Marco Melandri je po prvním testu s Hondou spokojený

V příštím roce chce znovu bojovat o stupně vítězů.
V pondělí se po dvou letech vrátil Marco Melandri zpátky k týmu Fausta Gresiniho, aby třídenním testem ve Valencii zahájil spolu se svým mladším týmovým kolegou Marcem Simoncellim přípravu na nový ročník světového šampionátu 2010.

Melandri v posledních dvou letech nejdřív závodil v barvách tovární Ducati a letošní sezonu dokončil jako jezdec Kawasaki, soukromého týmu Hayate Racing. Pro Itala byl tento test velmi důležitý, protože se Honda od roku 2007, kdy seděl v jejím sedle naposledy, v mnohém změnila.

Jeho první zkušenost z RC212V dopadla na výbornou, protože se s časem 1´32,936 sekundy umístil jako první netovární jezdec za šesticí továrních strojů Ducati, Yamahy a Hondy.

„Ze začátku jsme měli trošku problém s nastavením, ale po zvážení situace jsme dospěli k názoru, že to má něco společného s použitou tvrdou zadní pneumatikou,“ řekl Marco Melandri. „Když jsme ji vyměnili za novou, motocykl pořád působil nestabilně, ale už se mi podařilo zlepšit čas na kolo.“

„Každopádně jsem spokojený, protože se nám podařilo nashromáždit spoustu užitečných informací, které nám budou za různých okolností nápomocny v další sezoně.“

„Tyto tři dny byly dobré. Nebyly snadné, ale pracovali jsme dobře a nyní jen doufám, že se nový motocykl správně přizpůsobí novým pneumatikám, protože mým cílem je znovu usilovat o umístění na stupních vítězů,“ řekl závěrem opět velmi motivovaný Marco Melandri.

Pro Marca Simoncelliho byl třídenní test jeho vůbec první zkušeností s motocyklem MotoGP. Itala známe jako velkého bojovníka a stejným stylem přistupoval k prvnímu testu s Gresiniho Hondou, když svými časy na kolo určitě nezůstal za očekáváním.

„Potřebná jistota se mi na motocyklu zlepšuje, přesto se zatím na něm necítím naprosto ideálně, zvlášť během brždění v první části zatáčky a pak v jejím výjezdu, i když si myslím, že je to hlavně problém v brždění,“ řekl Simoncelli.

„Hodně jsem se toho v průběhu tří dnů testování naučil o pracovních metodách v této kubatuře a rovněž si vytvořil dobrý vztah s inženýry od Hondy. Jsou velmi otevření a upřímní, co se týče jejich postřehů a nápadů a stejně tak, když vám naslouchají,“ řekl závěrem Marco Simoncelli.
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00