Mick Doohan a Alex Crivillé

V druhé polovině devadesátých let soupeřila v závodech královské kubatury mistrovství světa dvojice týmových kolegů Repsol Hondy - Australan Mick Doohan a Španěl Alex Crivillé.

Oba jezdci patřili mezi závodní špičku a na okruzích Grand Prix si vzájemné soupeření užívali od roku 1994 až do doby, kdy se v roce 1999 Doohan po dvou závodech sezony rozhodl po dalším zranění ukončit svou kariéru.

Australan Doohan v tomto pro něho zlatém období získal celkem pět mistrovských titulů, když v sedle tovární Hondy nepoznal porážku v letech 1994 až 1998. Stroj Honda NSR500, na kterém také jezdil Crivillé patřil v té době mezi nejlepší na dráze.

Když v roce 1994 přišel Doohan do tovární Hondy, byl to právě Španěl Crivillé, který na něho po celou dobu vytvářel největší tlak v boji o titul. Sezona 1996 byla dle jeho názoru bodem, kdy měl největší šanci svého týmového kolegu porazit.

„Rok 1996 byl rokem, kdy jsem byl po všech stránkách nejlépe připraven,“ zavzpomínal Alex Crivillé ve videu motogp.com. „Po tělesné a duševní stránce jsem byl velmi silný a motocykl byl ve srovnání s ostatními sezonami konkurenceschopnější. Bylo to období, kdy se fanoušci začali dělit na dva tábory buď pro Doohana nebo pro Crivillého.“

Alex Crivillé nakonec titul získal v roce 1999 a o dva roky později svou závodní kariéru s patnácti vítěznými závody v královské kubatuře ukončil. Co se týče jejich nejintenzivnějších soubojů na závodní dráze, vidí rok 1996 stejně také Crivillého bývalý týmový kolega Mick Doohan.

„V šestadevadesátém se jejich úroveň vystupňovala,“ řekl Australan. „Aniž bych chtěl cokoliv snižovat, v tomto roce jsem nepochybně sehrál jinou závodní strategii, což mi několikrát nevyšlo a on na tom vydělal. Skutečně byl chytrý, protože toho využíval ve svůj prospěch a já byl několikrát přistižen, jak se říká s kalhotami dole.“

„Váš týmový kolega je jediná další osoba na dráze se strojem, jakým je ten váš,“ pokračoval Doohan. „Nechcete být tím druhým! Pokaždé chcete být rychlejším než je váš týmový kolega. Naštěstí jsem byl rychlejší než týmoví kolegové v devíti případech z deseti,“ řekl závěrem Mick Doohan.

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00