Po dvou závodech sezony je jezdec tovární Yamahy ve vedení průběžného hodnocení královské kubatury a nechal se slyšet, že si nedokáže představit někdy závodit pro jiný tým než pro Yamahu.
Španěl má letos silné soupeře hlavně v podobě jezdců na továrních RC212V, ale důležité je, kolik kdo v závodu získá bodů a je to právě on, který teď má osmibodový náskok na druhého Daniho Pedrosu.
Yamaha ukončila Rossiho odchodem jednu úspěšnou kapitolu a nyní je na Lorenzovi, aby udržel postavení Yamahy mezi elitou MotoGP. Samozřejmě už loni začal tím nejlepším způsobem, když vyhrál šampionát, ale v letošním roce bude obhajoba titulu díky vysoké konkurenci mnohem obtížnější.
Nyní má jen jeden hlavní požadavek a to, aby Yamaha dostatečně zlepšila výkon pohonné jednotky M1. To je momentálně problém číslo jedna, ale určitě ne důvod k tomu, aby hledal práci u jiného výrobce. „Můj motocykl je velmi dobrý a cítím se na něm perfektně,“ uvedl Lorenzo pro internetové stránky indonéské Yamahy. „Je to má čtvrtá sezona u Yamahy a nemůžu si představit, že bych závodil pro jiný tým.“
„Letos je to poprvé, kdy také budu vyvíjet motocykl a to je pro mě nová výzva. Neuvažuji o sobě jako úřadujícím mistru světa, ale věřím si, tvrdě pracuji, abych zůstal na špici a to je vše,“ pokračoval Španěl. „Všichni začínají šampionát s nulovým počtem bodů a vaše psychická kondice je důležitá, aby jste zvládli všechen ten tlak.“
To, že je Lorenzova psychická kondice na vysoké úrovni předvedl během první Grand Prix v Kataru, kde byl jediným jezdcem Yamahy, který dokázal čelit převaze Hond a první místo v Jerezu dostalo Španěla do vedení šampionátu. „Jerez je okruh, kde jsem začínal svou závodní kariéru. Podle mě je to ta nejlepší dráha na světě a neumím si představit MotoGP bez Jerezu.“
„MotoGP bez Jerezu by bylo jako tenis bez Wimbledonu, formule 1 bez Monaka nebo košíková bez Madison Square Garden. MotoGP potřebuje závodní okruhy jako je Jerez nebo Assen,“ pokračoval Lorenzo, jenž také otevřel otázku nových okruhů v kalendáři, kde už je Texas od roku 2013 a vážní zájemci v podobě Abú Zabí a Indie.
Nicméně je to Indonésie, která z hlediska prodeje motocyklů patří mezi špičku, ale Velká cena se tam naposledy jela v roce 1997. Lorenzo je častým hostem Indonésie, má tam spoustu fanoušků a z pochopitelných důvodů by jednou rád závodil v zemi, která motorkám stoprocentně fandí. „Indonésii miluji a jejich nadšení pro MotoGP je tam neuvěřitelné. Chtěl bych Jakartu v kalendáři, protože si to zaslouží,“ řekl Španěl, který teď pojede do Estorilu, kde v posledních třech letech pokaždé vyhrál.