Lukáš Pešek si ve španělské Cartageně vyzkoušel čtyřtakt

Český motocyklový závodník Lukáš Pešek má za sebou první test v sedle čtyřtaktního motocyklu. Využil nabídky testovat spolu s týmem Intermoto a minulý týden strávil na okruhu ve španělské Cartageně celkem tři dny. K dispozici měl motocykl japonské značky Honda s motorem o obsahu 600ccm.

Protože český jezdec neměl s čtyřtaktními motocykly žádné zkušenosti, byl to velmi dobrý zkušební test, který mu v příštím roce umožní plynulejší adaptaci na 600ccm motocykl Moriwaki v barvách jeho nového týmu Matteoni Racing.

Ohledně nové zkušenosti Lukáš Pešek uvedl: „S testy jsem určitě spokojený a děkuji svému partnerovi i týmu Intermoto za tuto příležitost. První dva dny jsem si v podstatě zvykal na motocykl. Měl jsem k dispozici stroj, který je o osmdesát kilo těžší než dvěstěpadesátka.“

„Nejdříve jsem si tedy zvykal na vyšší hmotnost při překlápění motorky, ale především na rozdíl v brždění. Díky tomu, že jsem na to nebyl zvyklý, tak jsem také dvakrát vyjel z trati, ale nejezdil jsem na hranici rizika, takže pád moc nehrozil. Třetí den jsem pak vyzkoušel různé nastavení výšky motocyklu a nastavení podvozku.“

„Celkem jsem za tři dny najel sto jednašedesát kol a musím říci, že mi testování hodně dalo. Teď po Vánocích odjíždím relaxovat na hory a druhého ledna pak odlétám trénovat do Austrálie, kde využiji možnost společného tréninku se svým kamarádem Joshuou Watersem, mistrem Austrálie ve třídě Superbike. Koncem ledna mě pak čekají první testy na motocyklu Moriwaki Moto2,“ řekl spokojeně Lukáš Pešek.

Na španělském okruhu si jezdec Matteoni Racang poprvé vyzkoušel spolupráci s Milošem Čihákem, který nyní působí v roli jeho osobního trenéra. K výkonu svého svěřence Číhak řekl: „Lukáš tři dny jezdil na motorce zapůjčené týmem Intermoto a seznamoval se s rozdílným způsobem jízdy na čtyřtaktu. Lukáš měl k ruce týmové mechaniky a specialistu na podvozek od firmy Andreani.“

„Vyzkoušel i různé výšky motorky a nastavení podvozku, dva odlišné motory, každý s jinou charakteristikou, různé antihoppingové spojky a různé směsi pneumatik Dunlop. Kromě rychlého pochopení čtyřtaktní techniky prokázal Lukáš výbornou kondici, která bude ještě důležitější než u dvěstěpadesátky. Máme tedy za sebou první krok v cestě za úspěchem v nové třídě Moto2 a věřím, že jsme vykročili správným směrem,“ řekl Miloš Čihák.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00