Miroslav Popov byl v Brně nejlepším z jezdců na divokou kartu

Šestnáctiletý jezdec italského motocyklového šampionátu CIV získal pro závodní víkend české Grand Prix divokou kartu a před domácím publikem v Brně projel cílem sedmnáctý.
Miroslav Popov byl v Brně nejlepším z jezdců na divokou kartu

Dráha Masarykova okruhu není pro nováčky vůbec jednoduchá, ale Popov dokázal od pátečních tréninků postupně zrychlovat. „Přestože je Brno mým domácím okruhem, nemám ho příliš v lásce, ale na tom zase až tak nezáleží. Je velmi těžké ho správně pochopit, závodní dráha je velmi široká a pokud se dopustíš chyby v jedné zatáčce, riskuješ to samé v těch následujících,“ řekl Popov po úvodní sérii pátečních tréninků.

Sobota v Brně představovala kombinaci tréninku na vodě a kvalifikace, kterou jezdci všech kubatur absolvovali na suchém povrchu. Popov si své maximum zlepšil o jednu sekundu a kvalifikoval se do deváté řady. „Odpoledne se mi podařilo zlepšit svůj čas oproti včerejšímu, přesto s tím nejsem spokojen,“ konstatoval v sobotu odpoledne český jezdec.

„Mohlo a mělo to být lepší. Ke zlepšení pozice stačilo zůstat v závěsu za ostatními jezdci a zítra bych vyjel z lepší pozice. Umístění v deváté řadě mě neuspokojuje a bude velice těžké se dobře umístit. Rozhodující bude dobrý start a pak se uvidí.“

Do závodu nakonec startoval šestadvacátý a hned v prvním kole vyjel mimo trať, takže se propadl až na poslední místo a v tak vyrovnané konkurenci to znamenalo velkou ztrátu. Popov to ale nevzdal, otočil plynem a vydal se ztracené pozice získat zpátky.

Klepněte pro větší obrázek

„Odstartoval jsem příšerně a na konci prvního kola byl poslední! Asi nemá cenu říkat, že mi to nepomohlo, ale hrozně jsem chtěl tady v Brně zajet dobře. Začal jsem zajíždět slušná kola a dokázal jsem tím získat řadu pozic. Možná jsem mohl zajet i lépe, ale když jsem se dotáhl na skupinku, kde byli Tonucci, Gruenwald a Mauriello, začali se předjíždět v každé zatáčce, místo toho abychom jeli za sebou a všichni si navzájem pomohli dopředu. Tím jsme dost ztratili.“

Pro Miroslava Popova byl závod v Brně jeho druhou zkušeností mezi jezdci motocyklového mistrovství světa. Začátkem července jel na divokou kartu svou první Grand Prix v Mugellu, česká Grand Prix byla jeho druhá a nyní čeká na jezdce ElleGi Racing Velká cena San Marina, kde bude opět bojovat s jezdci kubatury do 125ccm.

„V každém případě jsem spokojený s tím, jak tento závod dopadl. Ve srovnání s pátkem jsem se hodně zlepšil a získal na tomto okruhu spoustu zkušeností. V Mugellu jsem skončil devatenáctý, tady sedmnáctý a pokud to takhle půjde dál, tak bych mohl v Misanu dosáhnout i na body!“ dodal závěrem Miroslav Popov.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00