Martinez bude s Aprilii jednat o projektu Moto2

Šéf týmů Aspar chce najít s italský výrobcem rychlé řešení.
Začátkem týdne oznámila italská společnost Aprilia zastavení projektu 2010 nové třídy světového šampionátu pod označením Moto2. Pro všechny zúčastněné to bylo velké překvapení a Jorge Martinez, který s jejich podvozky počítal pro svůj tým, příští týden odletí do Itálie, kde bude hledat možné řešení.

Do sídla Aprilie má Martinez namířeno v úterý a nebude sám, protože ho tam doprovodí jejich sportovní ředitel Gino Borsoi. Oba tam budou s vedením italského výrobce hledat cestu, jak tuto zvláštní situaci vyřešit. Tým Aspar má jezdecké složení z mistrů světa nejnižší kubatury a rovněž partneři týmu jsou mezinárodní firmy s vysokým kreditem.

Pro Martineze je nyní nutné co nejrychleji zjistit, jaká je vlastně situace, protože Julian Simon a Mike Di Meglio jsou tak zatím bez motocyklů. „Tato zpráva mě překvapila,“ uvedl Aspar. „Projektu jsme věřili a mysleli, že se rozvíjí dobře. Chtěli jsme Aprilii pro náš vstup do Moto2, protože je jasné, že tato italská značka má ve světovém šampionátu obrovské zkušenosti.“

„Příští týden v úterý poletíme já a Gino do Itálie, abychom se setkali s vedením Aprilie a uvidíme, zda dokážeme nalézt řešení. Pokud žádné nebude, tak se okamžitě musíme poohlédnout po jiné variantě. Je jasné, že bude třeba pokračovat s co nejspolehlivějším projektem, protože Julian a Mike jsou oba mistři světa 125ccm kubatury, takže musí mít nejlepší vybavení, aby dokázali bojovat o titul. Stejně tak si nemůžeme dovolit ztratit důvěru našich sponzorů,“ řekl závěrem Martinez.

Aprilie svým prohlášením o zastavení projektu nejen překvapila, ale mnohé šokovala, protože si takovou variantu nikdo nedokázal ani představit. Aprilie je nejúspěšnější a zároveň nejrozšířenější značkou v nižších kubaturách světového šampionátu a svůj motocykl letos také poprvé vyzkoušeli v mistrovství produkčních motocyklů WSBK.

Pro tým Aspar takové rozhodnutí znamená velké rozčarování, protože právě oni dosáhli na italských strojích mnoha úspěchů, když například letos vyhráli s Julianem Simonem titul nejnižší kubatury a jejich další jezdec Bradley Smith získal titul vicemistra. Ve čtvrtlitrech už tak úspěšní ale nebyli, protože to byla právě konkurenční Honda, na které si pro letošní mistrovský titul dojel Hiroshi Aoyama.
16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00