Márquez startoval poslední, ale cílem projel jako první

Márquez startoval poslední, ale cílem projel jako první

Pokud by dnes v Estorilu nepršelo, bylo by to skutečně hodně jednoduché a protože tentokrát kubatura do 125ccm jela svůj závod o titul mistra světa jako poslední, neobešlo se to bez pořádně napínavé zápletky.

Ano, můžeme potvrdit, že v kubatuře do 125ccm je to letos hodně napínavé a stejně napínavý byl i jejich závod v Portugalsku. Doslova a do písmene platí, to nejlepší na konec, protože co nám dnes předváděli jezdci nejslabší kubatury bylo skutečně neuvěřitelné.

Před startem dnešního závodu nejnižší kubatury nebylo ještě rozhodnuto o vítězí letošního ročníku. Velkou šanci měl Marc Márquez, ale stejnou šanci měl Nicolas Terol a Pol Espargaró. V první řadě na startu byla čtveřice závodníků – první Bradley Smith z Bancaja Aspar, druhý jezdec Aprilie Danny Webb, třetí Alberto Moncayo a čtvrtý Nicolas Terol, druhý jezdec Bancaja Aspar. Marc Márquez startoval až z třetí řady jedenáctý a Pol Espargaró vedle něho dvanáctý. Jakub Kornfeil se postavil na patnáctou pozici startovního roštu.

Po startu si nejvíc polepšil Marc Márquez, který z jedenácté pozice akceleroval až na třetí místo za vedoucí dvojici Bancaja Aspar Nicolase Terola a Bradley Smithe. Nicméně v úvodních dvou kolech jezdci 125ccm motocyklů pokaždé havarovali v prvním úseku dráhy v Estorilu a už to vypadalo na přerušení závodu. Ředitelství závodu ale zachovalo chladnou hlavu a v Portugalsku se pokračovalo dál bez přerušení.

Na prvním místě jel Nicolas Terol, vítězství potřeboval aby stáhl náskok na vedoucího jezdce šampionátu Márqueze z Red Bull Ajo Motorsport, který jel na druhém místě s minimálním náskokem před Britem Bradley Smithem. Po třech kolech začalo v některých místech okruhu pršet a bylo otázkou, zda závod přerušit nebo ne. Výsledkem bylo pár dalších nehod, což se naštěstí netýkalo českého závodníka Jakuba Kornfeila, který v té době figuroval na desátém místě. Bitva o zlato z Portugalska, bylo v případě Terola s Márquezem bitvou o titul.

Po šesti kolech už déšť zesílil natolik, že Ředitelství závodu již muselo dát pokyn k vyvěšení červených vlajek a závod nejnižší kubatury zastavit. Nový start byl stanoven na šestnáct hodin a deset minut. Jakub Kornfeil byl v šestém kole na desátém místě, takže mu při opakovaném startu patřila desátá příčka na startu, což byla zajímavá výchozí pozice. Vedoucí závodníci Márquez s Terolem se pak do první řady postavili s Bradley Smithem a Polem Espargarem.

V zaváděcím kole neuvěřitelně chyboval Márquez, motorka mu prostě z ničeho nic ustřelila a vedoucí jezdec šampionátu skončil ve štěrku únikové zóny. Španěl stačil zajet do boxů, ale startoval až poslední, což jeho cestu za vysněným titulem podstatně zkomplikovalo. Byla to snad jeho první chyba, ale v absolutně nevhodnou dobu. Naopak pro Nicolase Terola obrovská možnost dnes Márqueze porazit, postavit se do čela průběžného hodnocení mistrovství a ve Valencii se pokusit triumfovat. To samé platilo i v případě Pola Espargara.

Start a Márquez z posledního místa na startovním roštu je v nájezdu do druhého kola třetí, neuvěřitelné !!! Pokud to ukázali Terolovi na tabuli z boxové zídky myslím, že to bral jako povedený vtip. Jenže Márquez to myslel naprosto vážně a postupně stahoval náskok britského závodníka, aby Terola pokud možno v závěru klání atakoval. Český závodník Jakub Kornfeil po startu z desátého místa figuroval jedenáctý.

Pěkné souboje předváděli jezdci v bitvě o pátou příčku – Moncayo, Salom, Espargaró, Krummenacher a Vázquez. Jakub Kornfeil v pátém kole pořád jedenáctý, ale viditelně zpomaluje, na Webba už ztrácí jedenáct sekund a za ním jedoucí Grotskyj se začíná nebezpečně přibližovat.

V době, kdy do konce závodu zbývaly tři kola, předjel Márqueze britský jezdec Smith a svému týmovému kolegovi Terolovi kryl záda a Márquezovi tak odebral důležité body. Jenže Marc Márquez je šíleně při chuti a v posledním kole závodu v Estorilu Smithe iTerola předjel, oba si několikrát prohodili pozice ve vedení a nakonec závod v Portugalsku jezdec s třiadevadesátkou na kapotě vyhrál !!! Druhé místo obsadil Nicolas Terol a třetí projel cílem Bradley Smith. V bitvě o titul jsou už jenom dva jezdci – 1. Marc Márquez … 17 bodů ... 2. Nicolas Terol. Jakub Kornfeil dnes bodoval jedenáctým místem, velmi dobrý výkon.

GP Portugalska, 2.závod - 125ccm:

P.

