Mick Doohan a Alex Crivillé

V druhé polovině devadesátých let soupeřila v závodech královské kubatury mistrovství světa dvojice týmových kolegů Repsol Hondy - Australan Mick Doohan a Španěl Alex Crivillé.

Oba jezdci patřili mezi závodní špičku a na okruzích Grand Prix si vzájemné soupeření užívali od roku 1994 až do doby, kdy se v roce 1999 Doohan po dvou závodech sezony rozhodl po dalším zranění ukončit svou kariéru.

Australan Doohan v tomto pro něho zlatém období získal celkem pět mistrovských titulů, když v sedle tovární Hondy nepoznal porážku v letech 1994 až 1998. Stroj Honda NSR500, na kterém také jezdil Crivillé patřil v té době mezi nejlepší na dráze.

Když v roce 1994 přišel Doohan do tovární Hondy, byl to právě Španěl Crivillé, který na něho po celou dobu vytvářel největší tlak v boji o titul. Sezona 1996 byla dle jeho názoru bodem, kdy měl největší šanci svého týmového kolegu porazit.

„Rok 1996 byl rokem, kdy jsem byl po všech stránkách nejlépe připraven,“ zavzpomínal Alex Crivillé ve videu motogp.com. „Po tělesné a duševní stránce jsem byl velmi silný a motocykl byl ve srovnání s ostatními sezonami konkurenceschopnější. Bylo to období, kdy se fanoušci začali dělit na dva tábory buď pro Doohana nebo pro Crivillého.“

Alex Crivillé nakonec titul získal v roce 1999 a o dva roky později svou závodní kariéru s patnácti vítěznými závody v královské kubatuře ukončil. Co se týče jejich nejintenzivnějších soubojů na závodní dráze, vidí rok 1996 stejně také Crivillého bývalý týmový kolega Mick Doohan.

„V šestadevadesátém se jejich úroveň vystupňovala,“ řekl Australan. „Aniž bych chtěl cokoliv snižovat, v tomto roce jsem nepochybně sehrál jinou závodní strategii, což mi několikrát nevyšlo a on na tom vydělal. Skutečně byl chytrý, protože toho využíval ve svůj prospěch a já byl několikrát přistižen, jak se říká s kalhotami dole.“

„Váš týmový kolega je jediná další osoba na dráze se strojem, jakým je ten váš,“ pokračoval Doohan. „Nechcete být tím druhým! Pokaždé chcete být rychlejším než je váš týmový kolega. Naštěstí jsem byl rychlejší než týmoví kolegové v devíti případech z deseti,“ řekl závěrem Mick Doohan.

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00