Miller a Hanika jsou dva mladí a hladoví jezdci

Aki Ajo je spokojený s novými jezdci a je velmi spokojený i s prací, kterou předváděl jeho tým a KTM.
Miller a Hanika jsou dva mladí a hladoví jezdci

Tým Red Bull KTM Ajo se představil během testů v dobrém světle a se svými jezdci Jackem Millerem a Karlem Hanikou patřil mezi nejrychlejší. Po druhém oficiálním testu Moto3 minulý týden v Jerezu Aki Ajo analyzoval dosavadní testování se dvěma novými jezdci. Dodejme, že v Jerezu zajel nejrychlejší kolo Jack Miller a Karlovi Hanikovi patřil čtvrtý nejrychlejší čas během tří dnů v jižním Španělsku.

Jaké jsou Vaše pocity po testech v Almerii, Valencii a Jerezu před sezónou?

"Upřímně řečeno, myslím, že jsme dokončili tyto první tři týdny příprav v roce 2014 velmi dobře. Jsme velmi spokojeni s práce KTM, kterou odvedli přes zimu. Pracovali velmi tvrdě, povedlo se jim motocykl hodně zlepšit a my jsme jim za to velmi vděční. Inženýři KTM nám dodali mnoho součástí k vyzkoušení. Naplánovaný testovací harmonogram byl dokonalý. Myslím si, že tím, že pracujeme společně, jsme získali velmi dobré výsledky.

Musíme být velmi spokojení i s počasím, jaké bylo během testů, protože jsme na něj měli štěstí. V jiných zimních testech v minulých sezónách to bylo obtížné, abychom měli tři dny po sobě podmínky vhodné pro testování."

Motocykl KTM Moto3 v tomto roce: Je to evoluce loňského stroje nebo mluvíme o celkem jiném stroji?

"Ano, KTM je nový motocykl, i když je pravda, že změny oproti minulému roku nejsou tak velké jako ty, mezi roky 2012 a 2013. Chcete-li začít s tím jak vypadá, moc odlišností nenajdete. Nicméně je mnoho změn, které nejsou vidět, tam je velké zlepšení - zejména podvozek."

Red Bull KTM Ajo dokončil poslední test v Jerezu nejlepším časem zásluhou Millera a čtvrtým nejlepším pro Haniku. Očekávali jste, že začnete tímto způsobem nebo jste trochu překvapený?

"Myslel jsem, že by Jack Miller mohl předvádět skvělou práci s námi a KTM, ale nečekal jsem, že bude na takové vysoké úrovni. Jsem velmi spokojený s jeho přístupem, a to jak v garáži, tak na trati. Je velmi snadné s ním pracovat a získat výsledky, protože je velmi konzistentní a je vždy připraven dát rychlá kola.
Pokud jde o Karla Haniku, musíme mít na paměti, že je nováček a potřebuje čas. Mám ho rád, protože je klidný a dělá dobrou práci. Není snadné pro jezdce debutovat v mistrovství, když udělají tento krok. Za normálních okolností jsou testy zaměřeny pouze na seznámení s motocyklem a získání dobrého pocitu na něm. Místo toho je Karel velmi konzistentní, takže jezdí dlouhé výjezdy a snaží se neustále zlepšovat po boku svého týmu."

S těmito dvěma novými přírůstky provedl Red Bull KTM Ajo kompletní změnu jezdců. Mluvme nejprve o starší jezdci, Jack Miller. Fanoušci ho znají jen jako příjemného a přátelského chlapíka před kamerami, ale jaký je v garáži?

"V garáži je Jack je stále zábavný chlapík a přináší velmi dobrou atmosféru pro celý tým. Ale vážně, je to hladový a inteligentní talent, který má velkou budoucnost, pokud bude pokračovat stejným způsobem." 

Australský jezdec doposud nezaznamenal žádné vítězství ani jakékoliv umístění na stupních vítězů v mistrovství světa, je něco, co Vám vadí před vstupem do této sezóny?

"Ne, vůbec ne. Jeho způsob práce je velmi profesionální a on nám každý den ukazuje, že je velmi vděčný za tuto příležitost. Pracuje na 110%, aby co nejvíce zlepšil svoji šanci na dobrý výsledek.

A jeho týmový kolega , Karel Hanika?

"Hanika je také velmi hladový mladý talent. V posledních týdnech jsem viděl obrovské zlepšení v jeho práci. Možná ze začátku roku byl cítit příliš velký tlak, který na něho dolehl, pravděpodobně proto, co o něm říkají lidé. Přejít do Mistrovství světa je velmi velký skok. Musíte se hodně učit, ale byl jsem velmi překvapen, jak to zvládá. Výrazně se zlepšil v několika málo týdnech. Jsem si jist, že může odvádět velmi dobrou práci."

Co je jeho cílem v jeho první sezóně?

"Jen se učit."

V letošním roce bude mít každý jezdec o dva motory méně na celou sezónu. Jaký si myslíte, že to bude mít vliv na vás v šampionátu?

"Myslím, že se celkově moc nezmění od loňského roku. Všichni začínáme ze stejného základu. Je pravda, že budeme mít na začátku roku o dva motory méně, ale strach nemám, protože KTM vždy tvrdě pracovala na motorech a dělala zlepšení a to nejen z hlediska výkonu, ale i spolehlivosti."

Můžete po těchto prvních testech odhadovat vývoj během sezóny?

"Ne, to je příliš brzy. Máme tady ještě téměř měsíc do prvního závodu v Kataru. Teprve po tomto závodě můžeme začít analyzovat situaci."

zdroj: Red Bull KTM Ajo Motorsport

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00