Lukáš Pešek: Stále je co zlepšovat

Exkluzivní rozhovor s českým závodníkem týmu Auto Kelly-ČP.

Nižší kubatury mistrovství světa silničních motocyklů mají od závodu v holandském Assenu krátké volno. F1Sports využil nedělního odpoledne k tomu, aby Lukáši Peškovi, českému jezdci týmu Auto Kelly-ČP v třídě do 250ccm, položil několik otázek ohledně prvních sedmi závodů sezony, ale také třeba k MotoGP nebo dalšímu závodu v Sachsenrigu.

Máte vůbec čas sledovat závody MotoGP?
Lukáš Pešek: „Když je takový závod jakým je právě Laguna Seca, tak to rád sleduji všechno, ale pokud jedeme klasický závodní víkend všechny tři kubatury, tak to bohužel není možné vidět všechno.“

Je v MotoGP jezdec nebo tým, kterému fandíte?
LP: „Já samozřejmě fandím Valentinu Rossimu (tým Fiat Yamaha). Je to fenomén motocyklových závodů a pokaždé, když závod vyhraje tak to stojí za to.“

Co říkáte na rychlý přesun Gábora Talmácsiho do MotoGP, mluvili jste spolu na toto téma?
LP: „S Gáborem jsem od té doby mluvil, ale to je tak všechno. Z mého pohledu je to možná trošku uspěchané, ale určitě pokud mu to takto vyhovuje, tak já mu v tom každopádně fandím.“

Ve vysoké konkurenci jezdců MotoGP to bude mít teď hodně těžké.
LP: „Podle mě si vzal hodně velké sousto, ale přesto když se podíváme na jeho časy, tak vidíme, že na tom není vůbec špatně, když na prvního ztrácí přes dvě, tři sekundy a to vůbec není špatné.“

Blíží se polovina sezony, jak hodnotíte posledních sedm závodů?
LP: „Pokud to mám zhodnotit, tak celkově to vidím za tři. Určitě by to mohlo být lepší, ale jak říkám stejně tak i horší. Nějaké závody mi vyšly dobře, ty druhé zase méně, ale každopádně chci pořád umístění v první desítce, i když je to hodně těžký cíl.“

Pro nejlepší výsledky v podobě sedmého místa z Motegi a Le Mans jste si zajel v závodech, kde byly velmi náročné povětrnostní podmínky. V čem vidíte hlavní důvod?
LP: „Určitě pokud jsou takové podmínky na dráze jaké byly tam, v určitém ohledu se pak mažou výkonnostní rozdíly jednotlivých motocyklů a z toho pramení i lepší umístění. Ale určitě i já jsem člověk a chyby dělám také.“

Klepněte pro větší obrázekJak to bude v příštím roce s třídou Moto2?
LP: „V této chvíli teď o tom téměř nic nevím. Co vím je to, jaké tam pojedou motorky, ale v současnosti je vše ve fázi příprav a jednání ohledně smlouvy pro rok 2010, protože já mám teď smlouvu do konce roku. Takže v této chvíli pro mě bude důležité získat smlouvu pro příští rok.“

V Barceloně a naposledy také v Assenu jste bojoval s nachlazením, jak jste na tom po zdravotní stránce před osmým závodem sezony v německém Sachsenringu?
LP: „Přestávka mezi závody mi celkem dost pomohla, takže si myslím, že by to mohlo být dobré. Uvidíme jaké to bude na motorce nebo na trati, ale mám z toho dobrý pocit.“

Když se vrátíme k vašemu čtvrtlitrovému motocyklu značky Aprilie, často se setkáváme s výrazem netovární nebo polotovární stroj. Kde je pravda?
LP: „Já si myslím, že u těchto motorek jsou jen dva druhy, netovární a tovární motocykly. Moje motorka je netovární a možná výraz polotovární je používán ve spojení se skutečností, že tento model byl před dvěma roky prodáván jako tovární, takže možná proto. Ale každopádně já letos jedu netovární Aprilii.“

V MotoGP je skloňována teplota pneumatik a jejich přilnavost snad ve všech pádech, jak je to ve čtvrtlitrech?
LP: „Tam se to hlavně liší samozřejmě podle počasí a na jakou teplotu je rozehřátý asfalt, ale v prvních kolech je většinou třeba si na to dávat pozor, ale hlavně v prvních nejméně dvou zatáčkách po startu. Je to právě z toho důvodu, protože v době, kdy stojíme na startovním roštu nám pneumatiky ochladnou.“

Do konce sezony zbývá devět závodů. Jsou okruhy, kde si věříte víc než jinde a naopak?
LP: „Těším se na Sachsenring, určitě se těším do Brna, protože tam je můj oblíbený okruh a těším se do Austrálie na Phillip Island. Nemůžu teď tvrdit, zda se mi někde bude dařit nebo ne, ale určitě mezi moje oblíbené okruhy nepatří Donington Park v Británii.“

Charakter okruhu v Sachsenringu vám vyhovuje?
LP: „Sachsenring je hodně technická dráha s převýšením a mě se ta trať opravdu velmi líbí. Nedokážu říct, zda to tam bude dobré nebo špatné, ale je to opravdu hezká dráha.“

Letos máte perfektní starty, ale postupně získané pozice ztrácíte. V čem vidíte příčiny?
LP: „Jak už jsem řekl, první kola jsou hodně těžká a všichni tam jedou na sto procent, takže vše se rozhodne hned na začátku. Kdybych se mezi prvními jezdci udržel prvních pět, deset kol tak se tam udržím až do konce. Jedna věc je výkon, jedna věc je zkušenost, kterou mám s motorkou a to vše si myslím hraje dohromady velmi důležitou roli.“

Klepněte pro větší obrázekJako tvář kampaně Ministerstva dopravy ´Nemyslíš – zaplatíš´ jste se zúčastnil u Brna Mezinárodního motorkářského srazu. Jaké to tam bylo?
LP: „Trošku jim to tam pokazilo počasí, protože pršelo a všude bylo plno bláta. Byl jsem opravdu příjemně překvapený, jakým způsobem mě motorkáři vzali, protože popravdě jsem z toho měl trošku obavy, ale ve finále to bylo super!“

Co děláte, když zrovna nezávodíte? Máte nějaké koníčky?
LP: „Jednak trénuji, pracuji na fyzické kondici pro další závod, abych byl co nejlépe připravený a jinak dělám to co všichni ostatní, jím, spím … . Jinak mým koníčkem je hlavně vše kolem sportu. Opravdu mám rád motokros a pokaždé se na něho moc těším, ale osobně pokud něco ve svém volném čase dělám, tak vlastně pokaždé sportuji.“

Vidíte do konce sezony nějaký prostor pro zlepšení, máte nějaké rezervy?
LP: „Myslím, že rezervy jsou všude a celý život a člověk se pořád učí novým věcem. Určitě je co zlepšovat a i v případě, že je člověk první se pokaždé najde něco, co by šlo zlepšit.“


Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů v Sachsenringu.

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz