Lorenzo vyhrál v Estorilu podruhé, ale tentokrát s Bridgestone

Tohru Ubukata hodnotil závodní víkend v Portugalsku.
Lorenzo vyhrál v Estorilu podruhé, ale tentokrát s Bridgestone

Klepněte pro větší obrázekPortugalskou Grand Prix vyhrál už podruhé za sebou jezdec Fiat Yamahy Jorge Lorenzo, ale tentokrát to bylo na pneumatikách japonského výrobce Bridgestone. Od prvního volného tréninku byl Španěl jednoznačně nejrychlejším jezdcem na portugalská dráze a jeho celkový čas závodu byl o patnáct sekund rychlejší než zajel v minulém roce ještě na pneumatikách Michelin.

Estoril je náročným okruhem pro pneumatiky, ale časy na kolo ukázaly na lepší úroveň výkonu pneumatik, které Bridgestone letos přivezl do Portugalska. Dani Pedrosa z Repsol Hondy během závodu zajel rekord okruhu, jeho letos druhý a pro Bridgestone už sedmý v sezoně, kdy v MotoGP působí v roli oficiálního dodavatele pneumatik.

Na několik otázek ohledně výkonu pneumatik v portugalské Grand Prix odpověděl Tohru Ubukata, který u Bridgestone pracuje na vývoji závodních pneumatik.

Co můžete říct k výkonu pneumatik po letošní Velké ceně Portugalska?
Tohru Ubukata: „Výkon našich hladkých pneumatik byl na tomto okruhu mnohem lepší než v posledních letech a časy na kolo jsou toho důkazem. Počasí bylo teplejší než posledně, protože datum pořádání závodu se změnil z dubna na říjen a díky tomu měla dráha vyšší přilnavost, ale to ještě víc prověřilo životnost a konzistenci našich pneumatik v průběhu celého závodu. Přesto jsem velmi spokojený s výkonem zadní tvrdé směsi pneumatiky, protože v závodu byla velmi rychlá a konzistentní. Měkká směs zadní pneumatiky velmi dobře fungovala v kvalifikaci, kdy se také zajely nejrychlejší časy, ale pro závod byla samozřejmě preferovaná volba tvrdé směsi.“

Proč si někteří jezdci vybrali právě měkkou směs hladké pneumatiky pro závod?
TU: „Během prvních dvou volných tréninků zkoušeli všichni jezdci obě směsi na přední i zadní pneumatice, aby získali cit pro obě specifikace pneumatik. Tvrdší pneumatika nabízí o něco menší přilnavost než měkčí, protože tvrdost směsi je vždy kompromisem mezi přilnavostí a životností. Způsob využití pneumatiky je závislý na nastavení motocyklu a stylu jízdy daného jezdce, takže každé spojení jezdec-motocykl využívá pneumatiky různým způsobem a mají na ně různé nároky. Jezdci, kteří si vybrali měkčí volbu byli víc vzadu na startovním roštu ve čtvrté, páté a šesté řadě. S měkčí pneumatikou měli lepší kontakt, ale také věděli, že můžou využít výhody rychlejšího zahřátí měkké směsi, aby v úvodních kolech získali nějaké pozice.“

Jak velký podíl má Bridgestone na rozhodnutí ohledně výběru pneumatik každého jednotlivého jezdce pro závod?
TU: „Samozřejmě naši technici během závodních víkendu těsně spolupracují s týmy a jejich jezdci a jsou součástí vyhodnocování jednotlivých jízd, protože to je velmi důležitý prvek podpůrné role, kterou hrajeme jako Oficiální dodavatel pneumatik. Na základě znalostí a zkušeností s našimi pneumatikami můžeme a také radíme jezdcům a týmům ohledně volby pneumatik během každého závodního víkendu a výběr závodní pneumatiky je založen na víkendové práci, ale nakonec je v pravomoci každého týmu a jezdce se rozhodnout dle vlastního uvážení.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |