Lukáš Pešek dostal druhou šanci, ale zradil ho motor

Před samotným závodem v Indianapolisu to nevypadalo špatně, startoval patnáctý a měl rychlost na to, aby se konečně pokusil probojovat mezi jezdce první desítky, jenže nakonec z toho bylo dvacáté místo.

Start z patnácté pozice se jezdci Matteoni podařil, dostal se až na úroveň Stefana Bradla, který startoval devátý, ale když chtěl Němce předjet, došlo k hromadné nehodě. „V prvním závodu jsem zavinil hromadnou kolizi, když jsem chtěl vnitřkem zaútočit na Bradla. Bohužel tam nebylo moc místa a už se s tím nic nedalo dělat. Mrzí mě to, doufám, že se nikdo nezranil,“ řekl Lukáš Pešek.

Lukáš Pešek - Indianapolis 2010Po restartu závodu nastal problém s motorem, který ztrácel na výkonu a český závodník byl oproti tréninku nebo kvalifikaci průměrně o jeden a půl až dvě sekundy pomalejší. V kubatuře, kde rozhoduje každá desetina tak Lukáš Pešek nedokázal odolat stejně rychlým nebo i pomalejším jezdců.

„Při restartu se mi už tolik start nepovedl, ale mnohem podstatnější bylo, že motorka vůbec nejela,“ pokračoval jezdec Matteoni CP Racing. „Na rovinkách mě všichni předjížděli, celkem to za závod bylo asi deset jezdců. Od poloviny mi bylo jasné, že z toho dobrý výsledek nemůže být. Jediným pozitivem je jen dokončený závod a další porce odjetých kol.“

Miloš Čihák k výkonu Lukáše Peška dodal: „Dnes jsme dostali druhou šanci, ale ani tu se kvůli problémům s motorem nepodařilo využít. Je to velká škoda. Když se podívám na výsledky závodu, Lukáš klidně mohl být v první desítce. Ale na kdyby se nehraje.“

„Zjistilo se, že motor měl v závodu teplotu 106 °C, zřejmě opět nefungovalo chlazení. Bohužel nás toto trápí již třetí závod za sebou a nejsem si jistý, že to v Misanu vyřeší nový motor, který teď po třech závodech dostaneme,“ řekl závěrem Čihák.

Doporučujeme

Články odjinud