Melandri bude u Gresiniho bojovat o dlouhodobé angažmá

Ital Marco Melandri věří, že dobrým výkonem v sezoně 2010 získá u Fausta Grasiniho dlouhodobé angažmá a nebude muset již čtvrtým rokem začínat znovu od začátku s novým týmem.

Melandri od Gresiniho odešel po skončení sezony 2007 a v následujícím roce byl u tovární Ducati týmovým kolegou Casey Stonera. Tato sezona ale pro Itala znamenala jedno velké trápení a nakonec byl rád za to, že dokázal dvouletý kontrakt bezbolestně ukončit už po jednom roce.

Sezona 2009 pro italského závodníka představovala velkou výzvu v podobě účasti na projektu továrního týmu Kawasaki. Bohužel i v tomto případě si Melandri musel vypít kalich hořkosti až do dna, když začátkem ledna Kawasaki oznámila stažení svého továrního týmu z MotoGP.

Po intenzivních jednáních mezi promotérem závodů MotoGP a vedením Kawasaki vzniká narychlo vytvořený tým Hayate Racing, který angažuje jako svého jediného jezdce právě Melandriho. Obsazení týmu je nicméně velmi kvalitní a díky tomu je Melandriho ZX-RR v první polovině sezony konkurenceschopná.

Díky vysokému nasazení celého týmu tak Melandri může oslavit druhé místo v Le Mans nebo dvoje umístění na šesté pozici. V druhé polovině roku se již začíná projevovat absence vývoje ze strany Kawasaki a Ital už nedokáže zajet na lepší umístění než sedmé místo v cíli.

V průběhu letošní Velké ceny České republiky podepsal Marco Melandri smlouvu s Faustem Gresinim a vrátil se tak do týmu, kde slavil své největší úspěchy v kariéře jezdce královské kubatury. V sedle Gresiniho Hondy vyhrál Melandri pět Grand Prix a v roce 2005 se v celkovém hodnocení šampionátu umístil na druhém místě.

Nyní je pro Marca Mealndriho nanejvýš důležitá stabilita a tu jak věří si vytvoří právě v týmu San Carlo Honda Gresini, když pro Motorcycle News uvedl: „Věřím v určitou stabilitu, protože v posledních třech letech jsem pokaždé změnil tým. Není to pak vůbec jednoduché začínat znovu od nuly a budovat si pokaždé vztahy s novým týmem.“

„Rád bych měl nějakou stabilitu a s Faustem jsem měl vždy dobrý vztah stejně jak s týmem. Potřeboval jsem získat konkurenceschopný motocykl a to byla pro příští rok ta největší priorita potom, co všechno se stalo. Doufám, že se v nejbližší době už nebudu muset stěhovat do nového týmu,“ řekl závěrem Marco Melandri.

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00