Vítězem letošního ročníku mistrovství světa třídy do 125ccm se stal Marc Márquez, když cílem závodu ve Valencii projel čtvrtý. První místo vyhrál Bradley Smith, druhý skončil Pol Espargaró a třetí byl Nicolas Terol.
Poslední závod sezony nejnižší kubatury do 125ccm měl rozhodnout o letošním mistru světa. Ve hře byla dvojice jezdců Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport a Nicolas Terol z Banacaja Aspar.
Do čtyřiadvaceti kol závodu ve Valencii vyrazil z pole position Marc Márquez, druhý Nicolas Terol, třetí Bradley Smith a čtvrtý Sandro Cortese. Český jezdec Jakub Kornfeil startoval dvacátý.
V nájezdu do druhého kola bylo pořadí po startu první Bradley Smith, druhý jeho týmový kolega Nicolas Terol, třetí Marc Márquez, čtvrtý Esteve Rabat a první pětici uzavíral Efrén Vázquez. Start se vůbec nepovedl Polu Espargarovi, který jel ze začátku sedmý, ale velmi rychle postupoval směrem k vedoucím příčkám. Jakub Kornfeil v úvodu figuroval na jednadvacáté pozici.
V sedmém kole se Jakub Kornfeil posunul na dvacátou příčku, ale na devatenáctého jezdce už ztrácel tři sekundy. Na vedoucích pozicích se nic nezměnilo, první jel Bradley Smith, druhý Nicolas Terol, ale za ním už s rozdílem pár setin Márquez, který připravoval útok na svého největšího soupeře.
Terol vypadl, že Márqueze trošku brzdí, ten chtěl doma moc vyhrát nejen titul, ale také závod. Proto musel volit agresivnější způsob jízdy, aby se dokázal před Terola dostat, což představovalo určité riziko, ale ne nutné. Espargaró dvojici Terol-Márquez v polovině závodu dojel. Z boxové zídky dostal jezdec Derbi informaci, že třetí pozice je OK a není kam spěchat.
V polovině závodu pro technickou poruchu odstopil Jonas Folger, což posunulo pořadí závodního pole a Jakub Kornfeil se posunul na devatenáctou příčku. O páté místo bojoval Sandro Cortese, Esteve Rabat, Efrén Fázquez a Japonec Koyama.
Bitva ale naplno propukla mezi Márquezem a Terolem o druhé místo v závodu čehož využil Pol Espargaró, definitivně se na své dva krajany dotáhl a měl obrovskou chuť útočit. Velmi, velmi riskantní oťukávání této trojice pak pokračovalo až do doby, kdy Márquez zvolil rozumné řešení celé situace a pustil před sebe Pola Espargara.
Žádné drama v podobě soubojů tělo na tělo se nekonalo. V době, kdy do konce závodu zbývalo pět kol jel stále ve vedení pole jezdců nejnižší kubatury Bradle Smith, druhé místo patřilo Nicolasi Terolovi, třetí byl Pol Espargaró, čtvrtý Marc Márquez, pátý Sandro Cortese, šestý Esteve Rabat, sedmý Koyama, osmý Efrén Vázquez, devátý Luis Salom a první desítku uzavíral Švýcar Randy Krummenacher.
V předposledním kole se dostal na druhé místo Pol Espargaró a začal velmi zajímavý vzájemný souboj, kdy Nicolas Terol nechtěl nic darovat zadarmo. Nakonec ale kapituloval a cílem projel třetí. Vítězem se stal britský jezdec Bancaja Aspar. Bradley Smith podal ve Valencii parádní výkon a v posledním závodu roku a vůbec posledním ve své kariéře jezdce nejnižší kubatury do 125ccm si vybojoval letošní první zlato.
Výsledky na prvních třech místech znamenaly jediné, Mistrem světa pro rok 2010 se stal Marc Márquez z Red Bull Ajo Motorsport. Sedmnáctiletý závodník vyhrál celkem deset Grand Prix a dvanáct kvalifikací. Neuvěřitelný výkon, který ve Valencii korunoval ziskem titulu Mistra světa 125ccm 2010.
Jakub Kornfeil projel cílem patnáctý, z Valencie si odváží jeden bod a v celkovém hodnocení šampionátu obsadil sedmnáctou příčku.
