Marco Melandri: Konečně!

Velké horko, které dnes na okruhu v Sepangu panovalo nezabránilo Marcu Melandrimu zahájit závodní víkend v Malajsii sedmým časem na kolo, což je po jeho častých problémech klíčový moment.
Marco Melandri: Konečně!

Ital byl na rozdíl od mnoha předchozích víkendů se svým výkonem velmi spokojen. Honda jim pro závod dodala nové komponenty a to pravděpodobně Melandriho týmu umožnilo připravit motocykl tak, aby jeho nejlepší čas dne byl jen o sedm desetin pomalejší než zajel nejrychlejší Rossi. Ital získal potřebnou stabilitu na brzdách a to je to, co tak dlouho marně hledal.

„Konečně! Nakonec se nám podařilo pokročit s našimi problémy při brzdění,“ řekl Marco Melandri. „Po celou sezonu jsme tvrdě pracovali aniž bychom nalezli nějaké řešení, ale dnes se nám podařilo zlepšit hned v několika oblastech a jsem za to rád. Rozhodli jsme se pro radikální nastavení než obvykle a naštěstí to okamžitě zabralo. Také Honda nás vybavila novým dílem pro předek motocyklu a mám pocit, že to nám pomohlo k zlepšení.“

V předsezonních testech Marco Simoncelli v Sepangu poměrně dost těžce havaroval. Obešlo se to naštěstí bez zranění, ale bylo otázkou, jak se mu bude dařit na stejném místě o několik měsíců později. Dnes předvedl, že na této rychlé dráze umí zajet, sice dnes skončil jedenáctý, ale je si jistý, že se zítra zlepší a jeho postavení v kvalifikaci bude vypadat mnohem lépe.

„Není to špatné … neztrácíme na nejlepší zase tolik, jsme jen devět desetin za nejlepším časem,“ řekl úvodem Marco Simoncelli. „Rozhodně je to lepší než během testů v zimě. Samozřejmě je tu spousta práce, kterou musíme udělat, ale máme pro to dobrý základ a i když jsem jedenáctý, ztráta není velká a potřebujeme teď získat několik desetin, abychom se posunuli pořadím.“

Velmi spokojený byl po prvním tréninku také Fausto Gresini, šéf týmu San Carlo Honda. „Celkově to byl velmi pozitivní den,“ řekl. „Odvedli jsme dobrou práci a udělali efektivní a dobře načasované změny na obou motocyklech. Musím konstatovat, že je to pro nás podařený začátek, zejména proto, že jsme blízko předním příčkám na rychlém a dlouhém okruhu, kde je snadné ztratit cenný čas.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00