Lukáš Pešek zahájil novou kapitolu své závodní kariéry

Teno týden podepsal s Matteoni Racing a nyní testuje ve Španělsku.
Po dvou letech spolupráce Lukáše Peška s Danielem M. Eppem se jejich cesty rozcházejí. Zatímco český závodník podepsal smlouvu pro rok 2010 s italským týmem v třídě Moto2 Matteoni Racing, Daniel M. Epp bude pokračovat v kubatuře MotoGP s japonským jezdcem Hiroshi Aoyamou.

Lukáš Pešek v třídě do 250ccm závodil s týmem Auto Kelly-Česká pojišťovna a v letošním roce obsadil v Mistrovství světa silničních motocyklů patnáctou příčku. V sezoně 2009 byly některé podařené závody, ale také i takové, kde nefungovala technika nebo se tolik nedařilo samotnému jezdci. Nyní začíná nová kapitola v kariéře jezdce s dvaapadesátkou na kapotě a na tu se chce Lukáš Pešek co nejlépe připravit.

„Teď už nepřemýšlím nad tím co bylo, ale co bude a beru to jako velkou výzvu, protože se chci vrátit zpátky na přední příčky,“ řekl Lukáš Pešek. „Právě Matteoni Racing je týmem, který mě v sezoně 2009 připravil o umístění nejlepšího jezdce na netovárním motocyklu, což znamená, že připravit motorky umí. Na tuto spolupráci se těším a rád spolupracuji s italskými lidmi v motorsportu.“

Na otázku proč padla volba právě na stroj Moriwaki odpověděl majitel týmu Matteoni Racing Massimo Matteoni. „Vybral jsem si stroje této firmy, protože s nimi spolupracuji již od roku 1997. Znám je velmi dobře, vím jak pracují jejich inženýři, technici a konstruktéři. Mám větší důvěru v Japonce než v nějaké menší konstruktéry, kde si člověk není jistý výsledkem.“

Dále majitel týmu Matteoni Racing hovořil o angažmá Lukáše Peška a cílech, kterých by rádi dosáhli v jejich premiérové sezoně. „Hlavním cílem je zůstat mezi prvními sedmi, osmi, ale musím upozornit na to, že Lukáš bude mít novou motorku s čtyřtaktním motorem, která je samozřejmě podstatně těžší, takže nejdřív bude muset v této oblasti získat zkušenosti.“

Nebližší program italského týmu Matteoni je v závěru roku nabitý, protože technický personál odlétá do Japonska přímo do továrny Moriwaki, kde bude získávat první zkušenosti s novým motocyklem. K tomu závěrem Massimo Matteoni uvedl: „Pokaždé, když jsem cestoval do Japonska tak motocykly sestavovali spolu s japonskými konstruktéry přímo naši mechanici a to je samozřejmě neocenitelná zkušenost.“

Přechod z čtvrtlitrového motocyklu na vyšší kubaturu je velká změna, ale podle českého závodníka není tak razantní, jako přechod z motocyklu třídy 125ccm na vyšší. Aby Lukáš Pešek získal důležité zkušenosti na čtyřdobém motocyklu, tak již tento týden absolvuje třídenní zkušební test ve Španělsku.

Na otázku, zda už někdy závodil na čtyřtaktním motocyklu, Lukáš Pešek odpověděl: „Na takové technice jsem zatím nezávodil. Do této doby jsem jezdil jen dvoutaktní motocykly, takže jsem rád, že jak můj partner tak Miloš Čihák tuto možnost zorganizovali. Díky tomu budeme tři dny jezdit, získáme první informace a zjistíme, co bude třeba zlepšit do dalšího testu.“

Ohledně spolupráce s Andy Ibbottem dále Pešek uvedl: „Chceme docílit toho, abych se na novou motorku co nejrychleji adaptoval a toto řešení vypadá moc dobře, protože člověk, který tomu opravdu rozumí mi od první jízdy přesně řekne co mám zlepšit. Nebudeme tam jen tři dny jezdit a teprve až potom přemýšlet, v čem hledat zlepšení. Určitě se na tuto spolupráci těším a je vidět, že se nyní kolem mě buduje tým, který tu chyběl a jenž mi umožní dostat se dopředu.“

Motocyklový závodník Miloš Čihák v současné době přerušil svou úspěšnou závodní kariéru a v příštím roce bude vystupovat v roli osobního trenéra Lukáše Peška. Tento týden samozřejmě do Španělska odlétá spolu s českým závodníkem a bude se intenzivně podílet na jeho přípravě.

„Pro mě je to velká výzva, nová třída. Lukášovi stále věřím a myslím si, že je jedním z nejtalentovanějších českých jezdců. Otázkou je, zda ten talent nyní dokáže využít a dostat se zpátky na vrchol, takže to by měla být moje role pro příští rok. Zorganizovali jsme tento test a možná se nám podaří další a věřím, že mu dokážu předat i nějaké zkušenosti ze čtyřtaktů, které zatím nemá a nemá je zatím ani tým.“

„Lukáš bude ve Španělsku jezdit na Hondě, to znamená, že motor a jeho charakteristika by měla být velmi podobná tomu, na kterém pojede v příští sezoně. Dokonce se nám podařilo zajistit pneumatiky Dunlop, nebudou to samozřejmě ty samé, ale pro pocit jezdce to bude důležité.“

Na otázku, co si slibuje od spolupráce s renomovaným učitelem jízdy Andy Ibbottem, Miloš Čihák řekl: „Přiznám se, že jsem tuto spolupráci zvažoval posledního půlroku. Na okruhu v Mostě zorganizoval můj bývalý tým ProRace dvoudenní školu jízdy, které se také zúčastnil Lukáš Pešek. Pro mě to byl takový test, protože jsem chtěl znát názor profesionálů a vidět jak se chová na čtyřtaktním motocyklu.“

„Lukáš jezdil na Yamaze, tedy na litrovém stroji a myslím, že se adaptoval celkem rychle. Na základě této zkušenosti a mé osobní zkušenosti s Andy Ibbottem, dle mého názoru nejzkušenější učitelem jízdy na motocyklu, po dohodě Andy souhlasil a zúčastní se už tohoto testu, což by mohlo Lukášovi pomoci v rychlejší adaptaci na čtyřtakt,“ řekl závěrem Miloš Čihák.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz