Výsledek kvalifikace a výhodné postavení na startovním roštu střední kubatury šestistovek je základem úspěchu pro samotný závod, což dnes českému jezdci nevyšlo a zítra odstartuje z čtyřiadvacáté pozice.
Celý víkend byla Moriwaki Lukáš Peška pomalá, tým hledal příčiny, ale marně. Až před kvalifikací předělali kompletní palivovou mapu motoru a výsledek se dostavil téměř okamžitě, Moriwaki byla rychlá. Jenže to samozřejmě nestačí, jezdec musí mít v přetlaku čtyřicítky jezdců také štěstí, aby zajel své rychlé kolo aniž by se s někým pomalým na trati potkal, ale to nevyšlo.
„Teď v kvalifikaci tu vůbec poprvé fungovala motorka tak, jak měla. Před tím, stejně jako v Assenu, byla pomalá,“ řekl Lukáš Pešek. „Zřejmě to bylo špatně udělanou palivovou mapou, kterou se díky Milošovi Čihákovi podařilo předělat. Jinak jsem vcelku spokojený s časem, protože jsem rychlostí v kontaktu s první desítkou, bohužel ve dvou desetinách je asi patnáct závodníků a já jsem z nich na posledním místě.“
„Stačilo, aby mě v nejrychlejším kole nezbrzdili čekající závodníci a mohl jsem být o tři řady vpředu. Takhle se do závodu nedívám moc optimisticky, důležité bude ´přežít´ v tlačenici první šikanu a posunout se v prvním kole o pár míst,“ prozradil zítřejší strategii český jezdec Matteoni CP Racing.
Bývalý motocyklový závodník Miloš Čihák dnešní kvalifikaci zhodnotil slovy: „Bohužel jsem zjistil, že máme špatně palivovou mapu a to bylo příčinou pomalého motocyklu v prvních dvou trénincích. V kvalifikaci už motorka byla opět konkurenceschopná a Lukáš dokázal zrychlit skoro o jednu sekundu.“
„Zítra ve warm-upu zkusíme změnu v nastavení a uvidíme, zda ještě dokážeme zrychlit, aby naše ambice v závodu, které nejsou kvůli nevýhodné startovní pozici dobré, byly o něco posíleny,“ řekl Miloš Čihák, osobní kouč Lukáše Peška.