Marco Melandri je po prvním testu s Hondou spokojený

V příštím roce chce znovu bojovat o stupně vítězů.
V pondělí se po dvou letech vrátil Marco Melandri zpátky k týmu Fausta Gresiniho, aby třídenním testem ve Valencii zahájil spolu se svým mladším týmovým kolegou Marcem Simoncellim přípravu na nový ročník světového šampionátu 2010.

Melandri v posledních dvou letech nejdřív závodil v barvách tovární Ducati a letošní sezonu dokončil jako jezdec Kawasaki, soukromého týmu Hayate Racing. Pro Itala byl tento test velmi důležitý, protože se Honda od roku 2007, kdy seděl v jejím sedle naposledy, v mnohém změnila.

Jeho první zkušenost z RC212V dopadla na výbornou, protože se s časem 1´32,936 sekundy umístil jako první netovární jezdec za šesticí továrních strojů Ducati, Yamahy a Hondy.

„Ze začátku jsme měli trošku problém s nastavením, ale po zvážení situace jsme dospěli k názoru, že to má něco společného s použitou tvrdou zadní pneumatikou,“ řekl Marco Melandri. „Když jsme ji vyměnili za novou, motocykl pořád působil nestabilně, ale už se mi podařilo zlepšit čas na kolo.“

„Každopádně jsem spokojený, protože se nám podařilo nashromáždit spoustu užitečných informací, které nám budou za různých okolností nápomocny v další sezoně.“

„Tyto tři dny byly dobré. Nebyly snadné, ale pracovali jsme dobře a nyní jen doufám, že se nový motocykl správně přizpůsobí novým pneumatikám, protože mým cílem je znovu usilovat o umístění na stupních vítězů,“ řekl závěrem opět velmi motivovaný Marco Melandri.

Pro Marca Simoncelliho byl třídenní test jeho vůbec první zkušeností s motocyklem MotoGP. Itala známe jako velkého bojovníka a stejným stylem přistupoval k prvnímu testu s Gresiniho Hondou, když svými časy na kolo určitě nezůstal za očekáváním.

„Potřebná jistota se mi na motocyklu zlepšuje, přesto se zatím na něm necítím naprosto ideálně, zvlášť během brždění v první části zatáčky a pak v jejím výjezdu, i když si myslím, že je to hlavně problém v brždění,“ řekl Simoncelli.

„Hodně jsem se toho v průběhu tří dnů testování naučil o pracovních metodách v této kubatuře a rovněž si vytvořil dobrý vztah s inženýry od Hondy. Jsou velmi otevření a upřímní, co se týče jejich postřehů a nápadů a stejně tak, když vám naslouchají,“ řekl závěrem Marco Simoncelli.
16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00