Meregalli: Závodění je má práce, život a vášeň

Jméno nového ředitele továrního týmu Yamahy MotoGP není v prostředí skupiny tří ladiček neznámým pojmem, protože s japonským výrobcem spolupracuje přes neuvěřitelných dvacet let.
Meregalli: Závodění je má práce, život a vášeň

Massimo Meregalli nejdřív u Yamahy závodil a později se věnoval manažerské činnosti v jejich závodních týmech. Nicméně jeho letošní mise v prostředí světového šampionátu silničních motocyklů je zároveň jeho premiérou v MotoGP.

Jaké jsou vaše první dojmy z MotoGP, poté co jste přišel z prostředí mistrovství Superbajků WSBK?
Massimo Meregalli: „Určitě je to hodně jiné. S tímto projektem je spojeno mnohem více lidí, tovární tým MotoGP je mnohem důležitější, takže všechno je teď větší než pro mě bylo v minulosti. Práce v garáži je abych tak řekl velmi podobná, ale jakmile z garáže odejdete a vydáte se do paddocku, tam je zcela rozdílná atmosféra. Byl jsem zvyklý se dělit o informace a debatovat s ostatními soupeři z mistrovství Superbajků, ale tady je to naprosto jiné. Zatím ještě neznám moc lidí a to potřebuji změnit.“

Na jedné straně garáže máte úřadujícího Mistra světa roku 2010 a na druhé zase Nováčka roku 2010. Jak se vám pracuje s tak talentovanými jezdci?
Massimo Meregalli: „To je ta nejlepší věc, která se mi mohla stát a pracovat s nimi je radost. Atmosféra v týmu je báječná. Nemůžu říct ani o jednom z nich nic špatného, protože to funguje velmi dobře. Zatím Jorgeho teprve poznávám, ale nabývám dojmu, že je to opravdu dobrý kluk, velký profesionál a hodně rychlý. Bena znám mnohem lépe a můžu ho víc hodnotit. Musím říct, že v posledních dvou letech hodně vyspěl. Už v roce 2009 byl velmi koncentrovaný, ale teď ho vidím v ještě lepší formě, klidný, jistý sám sebou a vysoce oddaný svým cílům.“

Vy sám jste byl závodním jezdcem. Čím se liší současný svět závodů motocyklů od časů, kdy jste závodil?
Massimo Meregalli: „Mluvíme o dvou naprosto rozdílných světech. Já závodil před deseti lety v úplně jiném šampionátu a na velmi rozdílné úrovni vůči MotoGP!“

Přesto, můžete ve své současné roli čerpat ze zkušeností bývalého závodníka?
Massimo Meregalli: „Z technického hlediska ne, ale to není má práce. Myslím, že být v pozici bývalého jezdce vám dává určitou přidanou hodnotu respektu, protože víme, jak se musí zacházet s jezdcem. Jezdec je tím nejdůležitějším prvkem týmu, neměl by být rozmazlený, ale musíme věřit jeho potřebám a vytvořit mu takové prostředí, kde může dosahovat nejlepších výkonů. To je hodnota, kterou podle mého názoru, může týmový ředitel se závodními zkušenostmi, dát svému týmu.“

Už jste si někdy vyzkoušel motocykl třídy MotoGP?
Massimo Meregalli: „Ne, nikdy! Bydlím velmi blízko závodní dráhy v Monze a před několika lety bylo takové období, kdy jsem šel ráno na okruh přes park Monza a myslel nad tím, že bych si tam moc rád zajezdil na GP motorce. Monza je místem, kde jsem získal většinu svých vítězství, takže mám pro tuto dráhu zvláštní cit.“

Co obnáší funkce ředitele týmu?
Massimo Meregalli: „Má práce je spojena se vším, co se týče týmu. Když jsem v kanceláři, zaměřím se na organizaci různých věcí od logistiky, dopravy, přípravy grafiky týmu, barevné schéma motocyklů, kamiony až po vybavení boxů. Když odejdu z kanceláře na závod, věnuji se části garáže, kde je Ben Spies a jeho tým, zatímco manažer týmu Wilco Zeelenberg má na starosti záležitosti Jorgeho strany garáže.“

Klepněte pro větší obrázek

Jak se Vám spolupracuje s Wilcem Zelenbergem?
Massimo Meregalli: „Spolupráce s Wilcem je dobrá, známe se už nějakých deset, možná i víc. Společně jsme pro Yamahu pracovali v různých třídách, když jsem řídil týmy v supersportech a superbajcích, takže jsme už v minulosti společně sdíleli zodpovědnost.“

Závodil jste s ním někdy?
Massimo Meregalli: „Myslím, že možná dva roky. Často mi říká, že mě porazil, ale já si zase pamatuji na mokrý závod, kde jsem předjel já jeho. Je to upřimný chlap a rád s ním spolupracuji. Loni odvedl skvělou práci s Jorgem ve svém prvním roce v MotoGP a u týmu tovární Yamahy.“

Jste velmi loajálním mužem Yamahy, když přihlédneme na to, jak dlouho pracujete pro japonského výrobce.
Massimo Meregalli: „Pokud si dobře vzpomínám, tak první smlouvu s Yamaha Motor Italia jsem podepsal v roce 1987. Byl tam možná rok, kdy jsem jezdil Aprilii, ale jinak to byla všechno Yamaha. Trávím víc času s Yamahou než se svou rodinou! Naštěstí bydlím velmi blízko kanceláře, Yamaha je část mého života.“

Stále pokračujete v tréninku, který připomíná náročnou přípravu současných závodníků, jak to?
Massimo Meregalli: „Mám moc rád běhání a jízdu na kolo, to mě nestojí žádné úsilí a hodně mě to baví. Někdy je pro mě těžké, abych přestal myslet na svou práci. Doma pokaždé nad něčím přemýšlím, takže tyto aktivity využívám k tomu, abych si vyčistil hlavu.“

Je něco, co chcete někdy dělat profesionálně?
Massimo Meregalli: „Ne, nikdy jsem nepřemýšlel, že bych dělal něco jiného než závodění. To je má práce, můj život a má vášeň. Je těžké říct, že je to jen práce. V tomto prostředí se cítím velmi šťastný. Automaticky do toho vkládám velké úsilí aniž bych se unavil.“

Jaké jsou Vaše plány pro letošní rok?
Massimo Meregalli: „Ben Spies, Kevin Schwantz a já plánujeme na desátého července maraton v Dolomitech, což si myslím bude skutečně náročné! Ben má v plánu dlouhý okruh sto čtyřiceti kilometrů, já pravděpodobně udělám ten kratší, který má rovných sto kilometrů. Můžete si  představit, jak asi náročné to bude v horách!“

Těšíte se v letošním roce na některé závody speciálně?
Massimo Meregalli: „Rozhodně Laguna Seca. Když jsem vedl tým v Supersportech, doufal jsem, že tam pojedeme. Začal jsem tehdy v roce 2001 a to byl také první rok, kdy se tam nejelo. Když jsem později řídil tým v mistrovství Superbajků, práva na závod v Laguně Seca měla Dorna a tak zamířily Superbajky do Miller Motorsport Parku v Salt Lake City, takže zase nic. Letos se tam konečně dostaneme! Amerika mě láká a Laguna je velmi specifický okruh, připomíná mi trošku Brands Hatch. Podle mě byl Brands nejlepším závodem světového šampionátu Superbajků!“

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz