Martinez bude s Aprilii jednat o projektu Moto2

Šéf týmů Aspar chce najít s italský výrobcem rychlé řešení.
Začátkem týdne oznámila italská společnost Aprilia zastavení projektu 2010 nové třídy světového šampionátu pod označením Moto2. Pro všechny zúčastněné to bylo velké překvapení a Jorge Martinez, který s jejich podvozky počítal pro svůj tým, příští týden odletí do Itálie, kde bude hledat možné řešení.

Do sídla Aprilie má Martinez namířeno v úterý a nebude sám, protože ho tam doprovodí jejich sportovní ředitel Gino Borsoi. Oba tam budou s vedením italského výrobce hledat cestu, jak tuto zvláštní situaci vyřešit. Tým Aspar má jezdecké složení z mistrů světa nejnižší kubatury a rovněž partneři týmu jsou mezinárodní firmy s vysokým kreditem.

Pro Martineze je nyní nutné co nejrychleji zjistit, jaká je vlastně situace, protože Julian Simon a Mike Di Meglio jsou tak zatím bez motocyklů. „Tato zpráva mě překvapila,“ uvedl Aspar. „Projektu jsme věřili a mysleli, že se rozvíjí dobře. Chtěli jsme Aprilii pro náš vstup do Moto2, protože je jasné, že tato italská značka má ve světovém šampionátu obrovské zkušenosti.“

„Příští týden v úterý poletíme já a Gino do Itálie, abychom se setkali s vedením Aprilie a uvidíme, zda dokážeme nalézt řešení. Pokud žádné nebude, tak se okamžitě musíme poohlédnout po jiné variantě. Je jasné, že bude třeba pokračovat s co nejspolehlivějším projektem, protože Julian a Mike jsou oba mistři světa 125ccm kubatury, takže musí mít nejlepší vybavení, aby dokázali bojovat o titul. Stejně tak si nemůžeme dovolit ztratit důvěru našich sponzorů,“ řekl závěrem Martinez.

Aprilie svým prohlášením o zastavení projektu nejen překvapila, ale mnohé šokovala, protože si takovou variantu nikdo nedokázal ani představit. Aprilie je nejúspěšnější a zároveň nejrozšířenější značkou v nižších kubaturách světového šampionátu a svůj motocykl letos také poprvé vyzkoušeli v mistrovství produkčních motocyklů WSBK.

Pro tým Aspar takové rozhodnutí znamená velké rozčarování, protože právě oni dosáhli na italských strojích mnoha úspěchů, když například letos vyhráli s Julianem Simonem titul nejnižší kubatury a jejich další jezdec Bradley Smith získal titul vicemistra. Ve čtvrtlitrech už tak úspěšní ale nebyli, protože to byla právě konkurenční Honda, na které si pro letošní mistrovský titul dojel Hiroshi Aoyama.
22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00