Má Ducati nový motor V4 s vyšším výkonem?

V Texasu se Ducati oproti Kataru výrazně zlepšila, hlavně v případě továrních jezdců (Dovizioso a Crutchlow). Využívá nyní Ducati výhodu 24 litrové nádrže lépe?
Má Ducati nový motor V4 s vyšším výkonem?

Stefan Bradl se jen těsně nedostal v Austinu na stupně vítězů. První dvě místa obsadili jezdci tovární Hondy. Jorge Lorenzo ulil start a Rossi se po několika kolech začal trápit se svojí přední pneumatikou, takže musel zvolnit. Cesta na stupně vítězů byla otevřená. O překvapení se však postarala Ducati. Andrea Dovizioso předčil bradla a třetí místo na bedně bylo jeho.

Jedním z možných vysvětlení je, že technický ředitel Ducati Gigi Dall'Igna nechal vyvíjet ostřejší verzi motoru, který by využil výhody většího množství paliva. V Dauhá nebyl ještě tento motor připraven a schválen komisí GP. Pokud je tomu tak, měl by tento motor plně využívat výhod pro kategorii Open.

Rozhovor s Christophem Bourguignonem (LCR Honda) pro server speedweek.com.

MotoGP: Márquez nedal nikomu šanci a dojel si pro výhru

MotoGP: Márquez nedal nikomu šanci a dojel si pro výhru

Výkon Ducati po GP Kataru byl hodně překvapivý. Těžila Ducati z 24l paliva, zatímco ostatní tovární piloti si musí vystačit s 20l?

Nevím. Motory Ducati Desmosedici mohou být využívány jinak než ostatní motory. Myslím, že nyní mohou opět využívat plný výkon v rozmezí od třetího do šestého rychlostního stupně. U Hondy musíme pracovat s tím, co máme. Můžeme upravovat bohatost směsi paliva a vzduchu a tím posouvat výkonovou křivku.

Nikdo neví, zda a do jaké míry Ducati a Yamaha Forward využívají 24l?

Ducati mohla v předchozím roce využívat 21 litrů a dokázali dokončovat závody, ale někdy za cenu určitých omezení. Možná vyvinuli motor, který dokáže dodat více energie s využitím více paliva. Každý pracovník vývoje motoru ví, jak postavit motor, kterému vystačí 21 litrů paliva pro závod, a také ví, jak postavit motor, když může využívat 24 litrů paliva. To mě vede k závěru, že této výhody využívají a mají motor, které spotřebují za závod téměř 24 litrů paliva.

Desmodromický rozvod

Ventily nejsou vybaveny vratnými pružinami, ale jejich zavírání ovládá druhá speciální vačka. Výhodou tohoto rozvodu je, že otevírací vačka nemusí překonávat sílu zavíracích pružin ventilů. Zavírání ventilů je vyřešeno další vačkou. Nevýhodou je nutnost precizního seřízení.

Po třech třetích místech musí Ducati okamžitě snížit spotřebu na 22 místo 24 litrů. Nemůže to zejména Ducati ublížit? Jak je na tom, co se týká spotřeby, ovládání ventilů desmodromic Ducati, oproti pneumatickému od Hondy a Yamahy?

Nevím. V případě využívání ovládání ventilů pomocí systému desmodromic, můžete mít vyšší maximální rychlost, ale znamená to vyšší spotřebu. V roce 2013 možná museli něco udělat pro omezení rychlost. Teď mají opět klid. Když se podíváte na maximální rychlosti, tak ji má Ducati shodnou s nejlepšími hodnotami Hondy. V roce 2013 byli vždy o několik km/h za Hondou.

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00