Mise u Ducati je tvrdým oříškem i pro zkušeného Rossiho

Tisková zpráva italského továrního týmu nebyla dlouho po závodu v Kataru k dispozici, takže se nabízí otázka, zda za tímto zpožděním nebylo Rossi vyjádření na adresu GP12, které nabídl italskému Mediasetu.
Mise u Ducati je tvrdým oříškem i pro zkušeného Rossiho

Pokud měl v zahajovacím závodu italský šampion nějakou šanci na lepší umístění, tak o ni přišel po kontaktu s Barberou, který stál Rossiho kolem pěti sekund. Nicméně hlavním důvodem celkového slabšího výkonu byla podle jezdce tovární Ducati jeho motorka, která mu vůbec neseděla.

„Měl jsem velké problémy na začátku závodu. Když jsem jel na novém obutí, měl jsem problémy při brzdění,“ uvedl Valentino Rossi pro Mediaset. „Navíc jsem ztratil čtyři nebo pět sekund po kontaktu s Barberou. Pak se mi podařilo trošku zlepšit a v posledním kole jsem na opotřebovaných pneumatikách dokonce zajel své nejrychlejší kolo. Ale to je k ničemu protože nejsme dostatečně konkurenceschopní.“

Valentino Rossi věřil, že v kvalifikaci dokáže zajet umístění do druhé řady, ale nakonec z toho byla pozice až ve čtvrté řadě startovního roštu, což mu těsně před startem na náladě nepřidalo. „Nedokážu s tímto motocyklem jezdit a dokonce ani neudržím tempo s Haydenem, kde jsem býval rychlejší. Na nových pneumatikách bych měl teoreticky jezdit rychleji. Nickymu a dalším jezdcům na Ducati se podařilo zajet dobrý závod, ale přesto byl jen šestý.“

„Taková je ale naše rychlost a bojovat o šesté místo není moc atraktivní cíl. Byli jsme zvyklí na lepší,“ pokračoval Ital, který se obává, že letošní sezona může být dokonce horší než ta loňská. „Pravděpodobně na tom budeme hůř než loni, protože to se nám podařilo skončit sedmí. Co na to říct a přitom být upřimný? Nedokážu na tomto motocyklu jezdit dostatečně dobře ani ve srovnání s ostatními kolegy na Ducati.“

„Ducati má problém. Dal jsem jim informace, kde je třeba zasáhnout, ale tyto problémy neřešíme. Bohužel nejsem inženýr a víc s tím opravdu dělat nemůžu. Pozitivním bodem je přinejmenším ten fakt, že na tomto podvozku už tolik nepadám,“ pokračoval Ital, který byl po závodu hodně zklamaný a přiznal, že v momentu, kdy ho Barbera vyvezl mimo trať měl sto chutí zajet do boxů. Na dráze ale zůstal, aby pro inženýry Ducati získal potřebná data.

Rossiho část italské veřejnosti neměla ráda za to, když v době přestupu k Yamaze řekl, že Ducati není stroj, s kterým by dokázal vítězit. To se hodně lidí dotklo a nemůžou mu to dodnes zapomenout. Po letech nakonec Rossi vyslyšel volání a k Ducati přestoupil. Teď je mezi mlýnskými kameny italských médií zase kvůli tomu, že nedokáže zopakovat stejné výsledky, jakými pomohl Hondě a Yamaze.

Valentino Rossi vyhrál devět titulů mistra světa a z toho sedm jich získal v královské kubatuře. Je to jezdec, který dnes jezdí čistě pro radost, ale to teď, zdá se, rozhodně není případ jeho mise u italského výrobce. 

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00