Melandriho ZX-RR trápí v závěru sezony technické problémy

Ital v Sepangu věřil v umístění na pódiu, ale nakonec dojel osmý.
Pro Marca Melandriho byl závod v Malajsii velkým zklamáním. Bojuje totiž o sedmou pozici v šampionátu, ale v samotném závodu nedokázal zajet lépe než na osmé místo, protože jeho Kawasaki měla problémy s ovládáním plynu. Po Malajsii se tak musí o sedmou pozici v šampionátu dělit s krajanem Lorisem Capirossim.

Ital na mokré dráze umí podat velmi dobrý výkon, protože změna nastavení a náročné podmínky mažou výkonové rozdíly mezi jezdci. S příchodem tropického deště na okruhu v Sepangu tak dostal velkou příležitost si sedmou pozici v šampionátu upevnit, ale to jde jen za předpokladu, že závodní motocykl bezvadně funguje.

To ovšem nebyl případ jeho ZX-RR, kde se tyto problémy objevily už před Sepangem a do závodu v Malajsii nedokázali přijít na to, co tyto potíže způsobuje. Italský jezdec pevně věří, že před posledním závodem sezony, který bude vzhledem k postavení v celkovém hodnocení velmi důležitý, bude vše naprosto v pořádku.

„Ohledně závodu jsem velmi rozzlobený, protože jsem si od začátku věřil a byl si jistý, že dokážu bojovat o umístění na stupních vítězů,“ uvedl Melandri. „Měli jsme ale v posledních třech závodech problémy s ovládáním plynu a dneska to bylo opravdu velmi nepříjemné.“

„Nedokázal jsem plně otočit plynovou rukojetí a ta mi v ruce prokluzovala. Častokrát se mi přímo na rovince vracela zpátky, takže jsem nedokázal využít maximálního výkonu motoru a v každé zatáčce bylo hodně těžké přidat plyn.“

„Po celý víkend jsme tvrdě pracovali a závod byl nakonec promarněn kvůli takovým hloupým věcem. Jsem rád, že nám do konce zbývá ještě jeden závod,“ řekl zklamaný Melandri.

Tím posledním závodem je samozřejmě sedmnáctý podnik sezony ve Valencii, kde si v roce 2005 Marco Melandri dojel pro své druhé vítězství v MotoGP. „Mám tuto dráhu rád, vyhrál jsem tam v roce 2005 a před tímto závodem si věřím.“

„Doufám, že motorka bude fungovat a obzvlášť ten plyn!“ pokračoval Melandri a závěrem uvedl: „Pokud se nám bude dařit můžeme zajet dobrý závod a skončit celkově do sedmého nebo osmého místa. Ale v posledních několika závodech to bylo hodně složité, takže uvidím jak plyn bude fungovat.“
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00