Lukáš od prvního tréninku zrychlil téměř o 3 vteřiny

Zrychlení oproti včerejšku o necelé tři sekundy, ztráta na vítěze kvalifikace Eliase pouze 1,6 vteřiny, ale jen 25. místo, to je kvalifikační vysvědčení Lukáše Peška pro úvodní závod ve třídě Moto2. I tímto se tak potvrzují předsezónní prognózy o velké vyrovnanosti startovního pole (např. vítěz posledních IRTA testů Corti skončil v kvalifikaci na 28. pozici).

 Obrovský kus práce udělal Lukáš spolu se svým týmem v rámci tréninkového programu VC Kataru. Zatímco včera se měnily především převody, dnes byl na řadě podvozek. V podstatě každý krok znamenal posun vpřed, a když se k tomu přidal stále se lepšící pilot, znamenalo to výrazné zlepšování dosažených časů. Zbývalo zhruba 20 minut do konce kvalifikace a Lukáš právě zajel čas, který jej řadil na průběžné 10. místo. Pak náš pilot zamířil do boxů k výměně pneumatik a koncentrovat se na závěr kvalifikačního tréninku.

 „Na konec kvalifikace jsme měli připravenou měkkou gumu, ale ta po dvou třech kolech začala klouzat a už jsem tak nedokázal svůj čas vylepšit,“ popisuje Lukáš Pešek (25. místo / 2,03,531 / + 1,627). „Zrychlení o 3 vteřiny za jeden den však hodnotím velmi pozitivně a dosažený čas je také dobrý. Bohužel v posledních 2 kolech mě přeskákala spousta pilotů, byť někteří jen o setiny či desetiny a 25. startovní pozice není do závodu výhodná. Na druhou stranu, jak jsem závodníky potkával na trati, někteří jeli dost neklidně a já jsem jel celkem čistou stopu, takže v dlouhém závodu bych mohl jít dopředu a pokud se dostanu na body, budu spokojený. Cítíme ještě trochu rezervy v nastavení podvozku a samozřejmě jsou rezervy v mé jízdě a i proto věřím, že zítra můžeme zrychlit. Dobrá zpráva je, že zatímco včera jsem tempo nejrychlejších závodníků nedokázal akceptovat, dnes už jsem se s nimi držel. Závod bude určitě vyrovnaný, a pokud bych dobře odstartoval a posunul se dopředu, myslím, že bych se tam mohl udržet.“

Miloš Čihák – osobní kouč:

„Mám radost z progresu, který zde Lukáš za 2 dny udělal, a pokud progres hodnotím i včetně předsezónních testů, tak můžeme být spokojeni. Začíná velmi dobře fungovat Lukášova spolupráce s podvozkovým specialistou a dovolím si tvrdit, že jsme zde neudělali při hledání nastavení žádnou chybu, naopak jdeme stále správným směrem a zítra bychom se měli ještě zlepšit. Lukášova nová „čtyřtaktní“ stopa je také kolo od kola lepší a výrazně se přibližuje nejrychlejším závodníkům. Škoda jen, že jsme úplně nezvládli konec kvalifikace, na který jsme si vyšetřili měkkou pneumatiku, ale zpětně se ukázalo, že tvrdá byla vhodnější. Závod je ale dlouhý a určitě zamíchá pořadím. Věřím, že se Lukášovi podaří postoupit vpřed a pokud by z toho bylo bodované umístění, budeme s naší prácí v první GP maximálně spokojeni.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00