S výběrem pneumatik pro domácí Grand Prix v Japonsku může být Bridgestone spokojený, protože v Motegi jezdci opět přepisovali rekordy.
V sobotu zajel nový rekord pole position Casey Stoner a v závodu pak Dani Pedrosa nastavil nejrychlejší čas na kolo. „Je pravda, že letos byly časy mnohem rychlejší,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Kvalifikační čas Caseyho byl o 1,8 sekundy rychlejší než loni, Daniho nejrychlejší kolo o sekundu lepší než předchozí rekord a o 1,3 sekundy rychlejší než nejlepší čas loňského závodu.“
„Je těžké přesně specifikovat, proč došlo k tak výraznému zrychlení. Věřím, že hlavním důvodem tohoto zlepšení je částečně nový povrch okruhu, což bylo nutné, aby opravili škody vzniklé březnovým zemětřesením. Přibližně pětasedmdesát procent okruhu má nový povrch a na něm už proběhla řada závodů včetně IndyCar, takže úroveň přilnavosti byla velmi dobrá.“
„Myslím, že tu jsou ještě další dva faktory. Především usilovná práce týmů, kterou od loňského roku udělali v rámci vývoje strojů a také to, že jsme letos do Motegi přivezli měkčí volby zadních pneumatik, což jak věřím k tomu přispělo také a zejména pak v kvalifikaci.“
„Loni závodili všichni na střední směsi zadní pneumatiky, která předvedla dobrý výkon a neměli s ní žádné problémy. Tato směs byla ta měkčí z dvou dostupných. Letos jel Dani na stejné střední směsi zadní pneumatiky, ale protože jsme zvolili o stupeň měkčí obutí, byla to zároveň ta tvrdší,“ pokračoval Hamašima.
„Na stejných pneumatikách, bylo jeho nejrychlejší kolo o 1,3 sekundy rychlejší než loni, což poukazuje na kombinaci zlepšení motocyklu a traťových podmínek, ale v kvalifikaci, kde většina jezdců zaznamenala nejrychlejší časy na nové měkké zadní pneumatice, tak tam bylo zlepšení až o 1,8 sekundy. Tady věřím, že tento rozdíl byl díky měkkým zadním pneumatikám. V případě měkké směsi to bylo na jedno kolo kolem půl sekundy.“
„Premiérové nasazení měkké pneumatiky znamenalo, že v kvalifikaci byly časy výrazně rychlejší, jak už jsem řekl, ale na druhou stranu byly volby pro závod tentokrát více různorodé. Loni si pro závod všichni vybrali střední směs, ale letos bylo jen šest jezdců, kteří zvolili střední a zbývajících dvanáct jelo na měkké zadní pneumatice. Výkon v zahřátí byl určitě lepší a to i přesto, že v den závodu měla teplota dráhy jen 26°C, nejméně z celého víkendu,“ řekl Hamašima.