Lukáš Pešek si ve španělské Cartageně vyzkoušel čtyřtakt

Český motocyklový závodník Lukáš Pešek má za sebou první test v sedle čtyřtaktního motocyklu. Využil nabídky testovat spolu s týmem Intermoto a minulý týden strávil na okruhu ve španělské Cartageně celkem tři dny. K dispozici měl motocykl japonské značky Honda s motorem o obsahu 600ccm.

Protože český jezdec neměl s čtyřtaktními motocykly žádné zkušenosti, byl to velmi dobrý zkušební test, který mu v příštím roce umožní plynulejší adaptaci na 600ccm motocykl Moriwaki v barvách jeho nového týmu Matteoni Racing.

Ohledně nové zkušenosti Lukáš Pešek uvedl: „S testy jsem určitě spokojený a děkuji svému partnerovi i týmu Intermoto za tuto příležitost. První dva dny jsem si v podstatě zvykal na motocykl. Měl jsem k dispozici stroj, který je o osmdesát kilo těžší než dvěstěpadesátka.“

„Nejdříve jsem si tedy zvykal na vyšší hmotnost při překlápění motorky, ale především na rozdíl v brždění. Díky tomu, že jsem na to nebyl zvyklý, tak jsem také dvakrát vyjel z trati, ale nejezdil jsem na hranici rizika, takže pád moc nehrozil. Třetí den jsem pak vyzkoušel různé nastavení výšky motocyklu a nastavení podvozku.“

„Celkem jsem za tři dny najel sto jednašedesát kol a musím říci, že mi testování hodně dalo. Teď po Vánocích odjíždím relaxovat na hory a druhého ledna pak odlétám trénovat do Austrálie, kde využiji možnost společného tréninku se svým kamarádem Joshuou Watersem, mistrem Austrálie ve třídě Superbike. Koncem ledna mě pak čekají první testy na motocyklu Moriwaki Moto2,“ řekl spokojeně Lukáš Pešek.

Na španělském okruhu si jezdec Matteoni Racang poprvé vyzkoušel spolupráci s Milošem Čihákem, který nyní působí v roli jeho osobního trenéra. K výkonu svého svěřence Číhak řekl: „Lukáš tři dny jezdil na motorce zapůjčené týmem Intermoto a seznamoval se s rozdílným způsobem jízdy na čtyřtaktu. Lukáš měl k ruce týmové mechaniky a specialistu na podvozek od firmy Andreani.“

„Vyzkoušel i různé výšky motorky a nastavení podvozku, dva odlišné motory, každý s jinou charakteristikou, různé antihoppingové spojky a různé směsi pneumatik Dunlop. Kromě rychlého pochopení čtyřtaktní techniky prokázal Lukáš výbornou kondici, která bude ještě důležitější než u dvěstěpadesátky. Máme tedy za sebou první krok v cestě za úspěchem v nové třídě Moto2 a věřím, že jsme vykročili správným směrem,“ řekl Miloš Čihák.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00