému továrnímu týmu s velkým očekáváním, ale to se nakonec proměnilo v rok plný trápení. Dvouletá smlouva byla nakonec po oboustranné dohodě ukončena a Melandri podepsal nový kontrakt s tovární Kawasaki.

Ale ani potom nebyl všem problémům konec, když začátkem letošního roku Kawasaki stáhla svůj tým ze světového šampionátu a italský jezdec byl rázem bez práce. Nepříjemnou situaci řešil s Kawasaki přímo šéf Dorny Carmelo Ezpeleta a výsledkem byl nový soukromý tým Hayate Racing.

Jediná Kawasaki na startovním roštu tak patřila Melandrimu a s minimem testování v předsezonní přípravě nebyly ani očekávání od tohoto spojení příliš vysoké. To se začalo postupně měnit, když Melandri předvedl dobrý výkon v Kataru a výsledkově se poprvé výrazně představil v Japonsku a Jerezu odkud si odvezl šesté a páté místo.

Vzestup formy a potřebnou sebedůvěru nakonec korunoval italský jezdec ve čtvrtém kole světového šampionátu na okruhu Bugatti v Le Mans, kde si dojel pro skvělé druhé místo a poprvé od závodu v Malajsii v roce 2007 se postavil na stupně vítězů.

Na Melandriho druhé místo v závodu Velké ceny Francie, Livio Suppo reagoval v rozhovoru pro britskou BBC, když uvedl: „Jsem opravdu velmi rád. Loni to s Marcem vůbec nefungovalo. Ale věděli jsme, že měl konkurenceschopnou rychlost a byl velmi rychlým jezdcem.“

Šéf tovární Ducati věří, že Melandrimu lépe vyhovuje být v pozici podceňovaného než v pozici jezdce na jehož výsledky je vyvíjen určitý tlak.

„Potřeboval jinou motivaci a žádný tlak,“ pokračoval Suppo. „V tomto okamžiku na něho není vyvíjen žádný tlak, protože jede na motocyklu, o kterém si nikdo nemyslí, že je to dobrý motocykl. Ale on možná dobrý je.“

„Nebýt stále srovnáván se svým týmovým kolegou je pro něho naprosto rozdílná situace a osobně jsem za něho velmi šťastný, že si vede tak dobře,“ řekl závěrem Livio Suppo, šéf továrního týmu Marlboro Ducati.
14:02 | FIM odebrala Fenatimu licenci do konce roku 2018.
21. září | Miller tlačil Viňalese odkaz
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00