Mladík vede celou suitu MotoGP do Jerezu

V Texasu se Marc Márquez se stal nejmladším mužem, který kdy získal pole position a vítězství v závodě mistrovství světa MotoGP. Jeho další úkol je také velmi důležitý: napoprvé v nejvyšší třídě zanechat obrovský dojem u domácího publika.
Mladík vede celou suitu MotoGP do Jerezu

Jerez hostil Grand Prix silničních motocyklů poprvé v roce 1987, kdy zde získal vítězství pozdější mistr světa toho roku Wayne Gardner. Uplynulo ještě další šest let, než se v katalánském městě Cervera narodil Marc Márquez. Teď do Jerezu přijíždí, jako mladík, který vymazal během dvou dnů dva historické záznamy, které patřily Freddiemu Spencerovi. A také je tu stále ještě možnost stát se nejmladším mistrem světa královské kategorie.

Jestliže nezíská Valentino Rossi své první vítězství po návratu k týmu Yamaha Factory Racing, je více než pravděpodobné, že tento víkend na stupni nejvyšším stane Španěl. Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa i Marc Márquez budou nejvážnějšími vyzyvateli. Jaké jsou šance dvacetiletého mladíka zopakovat podruhé za sebou vítězství v závodě? To zjistíme v průběhu tréninků a v kvalifikaci.  Fakta jsou fakta: z posledních deseti závodů na okruhu v Jerezu pět z nich vyhrála Yamaha a čtyři Honda. Nutno přiznat, že nic zcela průkazného.

Jeden muž, který zcela jistě nevyhraje, je Ben Spies. Jezdec týmu Ignite Pramac Racing zůstal doma kvůli skřípnutému nervu, který mu během texaského warmupu způsobil obrovskou bolest. Bolest přišla jako druhotný produkt zatím nedoléčeného zranění ramene, které si způsobil v loňské Malajsii. Dalším mužem vyřazeným z akce je Karel Abraham. Po kolizi se strojem týmu GO&FUN Honda Gresini s jezdcem Bryanem Staringem byl nucen podstoupit ještě v Austinu operaci zlomené pravé klíční kosti.

V řadách CRT strojů v letošní sezóně zatím září neporazitelný Aleix Espargaró. Nejenže se číslo 41 těší ze dvou relativně snadno získaných nejvyšších příček z Losail i Austinu, ale také neuvěřitelně doráží na prototypové stroje. Excelentní bylo i kvalifikační tempo závodníka v barvách Power Electronics Aspar, kdy byl v poslední sérii kol jen o devět tisícin vteřiny pomalejší než Rossi.

Je ironií, že mokrý závod může být pro inženýry méně náročný než závod suchý. Během předsezónních testů v Andalusii umožnilo počasí, přesněji déšť, nasbírat dostatek dat pro nastavení do mokra. I Ducati se zde může představit v dobrém světle a Jerez může být okruhem, kde se italské značce bude dařit. Oba kmenoví jezdci Nicky Hayden i Andrea Dovizioso tu intenzívně testovali, přičemž je doplnil i testovací jezdec Ducati. Michele Pirro už tento víkend zažije poměrně brzký návrat do šampionátu, a to díky divoké kartě.

Ještě větší důvod k optimismu má pravděpodobně Cal Crutchlow. Před rokem tu dojel čtvrtý jen pár metrů za Pedrosou a jen 2,4 vteřiny za vítězným Caseym Stonerem. Tentokrát míří rodák z Coventry do Španělska v ještě lepší formě. Samozřejmě, že si chce ohlídat, aby se neopakoval rok 2012, kdy měl hned v prvním kole kontakt s Nickym Haydenem. Letos má na to dostat se na stupně vítězů, čímž by dosáhl počtu tří pódií v kariéře jezdce královské kategorie. V minulém roce pozdravil fanoušky a svůj tým Monster Yamaha Tech3 vždy ze třetího stupínku na pódiu v Brně a na Phillip Islandu.

Jeden z nejpopulárnějších okruhů MotoGP je ústředním místem vášnivých fandů tohoto sportu. Skvělé umístění v mírném údolí na jihu Španělska nabízí perfektní výhled až pro 250 tisíc diváků. Trať je dlouhá 4 423 metrů s pěti levými a osmi pravými zatáčkami. Nejdelší rovinka měří 607 metrů. Trať byla modifikována v roce 2002 a rekord trati drží od roku 2010 Dani Pedrosa na Hondě s časem 1´39:731. Nerychlejší kolo zde zajel při zisku pole position v roce 2008 Jorge Lorenzo časem 1´38:189 s tovární Yamahou. Pro doplnění se sluší říct, že prozatím nejvyšší rychlosti zde v závodě dosáhl v roce 2005 Marco Melandri na Hondě a má hodnotu 291,9 km/h.

První trénink Gran Premio bwin de España v Jerezu začíná už tento pátek v 9 hodin místního času.
(zdroj: motogp.com)

17. července | Romano Fenati pojede příští rok ve stejném týmu jako letos, ale ve třídě Moto2.
17. července | Karel Hanika pojede v Brně na divokou kartu ve třídě Moto2.
16. července | Už zítra začíná test v Brně. odkaz
16. července | Johann Zarco dnes slaví 27 let.
14. července | John McPhee dnes slaví 23 let.

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 4. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 5. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 6. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

Bautista pokračuje s týmem Aspar

Bautista pokračuje s týmem Aspar

Alvaro Bautista zůstane jezdcem týmu Aspar ve třídě MotoGP i v následujícím roce.

17.  7.  2017 | | 4 N/A
GP České republiky v předchozích pěti letech

GP České republiky v předchozích pět…

Letošní Grand Prix České republiky už se velmi blíží. Připomeňme si tedy závody na brněnském okruhu z předchozích pěti let.

15.  7.  2017 |
Tým Repsol Honda bude testovat v Brně

Tým Repsol Honda bude testovat v Brn…

Jezdci týmu Repsol Honda nebudou zahálet ani o letní přestávce a příští týden přijedou do Brna za účelem testování.

12.  7.  2017 |
Pořadí šampionátu MotoGP je v polovině sezóny velmi těsné

Pořadí šampionátu MotoGP je v polovi…

V polovině letošní sezóny šampionátu MotoGP je mezi prvními čtyřmi jezdci rozdíl pouhých deset bodů.

11.  7.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |