Po dlouhé době, kdy se jen spekulovalo o spolupráci Pramac Racingu s Lorisem Capirossim je to dnes hotová věc a italský satelitní tým Ducati potvrdil spolupráci se zkušeným Italem, který tak po třech letech končí u Suzuki.
Pro Capirossiho bude sezona 2011 jeho dvaadvacátou v mistrovství světa, dvanáctou v královské kubatuře a zároveň premiérovou ve spolupráci se satelitní Ducati. Samozřejmě stroje italského výrobce mu nejsou cizí, protože Capirossi byl součástí jejich továrního týmu v letech 2003 až 2007.
Pramac Racing získává jednoho z nejzkušenějších závodníků světového seriálu motocyklových prototypů. Do sedla satelitní Ducati se Capirossi posadí už v listopadovém testu ve Valencii, protože k tomu již od Suzuki získal povolení.
„Z návratu zpět k Ducati mám radost jako malé dítě,“ řekl Capirossi. „Necítím se na sedmatřicet! Toužím po novém dobrodružství a jsem velmi potěšen ohledně této nové smlouvy s Pramac Racingem, což mi umožní jezdit a být součástí tohoto italského týmu.“
„Rád bych poděkoval Paolo Campinotimu za tuto ohromnou příležitost a za důvěru, kterou do mě vložili. Znovu se shledám s Ducati s níž jsem zaznamenal v minulosti velmi dobré výsledky a pracoval v roce 2007 na jejím vývoji, což je pro mě jedinečný pocit,“ řekl Capirossi.
Loris Capirossi, Itálie
Sezona |
Kubatura |
Start |
1. místo |
2. místo |
3. místo |
Celkem |
Pole position |
Motocykl |
Body |
Pozice v MS |
2010 |
MotoGP |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Suzuki |
41 |
17 |
2009 |
MotoGP |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Suzuki |
110 |
9 |
2008 |
MotoGP |
16 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
Suzuki |
118 |
10 |
2007 |
MotoGP |
18 |
1 |
2 |
1 |
4 |
0 |
Ducati |
166 |
7 |
2006 |
MotoGP |
17 |
3 |
4 |
1 |
8 |
2 |
Ducati |
229 |
3 |
2005 |
MotoGP |
15 |
2 |
1 |
1 |
4 |
3 |
Ducati |
157 |
6 |
2004 |
MotoGP |
16 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
Ducati |
117 |
9 |
2003 |
MotoGP |
16 |
1 |
2 |
3 |
6 |
3 |
Ducati |
177 |
4 |
2002 |
MotoGP |
14 |
0 |
0 |
2 |
2 |
0 |
Honda |
109 |
8 |
2001 |
500ccm |
16 |
0 |
4 |
5 |
9 |
4 |
Honda |
210 |
3 |
2000 |
500ccm |
16 |
1 |
1 |
2 |
4 |
1 |
Honda |
154 |
7 |
1999 |
250ccm |
15 |
3 |
2 |
4 |
9 |
2 |
Honda |
209 |
3 |
1998 |
250ccm |
14 |
2 |
4 |
3 |
9 |
8 |
Aprilia |
224 |
1 |
1997 |
250ccm |
14 |
0 |
0 |
3 |
3 |
1 |
Aprilia |
116 |
6 |
1996 |
500ccm |
15 |
1 |
0 |
1 |
2 |
0 |
Yamaha |
98 |
10 |
1995 |
500ccm |
12 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
Honda |
108 |
6 |
1994 |
250ccm |
14 |
4 |
2 |
3 |
9 |
5 |
Honda |
199 |
3 |
1993 |
250ccm |
14 |
3 |
4 |
0 |
7 |
7 |
Honda |
193 |
2 |
1992 |
250ccm |
13 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Honda |
27 |
12 |
1991 |
125ccm |
13 |
5 |
5 |
2 |
12 |
5 |
Honda |
200 |
1 |
1990 |
125ccm |
14 |
3 |
3 |
2 |
8 |
0 |
AGV |
182 |
1 |