Jezdec                                             Země Tým                                                      Motocykl Km/h Čas/ ztráta
1

Marc MARQUEZ SPA Red Bull Ajo Motorsport Derbi 137.2 16'27.878
2

Nicolas TEROL SPA Bancaja Aspar Team Aprilia 137.1 +0.150
3

Bradley SMITH GBR Bancaja Aspar Team Aprilia 137.1 +0.212
4

Jonas FOLGER GER Ongetta Team Aprilia 134.7 +18.378
5

Luis SALOM SPA Stipa-Molenaar Racing GP Aprilia 134.5 +19.387
6

Alberto MONCAYO SPA Andalucia Cajasol Aprilia 134.1 +22.505
7

Randy KRUMMENACHER SWI Stipa-Molenaar Racing GP Aprilia 133.6 +26.699
8

Efren VAZQUEZ SPA Tuenti Racing Derbi 133.5 +26.703
9

Danny WEBB GBR Andalucia Cajasol Aprilia 132.9 +31.503
10

Pol ESPARGARO SPA Tuenti Racing Derbi 131.7 +40.823
11

Jakub KORNFEIL CZE Racing Team Germany Aprilia 130.9 +47.006
12

Simone GROTZKYJ ITA Fontana Racing Aprilia 130.7 +48.773
13

Alessandro TONUCCI ITA Junior GP Racing Team FMI Aprilia 130.0 +54.418
14

Luigi MORCIANO ITA Junior GP Racing Team FMI Aprilia 129.0 +1'02.234
15

Zulfahmi KHAIRUDDIN MAL AirAsia - Sepang Int. Circuit Aprilia 127.4 +1'15.433









Závod nedokončil/ neklasifikován:



Robin BARBOSA FRA H43/Hernandez Racing Aprilia 118.7 8 kol



Sandro CORTESE GER Avant Mitsubishi Ajo Derbi
0 kol



Esteve RABAT SPA Blusens-STX Aprilia
0 kol



Johann ZARCO FRA WTR San Marino Team Aprilia
0 kol



Adrian MARTIN SPA Aeroport de Castello - Ajo Aprilia
0 kol



Sturla FAGERHAUG NOR AirAsia - Sepang Int. Circuit Aprilia
0 kol



Danny KENT GBR Lambretta Reparto Corse Lambretta
0 kol



Louis ROSSI FRA CBC Corse Aprilia
0 kol



Tomoyoshi KOYAMA JPN Racing Team Germany Aprilia
0 kol



Marcel SCHROTTER GER Interwetten Honda 125 Honda
0 kol



Jasper IWEMA NED CBC Corse Aprilia
0 kol



Luca MARCONI ITA Ongetta Team Aprilia
0 kol



Lorenzo SAVADORI ITA Matteoni Racing Aprilia
0 kol

GP Portugalska, závod - 125ccm:

P.

Jezdec                                              Země Tým                                                      Motocykl Km/h Čas/ ztráta
1

Nicolas TEROL SPA Bancaja Aspar Team Aprilia 136.8 11'00.392
2

Marc MARQUEZ SPA Red Bull Ajo Motorsport Derbi 136.8 +0.038
3

Bradley SMITH GBR Bancaja Aspar Team Aprilia 135.8 +4.566
4

Pol ESPARGARO SPA Tuenti Racing Derbi 133.0 +18.603
5

Alberto MONCAYO SPA Andalucia Cajasol Aprilia 132.8 +19.647
6

Luis SALOM SPA Stipa-Molenaar Racing GP Aprilia 132.6 +21.036
7

Randy KRUMMENACHER SWI Stipa-Molenaar Racing GP Aprilia 132.1 +23.457
8

Jonas FOLGER GER Ongetta Team Aprilia 131.9 +24.366
9

Danny WEBB GBR Andalucia Cajasol Aprilia 130.7 +30.860
10

Jakub KORNFEIL CZE Racing Team Germany Aprilia 129.4 +37.799
11

Alessandro TONUCCI ITA Junior GP Racing Team FMI Aprilia 128.2 +44.269
12

Luigi MORCIANO ITA Junior GP Racing Team FMI Aprilia 126.7 +52.685
13

Robin BARBOSA FRA H43/Hernandez Racing Aprilia 126.7 +52.796
14

Zulfahmi KHAIRUDDIN MAL AirAsia - Sepang Int. Circuit Aprilia 125.7 +58.006
15

Simone GROTZKYJ ITA Fontana Racing Aprilia 123.4 +1'11.695
16

Efren VAZQUEZ SPA Tuenti Racing Derbi 121.8 +1'20.970









Závod nedokončil/ neklasifikován:



Esteve RABAT SPA Blusens-STX Aprilia 132.0 2 kola



Adrian MARTIN SPA Aeroport de Castello - Ajo Aprilia 89.5 3 kola



Marcel SCHROTTER GER Interwetten Honda 125 Honda 129.0 4 kola



Sturla FAGERHAUG NOR AirAsia - Sepang Int. Circuit Aprilia 126.9 4 kola



Johann ZARCO FRA WTR San Marino Team Aprilia 120.7 4 kola



Tomoyoshi KOYAMA JPN Racing Team Germany Aprilia 45.0 4 kola



Sandro CORTESE GER Avant Mitsubishi Ajo Derbi 126.4 5 kol



Danny KENT GBR Lambretta Reparto Corse Lambretta 123.7 5 kol



Louis ROSSI FRA CBC Corse Aprilia 123.3 5 kol



Jasper IWEMA NED CBC Corse Aprilia
0 kol



Luca MARCONI ITA Ongetta Team Aprilia
0 kol



Lorenzo SAVADORI ITA Matteoni Racing Aprilia
0 kol

Doporučujeme

Články odjinud