Lukáš Pešek zahájil novou kapitolu své závodní kariéry

Teno týden podepsal s Matteoni Racing a nyní testuje ve Španělsku.
Lukáš Pešek zahájil novou kapitolu své závodní kariéry
Po dvou letech spolupráce Lukáše Peška s Danielem M. Eppem se jejich cesty rozcházejí. Zatímco český závodník podepsal smlouvu pro rok 2010 s italským týmem v třídě Moto2 Matteoni Racing, Daniel M. Epp bude pokračovat v kubatuře MotoGP s japonským jezdcem Hiroshi Aoyamou.

Lukáš Pešek v třídě do 250ccm závodil s týmem Auto Kelly-Česká pojišťovna a v letošním roce obsadil v Mistrovství světa silničních motocyklů patnáctou příčku. V sezoně 2009 byly některé podařené závody, ale také i takové, kde nefungovala technika nebo se tolik nedařilo samotnému jezdci. Nyní začíná nová kapitola v kariéře jezdce s dvaapadesátkou na kapotě a na tu se chce Lukáš Pešek co nejlépe připravit.

„Teď už nepřemýšlím nad tím co bylo, ale co bude a beru to jako velkou výzvu, protože se chci vrátit zpátky na přední příčky,“ řekl Lukáš Pešek. „Právě Matteoni Racing je týmem, který mě v sezoně 2009 připravil o umístění nejlepšího jezdce na netovárním motocyklu, což znamená, že připravit motorky umí. Na tuto spolupráci se těším a rád spolupracuji s italskými lidmi v motorsportu.“

Na otázku proč padla volba právě na stroj Moriwaki odpověděl majitel týmu Matteoni Racing Massimo Matteoni. „Vybral jsem si stroje této firmy, protože s nimi spolupracuji již od roku 1997. Znám je velmi dobře, vím jak pracují jejich inženýři, technici a konstruktéři. Mám větší důvěru v Japonce než v nějaké menší konstruktéry, kde si člověk není jistý výsledkem.“

Dále majitel týmu Matteoni Racing hovořil o angažmá Lukáše Peška a cílech, kterých by rádi dosáhli v jejich premiérové sezoně. „Hlavním cílem je zůstat mezi prvními sedmi, osmi, ale musím upozornit na to, že Lukáš bude mít novou motorku s čtyřtaktním motorem, která je samozřejmě podstatně těžší, takže nejdřív bude muset v této oblasti získat zkušenosti.“

Nebližší program italského týmu Matteoni je v závěru roku nabitý, protože technický personál odlétá do Japonska přímo do továrny Moriwaki, kde bude získávat první zkušenosti s novým motocyklem. K tomu závěrem Massimo Matteoni uvedl: „Pokaždé, když jsem cestoval do Japonska tak motocykly sestavovali spolu s japonskými konstruktéry přímo naši mechanici a to je samozřejmě neocenitelná zkušenost.“

Přechod z čtvrtlitrového motocyklu na vyšší kubaturu je velká změna, ale podle českého závodníka není tak razantní, jako přechod z motocyklu třídy 125ccm na vyšší. Aby Lukáš Pešek získal důležité zkušenosti na čtyřdobém motocyklu, tak již tento týden absolvuje třídenní zkušební test ve Španělsku.

Na otázku, zda už někdy závodil na čtyřtaktním motocyklu, Lukáš Pešek odpověděl: „Na takové technice jsem zatím nezávodil. Do této doby jsem jezdil jen dvoutaktní motocykly, takže jsem rád, že jak můj partner tak Miloš Čihák tuto možnost zorganizovali. Díky tomu budeme tři dny jezdit, získáme první informace a zjistíme, co bude třeba zlepšit do dalšího testu.“

Ohledně spolupráce s Andy Ibbottem dále Pešek uvedl: „Chceme docílit toho, abych se na novou motorku co nejrychleji adaptoval a toto řešení vypadá moc dobře, protože člověk, který tomu opravdu rozumí mi od první jízdy přesně řekne co mám zlepšit. Nebudeme tam jen tři dny jezdit a teprve až potom přemýšlet, v čem hledat zlepšení. Určitě se na tuto spolupráci těším a je vidět, že se nyní kolem mě buduje tým, který tu chyběl a jenž mi umožní dostat se dopředu.“

Motocyklový závodník Miloš Čihák v současné době přerušil svou úspěšnou závodní kariéru a v příštím roce bude vystupovat v roli osobního trenéra Lukáše Peška. Tento týden samozřejmě do Španělska odlétá spolu s českým závodníkem a bude se intenzivně podílet na jeho přípravě.

„Pro mě je to velká výzva, nová třída. Lukášovi stále věřím a myslím si, že je jedním z nejtalentovanějších českých jezdců. Otázkou je, zda ten talent nyní dokáže využít a dostat se zpátky na vrchol, takže to by měla být moje role pro příští rok. Zorganizovali jsme tento test a možná se nám podaří další a věřím, že mu dokážu předat i nějaké zkušenosti ze čtyřtaktů, které zatím nemá a nemá je zatím ani tým.“

„Lukáš bude ve Španělsku jezdit na Hondě, to znamená, že motor a jeho charakteristika by měla být velmi podobná tomu, na kterém pojede v příští sezoně. Dokonce se nám podařilo zajistit pneumatiky Dunlop, nebudou to samozřejmě ty samé, ale pro pocit jezdce to bude důležité.“

Na otázku, co si slibuje od spolupráce s renomovaným učitelem jízdy Andy Ibbottem, Miloš Čihák řekl: „Přiznám se, že jsem tuto spolupráci zvažoval posledního půlroku. Na okruhu v Mostě zorganizoval můj bývalý tým ProRace dvoudenní školu jízdy, které se také zúčastnil Lukáš Pešek. Pro mě to byl takový test, protože jsem chtěl znát názor profesionálů a vidět jak se chová na čtyřtaktním motocyklu.“

„Lukáš jezdil na Yamaze, tedy na litrovém stroji a myslím, že se adaptoval celkem rychle. Na základě této zkušenosti a mé osobní zkušenosti s Andy Ibbottem, dle mého názoru nejzkušenější učitelem jízdy na motocyklu, po dohodě Andy souhlasil a zúčastní se už tohoto testu, což by mohlo Lukášovi pomoci v rychlejší adaptaci na čtyřtakt,“ řekl závěrem Miloš Čihák.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |