Měkčí specifikace pneumatik zaznamenaly v Motegi úspěch

S výběrem pneumatik pro domácí Grand Prix v Japonsku může být Bridgestone spokojený, protože v Motegi jezdci opět přepisovali rekordy.
Měkčí specifikace pneumatik zaznamenaly v Motegi úspěch

V sobotu zajel nový rekord pole position Casey Stoner a v závodu pak Dani Pedrosa nastavil nejrychlejší čas na kolo. „Je pravda, že letos byly časy mnohem rychlejší,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Kvalifikační čas Caseyho byl o 1,8 sekundy rychlejší než loni, Daniho nejrychlejší kolo o sekundu lepší než předchozí rekord a o 1,3 sekundy rychlejší než nejlepší čas loňského závodu.“

„Je těžké přesně specifikovat, proč došlo k tak výraznému zrychlení. Věřím, že hlavním důvodem tohoto zlepšení je částečně nový povrch okruhu, což bylo nutné, aby opravili škody vzniklé březnovým zemětřesením. Přibližně pětasedmdesát procent okruhu má nový povrch a na něm už proběhla řada závodů včetně IndyCar, takže úroveň přilnavosti byla velmi dobrá.“

„Myslím, že tu jsou ještě další dva faktory. Především usilovná práce týmů, kterou od loňského roku udělali v rámci vývoje strojů a také to, že jsme letos do Motegi přivezli měkčí volby zadních pneumatik, což jak věřím k tomu přispělo také a zejména pak v kvalifikaci.“

„Loni závodili všichni na střední směsi zadní pneumatiky, která předvedla dobrý výkon a neměli s ní  žádné problémy. Tato směs byla ta měkčí z dvou dostupných. Letos jel Dani na stejné střední směsi zadní pneumatiky, ale protože jsme zvolili o stupeň měkčí obutí, byla to zároveň ta tvrdší,“ pokračoval Hamašima.

„Na stejných pneumatikách, bylo jeho nejrychlejší kolo o 1,3 sekundy rychlejší než loni, což poukazuje na kombinaci zlepšení motocyklu a traťových podmínek, ale v kvalifikaci, kde většina jezdců zaznamenala nejrychlejší časy na nové měkké zadní pneumatice, tak tam bylo zlepšení až o 1,8 sekundy. Tady věřím, že tento rozdíl byl díky měkkým zadním pneumatikám. V případě měkké směsi to bylo na jedno kolo kolem půl sekundy.“

„Premiérové nasazení měkké pneumatiky znamenalo, že v kvalifikaci byly časy výrazně rychlejší, jak už jsem řekl, ale na druhou stranu byly volby pro závod tentokrát více různorodé. Loni si pro závod všichni vybrali střední směs, ale letos bylo jen šest jezdců, kteří zvolili střední a zbývajících dvanáct jelo na měkké zadní pneumatice. Výkon v zahřátí byl určitě lepší a to i přesto, že v den závodu měla teplota dráhy jen 26°C, nejméně z celého víkendu,“ řekl Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00