GP Valencie, 125ccm - závod:
P. |
|
|
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
Čas/ztráta |
1 |
|
|
Bradley SMITH |
GBR |
Bancaja Aspar Team |
Aprilia |
142.7 |
40'25.648 |
2 |
|
|
Pol ESPARGARO |
SPA |
Tuenti Racing |
Derbi |
142.5 |
+2.786 |
3 |
|
|
Nicolas TEROL |
SPA |
Bancaja Aspar Team |
Aprilia |
142.5 |
+3.149 |
4 |
|
|
Marc MARQUEZ |
SPA |
Red Bull Ajo Motorsport |
Derbi |
142.2 |
+8.326 |
5 |
|
|
Sandro CORTESE |
GER |
Avant Mitsubishi Ajo |
Derbi |
141.2 |
+24.375 |
6 |
|
|
Esteve RABAT |
SPA |
Blusens-STX |
Aprilia |
141.1 |
+26.743 |
7 |
|
|
Tomoyoshi KOYAMA |
JPN |
Racing Team Germany |
Aprilia |
141.1 |
+26.823 |
8 |
|
|
Efren VAZQUEZ |
SPA |
Tuenti Racing |
Derbi |
141.0 |
+27.634 |
9 |
|
|
Randy KRUMMENACHER |
SWI |
Stipa-Molenaar Racing GP |
Aprilia |
140.3 |
+41.211 |
10 |
|
|
Luis SALOM |
SPA |
Stipa-Molenaar Racing GP |
Aprilia |
140.3 |
+41.279 |
11 |
|
|
Alberto MONCAYO |
SPA |
Andalucia Cajasol |
Aprilia |
139.1 |
+1'02.540 |
12 |
|
|
Marcel SCHROTTER |
GER |
Interwetten Honda 125 |
Honda |
139.0 |
+1'02.999 |
13 |
|
|
Isaac VIÑALES |
SPA |
CBC Corse |
Aprilia |
138.7 |
+1'08.522 |
14 |
|
|
Simone GROTZKYJ |
ITA |
Fontana Racing |
Aprilia |
138.7 |
+1'08.798 |
15 |
|
|
Jakub KORNFEIL |
CZE |
Racing Team Germany |
Aprilia |
137.8 |
+1'24.798 |
16 |
|
|
Danny WEBB |
GBR |
Andalucia Cajasol |
Aprilia |
137.7 |
+1'27.614 |
17 |
|
|
Peter SEBESTYEN |
HUN |
Ongetta Team |
Aprilia |
137.1 |
+1'38.939 |
18 |
|
|
Joan PERELLO |
SPA |
SAG Castrol |
Honda |
137.0 |
+1'39.356 |
19 |
|
|
Lorenzo SAVADORI |
ITA |
Matteoni Racing |
Aprilia |
137.0 |
+1'40.387 |
20 |
|
|
Zulfahmi KHAIRUDDIN |
MAL |
AirAsia - Sepang Int. Circuit |
Aprilia |
136.4 |
1 kolo |
21 |
|
|
Taylor MACKENZIE |
GBR |
KRP MMCG |
Honda |
135.9 |
1 kolo |
22 |
|
|
John McPHEE |
GBR |
KRP Bradley Smith Racing |
Honda |
135.5 |
1 kolo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Závod nedokončil/ neklasifikován: |
|
|
|
Sturla FAGERHAUG |
NOR |
AirAsia - Sepang Int. Circuit |
Aprilia |
137.0 |
1 kolo |
|
|
|
Niklas AJO |
FIN |
Monlau Competicion |
Derbi |
138.2 |
3 kola |
|
|
|
Marco RAVAIOLI |
ITA |
Lambretta Reparto Corse |
Lambretta |
135.4 |
4 kola |
|
|
|
Johann ZARCO |
FRA |
WTR San Marino Team |
Aprilia |
138.8 |
5 kol |
|
|
|
Johnny ROSELL |
SPA |
SAG Castrol |
Honda |
135.1 |
5 kol |
|
|
|
Danny KENT |
GBR |
Lambretta Reparto Corse |
Lambretta |
135.9 |
9 kol |
|
|
|
Louis ROSSI |
FRA |
CBC Corse |
Aprilia |
129.0 |
12 kol |
|
|
|
Jonas FOLGER |
GER |
Ongetta Team |
Aprilia |
136.0 |
14 kol |
|
|
|
Tommaso GABRIELLI |
ITA |
Ongetta Team |
Aprilia |
93.8 |
14 kol |
|
|
|
Adrian MARTIN |
SPA |
Aeroport de Castello - Ajo |
Aprilia |
136.0 |
19 kol |