Lukáš Pešek v prvním tréninku bojoval s technickými problémy

Jezdec Auto Kelly-ČP zajel v Brně šestnáctý čas na kolo.

Klepněte pro větší obrázekPrvní volný trénink na Masarykově okruhu v Brně je za námi, ale pro Lukáše Peška nedopadl nejlépe, protože jeho Aprilie měla problém s motorem a český jezdec Auto Kelly-ČP nedokázal jet v takovém tempu, aby dokázal standardně pracovat na nastavení svého motocyklu.

Nyní se v boxech českého týmu rozhoduje, zda motor opravovat nebo ho vyměnit za druhý. K dispozici mají totiž dva motory, oba před tím samozřejmě bezvadně fungovaly a to, že se jeden z nich pokazil právě v prvním tréninku je velká smůla. Dnešním úkolem tak bylo zajet co nejvíce kol, aby v boxech později dokázali zjistit, co bylo vůbec příčinou poškození válce.

Zítra má Lukáš Pešek k dispozici další dvě jízdy, volný trénink a odpolední kvalifikaci. Tam bude třeba pořádně zabrat, aby se aspoň částečně pokusili vymazat dnešní manko z prvního volného tréninku a v kvalifikaci si tak dokázal zajet pro dobrou pozici na startovním roštu.

„Od začátku dneska motorka nešla do otáček a nejela, což byl problém celého dnešního tréninku a nedokázali jsme to odstranit,“ uvedl Lukáš Pešek. „ Ve finále se zjistilo, že byl poškozený jeden válec a motorka tak jela na jeden. Bohužel vzhledem k tomu teď nemůžu hodnotit ani to, zda je nastavení z minulého roku dobré nebo ne, protože jsem se vůbec nedostal do potřebného tempa. Díky této závadě jsme tak dneska nestihli zjistit, co funguje a co ne.“

Na otázku F1Sports jakým způsobem budou tento problém řešit, Lukáš Pešek odpověděl: „Teď hlavně řešíme, zda vyměnit válec nebo motor. Je to otázka dvou hodin a ráno už bude vše připravené, ale problém je v tom, že jsme dneska přišli o jednu hodinu, která je dost důležitá.“

Na to, zda se takové věci můžou projevit na jeho psychice, český závodník odpověděl: „Letos už bylo podobných problémů opravdu dost, takže si myslím, že jsem už vůči takovým věcem odolný. Normálně v boxech s mechaniky komunikuji, co je třeba udělat, kde je ta či ona pasáž na trati lepší nebo, která zatáčka mi vyhovuje víc a která zase méně, ale to prostě nešlo. Dneska to všechno nedokážu vůbec posoudit, protože z dnešního tréninku nevím vůbec nic.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00