Melandri si ve Francii dojel pro skvělé druhé místo

Ital se naposledy postavil na stupně vítězů v roce 2007.

Marco Melandri své dnešní druhé místo z francouzské Grand Prix popsal jako vůbec to nejlepší, které kdy získal. Po šestém místě z Motegi a pátém z Jerezu je druhé místo v Le Mans pro italského jezdce Hayate Racing velmi dobrým výsledkem v sedle soukromé Kawasaki ZX-RR.

Naposledy se Melandri umístil na stupních vítězů v roce 2007 v závodu Velké ceny Malajsie, kde se umístil na druhé pozici. Potom přišla sezony u Ducati, kde se mu vůbec nedařilo. Proto podepsal smlouvu s Kawasaki, která sice z šampionátu odstoupila, ale Melandri v sezoně pokračuje na jejich motocyklu a se soukromým týmem Hayate Racing.

„Být tady je úžasné,“ řekl Melandri. „Před pěti nebo šesti měsíci jsem si myslel, že budu závody sledovat v televizi. Musím poděkovat Carmelo Ezpeletovi, protože to právě on zapracoval, aby mě dostal zpátky a celému týmu, který pracoval tvrdě jako soukromý tým.“

„Je to úžasný pocit. Je skvělé stát zase na pódiu a je mnohem lepší, než jakékoliv stupně vítězů v minulosti."

Klíčem k Melandriho vítězství byla jeho dobrá rychlost na hladkých pneumatikách, když dráha ještě nebyla dostatečně suchá. I když si dojel pro motocykl s hladkými pneumatikami dřív než Lorenzo, neztratil ze začátku jízdou na hladkých pneumatikách tolik času, jako ostatní jezdci.

„Na mokré dráze jsem si věřil a byl docela rychlý a když jsem viděl Valentina měnit si motocykl pomyslel jsem si, že je to trošku až příliš brzy,“ pokračoval Melandri.

„Na výměnu jsem jel až v dalším kole, ale možná jsem mohl ještě jedno počkat, protože první kola na hladkých pneumatikách byla velmi zrádná. Několikrát jsem šel téměř dolů, ale zůstal v klidu, nepřemýšlel o čase na kolo a myslel jen na to udržet si čisté pneumatiky a počkat si na lepší podmínky.“

„Když jsem uviděl na mé tabuli napsáno P2, nemohl jsem tomu uvěřit a jen se snažil korigovat náskok na chlapy jedoucí za mnou,“ řekl závěrem Marco Melandri.

3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00