Osmnáctiletý Španěl zaznamená víkendem ve francouzském Le Mans jubilejní padesátou Grand Prix v seriálu mistrovství světa, kde dosud získal jeden titul a na konto si připsal deset vítězství.
V současné době Marc Márquez závodí prvním rokem s týmem Catalunya Caixa Repsol v kubatuře Moto2, kde přestoupil z nejnižší kubatury do 125ccm s titulem Mistra světa pro rok 2010. Márquez je velmi talentovaným jezdcem, má techniku a tým na vysoké úrovni a mnohými je pasován do role nástupce Jorge Lorenza nebo Daniho Pedrosy.
První závod v mistrovství světa Márquez absolvoval v roce 2008 závodem Velké ceny Portugalska. V úvodních dvou kolech sezony chyběl, protože byl zraněný a v patnácti letech dokončil svůj premiérový ročník na třinácté pozici. Dvě sezony závodil s motocyklem KTM v barvách Repsolu a dnes už má na kontě celkem devětačtyřicet startů v prestižním šampionátu.
Po třech sezonách v nejnižší kubatuře se stal teprve druhým nejmladším jezdcem s titulem mistra světa, v zisku umístění na stupních vítězů a získal nejvíc prvních pozic na startovním roštu (pole position). Vymazal rekordy, jenž předtím nastavili jezdci jako Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo nebo Valentino Rossi.
V uplynulém roce zaznamenal fantastickou sezonu, kde se stal vůbec nejmladším jezdcem, který po sobě vyhrál pět Grand Prix, získal čtyři pole position v řadě a také startoval z první pozice ve dvanácti z celkem sedmnácti závodů sezony 2010.
Koncem roku 2010 se Márquez rozhodl pro přestup mezi šestistovky a svůj premiérový závod v třídě Moto2 jel letos, dvacátého března v Kataru. Začátkem sezony není pro Márqueze jednoduchý, ale při každé příležitosti dokazuje, že patří mezi ty nejrychlejší jezdce střední třídy. Tento víkend bude mít další příležitost získat první body v Moto2 na okruhu, kde v roce 2009 získal první pole position kariéry jezdce mistrovství světa.

Kariéra Marca Márqueze (Cervera, 17.února 1993):
Velká cena Portugalska – 13. dubna 2008
- první závod v mistrovství světa silničních motocyklů (18. místo)
Velká cena Číny – 4. května 2008
- první body v mistrovství světa (12. místo)
Velká cena Velké Británie – 22. června 2008
- první umístění na stupních vítězů (3. místo). Ve svých patnácti letech a sto dvaceti šesti dnech se stává vůbec nejmladším jezdcem Španělska, který dosáhl tohoto umístění.
Velká cena Španělska – 3. května 2009
- první umístění na stupních vítězů v rodném Španělsku (3. místo)
Velká cena Francie – 16. května 2009
- první pole position v mistrovství světa. Ve svých šestnácti letech a osmdesáti devíti dnech se stává vůbec nejmladším jezdcem, který zajel nejrychlejší čas kvalifikace (125ccm).
Velká cena Itálie – 6. června 2010
- první vítězství v mistrovství světa. Tehdy zahájil sérii pěti vítězství v řadě (GP Itálie, GP Velké Británie, GP Nizozemska, GP Katalánska a GP Německa).
Velká cena Valencie – 7. listopadu 2010
- Márquez se stává prvním jezdcem v historii šampionátu, který v jediné sezoně 125ccm dosáhl nejvyššího počtu pole position – celkem dvanáct. Ve stejné Grand Prix získává titul mistra světa, jako druhý nejmladší jezdec této kubatury v historii a vystřídal na této pozici dalšího jezdce Repsolu, Daniho Pedrosu.
Statistika:
Počet vítězství: 10
Počet druhých míst: 0
Počet třetích míst: 4
Umístění na stupních vítězů: 14
Počet pole position: 14
Počet Grand Prix: 49
Počet dosažených bodů: 467
Počet kol, které odjel na první pozici: 156
Počet ujetých kilometrů v závodech (Km): 15938