Ital Marco Melandri věří, že dobrým výkonem v sezoně 2010 získá u Fausta Grasiniho dlouhodobé angažmá a nebude muset již čtvrtým rokem začínat znovu od začátku s novým týmem.
Melandri od Gresiniho odešel po skončení sezony 2007 a v následujícím roce byl u tovární Ducati týmovým kolegou Casey Stonera. Tato sezona ale pro Itala znamenala jedno velké trápení a nakonec byl rád za to, že dokázal dvouletý kontrakt bezbolestně ukončit už po jednom roce.
Sezona 2009 pro italského závodníka představovala velkou výzvu v podobě účasti na projektu továrního týmu Kawasaki. Bohužel i v tomto případě si Melandri musel vypít kalich hořkosti až do dna, když začátkem ledna Kawasaki oznámila stažení svého továrního týmu z MotoGP.
Po intenzivních jednáních mezi promotérem závodů MotoGP a vedením Kawasaki vzniká narychlo vytvořený tým Hayate Racing, který angažuje jako svého jediného jezdce právě Melandriho. Obsazení týmu je nicméně velmi kvalitní a díky tomu je Melandriho ZX-RR v první polovině sezony konkurenceschopná.
Díky vysokému nasazení celého týmu tak Melandri může oslavit druhé místo v Le Mans nebo dvoje umístění na šesté pozici. V druhé polovině roku se již začíná projevovat absence vývoje ze strany Kawasaki a Ital už nedokáže zajet na lepší umístění než sedmé místo v cíli.
V průběhu letošní Velké ceny České republiky podepsal Marco Melandri smlouvu s Faustem Gresinim a vrátil se tak do týmu, kde slavil své největší úspěchy v kariéře jezdce královské kubatury. V sedle Gresiniho Hondy vyhrál Melandri pět Grand Prix a v roce 2005 se v celkovém hodnocení šampionátu umístil na druhém místě.
Nyní je pro Marca Mealndriho nanejvýš důležitá stabilita a tu jak věří si vytvoří právě v týmu San Carlo Honda Gresini, když pro Motorcycle News uvedl: „Věřím v určitou stabilitu, protože v posledních třech letech jsem pokaždé změnil tým. Není to pak vůbec jednoduché začínat znovu od nuly a budovat si pokaždé vztahy s novým týmem.“
„Rád bych měl nějakou stabilitu a s Faustem jsem měl vždy dobrý vztah stejně jak s týmem. Potřeboval jsem získat konkurenceschopný motocykl a to byla pro příští rok ta největší priorita potom, co všechno se stalo. Doufám, že se v nejbližší době už nebudu muset stěhovat do nového týmu,“ řekl závěrem Marco Melandri.