Melandri: Všichni čekali, že budu v závodech poslední

Ital nakonec pravidelně bojuje o umístění v první desítce.
Pro Marca Melandriho byl loňský přestup z Ducati na tovární motocykl ZX-RR vysvobozením, ale začátkem letošního roku přišla zpráva o ukončení všech aktivit továrního týmu Kawasaki a to málem talentovaného Itala připravilo o účast v letošním ročníku světového šampionátu.

Záchrana přišla v podobě týmu Hayate Racing, který vzniknul těsně před začátkem mistrovství a od Kawasaki získal motocykly ZX-RR, které byly vyvíjeny právě pro letošní sezonu. Melandri narychlo podepsal smlouvu a to, co s motocyklem bez tovární podpory dokázal, překvapilo i jeho samotného.

„Letos, na začátku sezony všichni čekali, že budu končit v závodech poslední,“ uvedl Marco Melandri. „Dobře jsme ale zvládli závody na suchu, měli umístění na stupních vítězů v Le Mans a nyní můžeme v každém závodu bojovat o sedmé nebo osmé místo, což je mnohem lepší, než jsme si mysleli na začátku. Když jste ale na dráze, tak se nestaráte o to na čem jezdíte, ale chcete zajet, co nejlépe.“

Hayate Racing byl výsledkem jednání mezi Dornou a Kawasaki, která byla stále pod smlouvou a pokud by do letošní sezony nenastoupili, tak by je s nejvyšší pravděpodobností neminul soud a vysoká pokuta. Proto své motocykly nabídli týmu Hayate, u kterého se ale nikdy nepředpokládalo, že by ve světovém šampionátu působil trvale.

Marco Melandri už má pro příští sezonu smlouvu s Hondou Gresini, ale jak sám již dříve uvedl, tým lidí u Hayate Racing dokázal téměř nemožné v náročných podmínkách a určitě si všichni zaslouží najít uplatnění někde jinde, pokud tento tým letos definitivně skončí.

„Problémy, které jsme letos v zimě měli celý tým ještě více stmelil,“ pokračoval Melandri. „Jsem s nimi velmi spokojený. Pracují velmi tvrdě, dobře spolupracují a já se tam cítím perfektně.“

„Vypadá to, že tento tým koncem roku skončí a doufám, že si všichni dokážou najít dobrou práci a týmy pro příští rok, protože pracovali velmi dobře a dali mi příležitost, abych si znovu užíval radost z jízdy na motocyklu.“

Marco Melandri figuroval v průběžném pořadí dokonce na sedmém místě, ale nulový bodový zisk z posledních dvou závodů v Brně a Indianapolisu mu nyní přiřadil desátou příčku. Nelichotivou bilanci si chce napravit v domácím závodu už tento víkend na okruhu v San Marinu.

„V posledních dvou závodech jsem přišel o hodně bodů, takže teď chci určitě zajet dobré závody, myslet na to denně a vrátit se zpátky do boje o sedmé místo v šampionátu.“

„Tato dráha by mi mohla vyhovovat,“ uvedl Melandri a závěrem dodal: „Pokud dobře zapracujeme v tréninkových jízdách, pak možná budeme bojovat o sedmou nebo osmou pozici. Nebude to ale pro nás vůbec snadné. První část závodu je náročná, protože motocykl jede na nových pneumatikách a s plnou nádrží, takže je velmi agresivní a je sním dost těžké udržet dobrou rychlost v zatáčkách.“
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00