Loris Capirossi se vrací k italské Ducati

Po dlouhé době, kdy se jen spekulovalo o spolupráci Pramac Racingu s Lorisem Capirossim je to dnes hotová věc a italský satelitní tým Ducati potvrdil spolupráci se zkušeným Italem, který tak po třech letech končí u Suzuki.
Loris Capirossi se vrací k italské Ducati

Pro Capirossiho bude sezona 2011 jeho dvaadvacátou v mistrovství světa, dvanáctou v královské kubatuře a zároveň premiérovou ve spolupráci se satelitní Ducati. Samozřejmě stroje italského výrobce mu nejsou cizí, protože Capirossi byl součástí jejich továrního týmu v letech 2003 až 2007.

Pramac Racing získává jednoho z nejzkušenějších závodníků světového seriálu motocyklových prototypů. Do sedla satelitní Ducati se Capirossi posadí už v listopadovém testu ve Valencii, protože k tomu již od Suzuki získal povolení.

„Z návratu zpět k Ducati mám radost jako malé dítě,“ řekl Capirossi. „Necítím se na sedmatřicet! Toužím po novém dobrodružství a jsem velmi potěšen ohledně této nové smlouvy s Pramac Racingem, což mi umožní jezdit a být součástí tohoto italského týmu.“

„Rád bych poděkoval Paolo Campinotimu za tuto ohromnou příležitost a za důvěru, kterou do mě vložili. Znovu se shledám s Ducati s níž jsem zaznamenal v minulosti velmi dobré výsledky a pracoval v roce 2007 na jejím vývoji, což je pro mě jedinečný pocit,“ řekl Capirossi.

Loris Capirossi, Itálie

Sezona Kubatura Start 1. místo 2. místo 3. místo Celkem Pole position Motocykl Body Pozice v MS
2010 MotoGP 14 0 0 0 0 0 Suzuki 41 17
2009 MotoGP 17 0 0 0 0 0 Suzuki 110 9
2008 MotoGP 16 0 0 1 1 0 Suzuki 118 10
2007 MotoGP 18 1 2 1 4 0 Ducati 166 7
2006 MotoGP 17 3 4 1 8 2 Ducati 229 3
2005 MotoGP 15 2 1 1 4 3 Ducati 157 6
2004 MotoGP 16 0 0 1 1 0 Ducati 117 9
2003 MotoGP 16 1 2 3 6 3 Ducati 177 4
2002 MotoGP 14 0 0 2 2 0 Honda 109 8
2001 500ccm 16 0 4 5 9 4 Honda 210 3
2000 500ccm 16 1 1 2 4 1 Honda 154 7
1999 250ccm 15 3 2 4 9 2 Honda 209 3
1998 250ccm 14 2 4 3 9 8 Aprilia 224 1
1997 250ccm 14 0 0 3 3 1 Aprilia 116 6
1996 500ccm 15 1 0 1 2 0 Yamaha 98 10
1995 500ccm 12 0 0 1 1 0 Honda 108 6
1994 250ccm 14 4 2 3 9 5 Honda 199 3
1993 250ccm 14 3 4 0 7 7 Honda 193 2
1992 250ccm 13 0 0 0 0 0 Honda 27 12
1991 125ccm 13 5 5 2 12 5 Honda 200 1
1990 125ccm 14 3 3 2 8 0 AGV 182 1
5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00