Lukáš Pešek jede do Brna s maximálním odhodláním

Dva dny před zahájením závodního víkendu v České republice hovořil jezdec Matteoni CP Racing o tom s jakým cílem bude přistupovat k domácí Grand Prix a co má v plánu pro druhou polovinu sezony.

V této chvíli je jisté, že výkony a výsledky nejsou takové, jaké před startem letošního ročníku mistrovství světa silničních motocyklů očekávali. Už po zimních testech bylo jasné, že tato sezona nebude v žádném případě jednoduchá a to se také v její první polovině potvrdilo.

„První polovina sezony mi určitě nevyšla tak, jak jsem si představoval,“ uvedl během dnešní tiskové konference Lukáš Pešek. „Jediné, co se povedlo je zlepšení ve srovnání s testy, kde jsme v zimě figurovali kolem čtyřicátého místa a dnes už jsme zase někde jinde. Dále se zlepšila komunikace s týmem, kde podstatným způsobem zapracoval Miloš Čihák. Nicméně situace je taková jaká je a já to chci určitě změnit dobrým výsledkem v Brně a od toho pak pokračovat dál jen dobrými výkony.“

Miloš Čihák komentoval výkony v první polovině sezony slovy: „Jsou tu samozřejmě některé věci, které se nám v trénincích dařily, ale jinak mám pocit, že celou tu dobu doháníme nějakou ztrátu. Tým se učí, Lukáš se učí, prostě po boji je každý generál. Děláme, co je v našich silách, téměř v každém závodu máme nějakou změnu a věříme, že tuto situaci dokážeme změnit k lepšímu.“

„Bohužel v Německu to dopadlo, jak to dopadlo. Sachsenring byl prvním závodem po testu v Aragonu, kde jsme jeli s pozměněným uchycením zadního tlumiče a to byla velká změna. Dokázali jsme získat z motoru vyšší výkon a první trénink byl podařený, protože se tam Lukáš pohyboval kolem desátého místa, bohužel v dalším tréninku přišel pád a víkend skončil,“ uvedl Čihák, který věří, že se vše otočí k lepšímu.

„Na Sachsenringu jsme prostě vyzkoušeli jiné předpětí zadního tlumiče, ten má určitou křivku progresivity, tak jak motorka reaguje na odstředivou sílu. To znamená, že ve chvíli, kdy motorka zatočí, podvozek ´sedne´ dolů a to se dá ovlivnit nejen tlumičem ale právě takzvaným přepákováním.“

Klepněte pro větší obrázek„Problémy, které většinou řešíme jsou lidově řečeno vibrace a to, že Lukáš ze začátku potřebuje to pérování o něco tvrdší a ke konci měkčí. Toto jsme vlastně až do Sachsenringu řešili předpětím pružiny zadního tlumiče. Přepákování je mnohem progresivnější a měli bychom docílit toho, že pojedeme na slabší pružině s nižším předpětím a můžeme tak ve středu zatáčky získat lepší přilnavost a vůbec zlepšit schopnost motorky zatáčet,“ uvedl Čihák.

Tým má smlouvy s výrobcem výfuku Arrow a vypadá to, že pro závod v Brně Lukáš Pešek dostane nový, což bude mít samozřejmě nemalý vliv na výkon motoru jeho Moriwaki. Český jezdec je rozhodnutý v Brně předvést maximálně možný výkon a každé zlepšení na jeho Morwaki, mu může zisk pozice na předních příčkách jen usnadnit. Nicméně je to jezdec, kdo má na vývoj závodu největší vliv.

„Základem je dobrá kvalifikace. Pro mě je dobrá kvalifikace do dvanáctého místa, což je třetí řada, protože z těchto pozic můžete uvažovat o dobrém výsledku. Pokud startujete ze zadních pozic, jak se mi to třeba naposledy stalo na Sachsenringu, musí přijít váš mechanik a říct vám, že je tam zelená, protože z té dálky na to nevidíte,“ prohodil žertem Lukáš Pešek, kterému se právě kvalifikace moc nedaří.

Nedařily se ani starty, ale to vyřešili rázně, když s Hondou CBR vyrazili na letiště a startovali tak dlouho až motor vypustil duši. „Já myslím, že čím stojí Lukáš dál, tím mu to jde líp,“ neodpustil si vtípek na adresu svého svěřence, jeho osobní kouč Miloš Čihák, který pak pokračoval: „Přesvědčili jsme tým, že je před závodem dobré namontovat novou lamelu spojky, což je po půl roce solidní progres. Pak jsme vzali šestistovku Hondu, kterou nám zapůjčil tým Intermoto a Lukáš spolu s mechaniky vyrazili na letiště, kde absolvoval přibližně osmdesát startů do doby než to odnesl motor. Myslím, že to přineslo své ovoce, protože právě start v závodu na Sachsenringu byl dosud jeho nejlepším. Měříme to potom z dat zrychlení z nuly na sto, kde to myslím bylo za dvě celé sedm a myslím, že tehdy předjel celou řadu před sebou. Takže to se podařilo.“

Pro páteční trénink v Brně Miloš Čihák věří, že jim tým umožní použít nějaká data ze Supersportu i nějaká ta nastavení, protože v letošním roce Lukáš Pešek v Brně jezdil na šestistovce CBR, což by mohlo být výhodou v prvním tréninku, jehož úspěšné zvládnutí je klíčové pro zbytek víkendu.

Samotný český jezdec stáje Matteoni CP Racing závěrem odhodlaně řekl: „Pro letošní ročník nechystám žádné překvapení, možná mi připraví přilbu, ale to uvidím až v sobotu. Já jedu do Brna jednoznačně proto, abych přesvědčil všechny lidi, proč tento sport vlastně začali sledovat. Chci zajet pořádný výsledek a dokázat všem, kteří mě už hodili do škarpy, že jsem pořád rychlý a ještě dlouho rychlý budu.“

10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz
6. října | Enea Bastianini byl převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
6. října | Márquez získává historicky první thajskou pole position. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00