Lukáš Pešek si z Kataru odváží jeden bod

V Kataru odvedl Lukáš Pešek slušný kus práce, zlepšil se o tři sekundy, do Velké ceny se sice kvalifikoval pětadvacátý, ale v samotném závodu si dokázal zajet pro první bod do průběžného hodnocení MS.

Poslední změny, které tým Moriwaki CP Racing provedl v nastavení motocyklu českého jezdce mu  vrátily potřebnou jistotu, motorka mu jel velmi dobře a když se po startu propadl až na jednatřicáté místo, dokázal se probojovat zpátky na patnácté v cíli.

„Start se mi vůbec nepovedl a propadl jsem se až někam do poslední desítky, ale pak jsem se dostal do velmi dobrého tempa, když jsem zajížděl časy, jako se jely v první desítce a probíjel jsem se dopředu. Celkem rychle se mi podařilo dojet skupinu o desáté místo, ale tam jsem se zasekl za Di Megliem.“

„Sice jsem měl celkově zhruba o půl vteřiny rychlejší tempo, ale on měl jinak nastavený motocykl – kratší převody, a tak když jsem ho před zatáčkou předjel, on mi to ve výjezdu z ní vrátil. Nakonec mě tím vyvedl z rytmu a já jsem zpomalil. Při nájezdu do posledního kola jsem byl sedmnáctý, ale nechtěl jsem odjet bez bodů a proto jsem se rozhodl útočit.“

„Měl jsem jak Willairota, tak Di Meglia přečtené, protože jsem za nimi už jel delší dobu a věděl jsem, kdy zaútočit. Bohužel jsem nenajel do poslední zatáčky tak, jak bych chtěl a Di Meglio mě znovu předjel. Naštěstí mi to na něj ještě na cílové rovince vyšlo a odvážím si první bod z Moto2, za který jsem po testech, ale i trénincích, v nichž jsem se pohyboval na chvostu, velmi rád.“

„Musím pochválit tým, protože jsme tady odvedli velký kus práce a posunuli se hodně dopředu. V závodu jsem se zase více naučil pracovat s plynem i podvozkem a věřím, že tyto zkušenosti v Japonsku zužitkujeme,“ řekl závěrem Pešek.

Po prvním závodu sezony v nové roli osobního trenéra, Miloš Čihák řekl: „Do závodu jsme se ještě rozhodli změnit nastavení převodů, aby byly stupně o něco delší a časy potvrdily, že to byla správná volba. Z mého pohledu to byl od Lukáše vynikající výkon, vždyť se během závodu posunul o šestnáct míst!“

„Samozřejmě je škoda, že nedokázal Di Meglia včas předjet, mohl by figurovat ještě výše. Cíl odvézt body, který jsme si včera vytyčili, jsme ale splnili a do dalších závodů můžeme po zde předvedeném progresu vyhlížet s optimismem.“

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00