Melandri: Všichni čekali, že budu v závodech poslední

Ital nakonec pravidelně bojuje o umístění v první desítce.
Pro Marca Melandriho byl loňský přestup z Ducati na tovární motocykl ZX-RR vysvobozením, ale začátkem letošního roku přišla zpráva o ukončení všech aktivit továrního týmu Kawasaki a to málem talentovaného Itala připravilo o účast v letošním ročníku světového šampionátu.

Záchrana přišla v podobě týmu Hayate Racing, který vzniknul těsně před začátkem mistrovství a od Kawasaki získal motocykly ZX-RR, které byly vyvíjeny právě pro letošní sezonu. Melandri narychlo podepsal smlouvu a to, co s motocyklem bez tovární podpory dokázal, překvapilo i jeho samotného.

„Letos, na začátku sezony všichni čekali, že budu končit v závodech poslední,“ uvedl Marco Melandri. „Dobře jsme ale zvládli závody na suchu, měli umístění na stupních vítězů v Le Mans a nyní můžeme v každém závodu bojovat o sedmé nebo osmé místo, což je mnohem lepší, než jsme si mysleli na začátku. Když jste ale na dráze, tak se nestaráte o to na čem jezdíte, ale chcete zajet, co nejlépe.“

Hayate Racing byl výsledkem jednání mezi Dornou a Kawasaki, která byla stále pod smlouvou a pokud by do letošní sezony nenastoupili, tak by je s nejvyšší pravděpodobností neminul soud a vysoká pokuta. Proto své motocykly nabídli týmu Hayate, u kterého se ale nikdy nepředpokládalo, že by ve světovém šampionátu působil trvale.

Marco Melandri už má pro příští sezonu smlouvu s Hondou Gresini, ale jak sám již dříve uvedl, tým lidí u Hayate Racing dokázal téměř nemožné v náročných podmínkách a určitě si všichni zaslouží najít uplatnění někde jinde, pokud tento tým letos definitivně skončí.

„Problémy, které jsme letos v zimě měli celý tým ještě více stmelil,“ pokračoval Melandri. „Jsem s nimi velmi spokojený. Pracují velmi tvrdě, dobře spolupracují a já se tam cítím perfektně.“

„Vypadá to, že tento tým koncem roku skončí a doufám, že si všichni dokážou najít dobrou práci a týmy pro příští rok, protože pracovali velmi dobře a dali mi příležitost, abych si znovu užíval radost z jízdy na motocyklu.“

Marco Melandri figuroval v průběžném pořadí dokonce na sedmém místě, ale nulový bodový zisk z posledních dvou závodů v Brně a Indianapolisu mu nyní přiřadil desátou příčku. Nelichotivou bilanci si chce napravit v domácím závodu už tento víkend na okruhu v San Marinu.

„V posledních dvou závodech jsem přišel o hodně bodů, takže teď chci určitě zajet dobré závody, myslet na to denně a vrátit se zpátky do boje o sedmé místo v šampionátu.“

„Tato dráha by mi mohla vyhovovat,“ uvedl Melandri a závěrem dodal: „Pokud dobře zapracujeme v tréninkových jízdách, pak možná budeme bojovat o sedmou nebo osmou pozici. Nebude to ale pro nás vůbec snadné. První část závodu je náročná, protože motocykl jede na nových pneumatikách a s plnou nádrží, takže je velmi agresivní a je sním dost těžké udržet dobrou rychlost v zatáčkách.“
10:32 | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
20. května | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00