Zrychlení oproti včerejšku o necelé tři sekundy,
ztráta na vítěze kvalifikace Eliase pouze 1,6 vteřiny, ale jen 25. místo, to je
kvalifikační vysvědčení Lukáše Peška pro úvodní závod ve třídě Moto2. I tímto
se tak potvrzují předsezónní prognózy o velké vyrovnanosti startovního pole
(např. vítěz posledních IRTA testů Corti skončil v kvalifikaci na 28.
pozici).
Obrovský kus práce udělal Lukáš spolu se svým
týmem v rámci tréninkového programu VC Kataru. Zatímco včera se měnily
především převody, dnes byl na řadě podvozek. V podstatě každý krok znamenal
posun vpřed, a když se k tomu přidal stále se lepšící pilot, znamenalo to
výrazné zlepšování dosažených časů. Zbývalo zhruba 20 minut do konce
kvalifikace a Lukáš právě zajel čas, který jej řadil na průběžné 10. místo. Pak
náš pilot zamířil do boxů k výměně pneumatik a koncentrovat se na závěr
kvalifikačního tréninku.
„Na konec kvalifikace jsme měli připravenou
měkkou gumu, ale ta po dvou třech kolech začala klouzat a už jsem tak nedokázal
svůj čas vylepšit,“ popisuje Lukáš Pešek (25. místo / 2,03,531 / + 1,627).
„Zrychlení o 3 vteřiny za jeden den však hodnotím velmi pozitivně a dosažený
čas je také dobrý. Bohužel v posledních 2 kolech mě přeskákala spousta
pilotů, byť někteří jen o setiny či desetiny a 25. startovní pozice není do
závodu výhodná. Na druhou stranu, jak jsem závodníky potkával na trati, někteří
jeli dost neklidně a já jsem jel celkem čistou stopu, takže v dlouhém
závodu bych mohl jít dopředu a pokud se dostanu na body, budu spokojený. Cítíme
ještě trochu rezervy v nastavení podvozku a samozřejmě jsou rezervy v mé
jízdě a i proto věřím, že zítra můžeme zrychlit. Dobrá zpráva je, že zatímco
včera jsem tempo nejrychlejších závodníků nedokázal akceptovat, dnes už jsem se
s nimi držel. Závod bude určitě vyrovnaný, a pokud bych dobře odstartoval
a posunul se dopředu, myslím, že bych se tam mohl udržet.“
Miloš Čihák – osobní kouč:
„Mám radost z progresu, který zde Lukáš
za 2 dny udělal, a pokud progres hodnotím i včetně předsezónních testů, tak
můžeme být spokojeni. Začíná velmi dobře fungovat Lukášova spolupráce
s podvozkovým specialistou a dovolím si tvrdit, že jsme zde neudělali při
hledání nastavení žádnou chybu, naopak jdeme stále správným směrem a zítra
bychom se měli ještě zlepšit. Lukášova nová „čtyřtaktní“ stopa je také kolo od
kola lepší a výrazně se přibližuje nejrychlejším závodníkům. Škoda jen, že jsme
úplně nezvládli konec kvalifikace, na který jsme si vyšetřili měkkou
pneumatiku, ale zpětně se ukázalo, že tvrdá byla vhodnější. Závod je ale dlouhý
a určitě zamíchá pořadím. Věřím, že se Lukášovi podaří postoupit vpřed a pokud
by z toho bylo bodované umístění, budeme s naší prácí v první GP
maximálně spokojeni.“