Mobilní klinika Dr.Costy je místem naděje pro všechny jezdce

Díl pátý - Pro lékaře Mobilní kliniky je jejich práce posláním.

Na závodním okruhu ve španělském Jerezu byla 2. května 2002 slavnostně uvedena do provozu nejnovější a v pořadí pátá Mobilní klinika. Znovu byl jejím kmotrem Mick Doohan, jehož legendární odvaha a odhodlání je s klinikou Dr.Costy nezapomenutelně spjata. Tentokrát nebyl kmotrem sám a spolu s ním kliniku pokřtili i další světová jména motocyklového sportu jako Kenny Roberts a Franco Uncini, kteří tak oživili vzpomínky na historické okamžiky závodění na dvou kolech.

Od roku 1977, kdy světlo světa spatřila mobilní klinika, aby zabezpečila po zdravotní stránce všechny, kdo pracují v padocku, je ta pátá v pořadí skutečnou nemocnicí na kolech. V roce 1997 se zavedla nepřetržitá služba a klinika je otevřena čtyřiadvacet hodin denně, mimo samotné jezdce, také pro novináře, mechaniky, zaměstnance závodního okruhu, týmové manažery, řemeslníky … pro všechny, kteří mají co do činění se závodem příslušné Velké ceny. Je o nich postaráno stejným způsobem, jako by byli na speciálním oddělení nemocnice, která je ovšem i několik set kilometrů vzdálená.

Samotní jezdci vnímají Mobilní kliniku Dr.Costy jako ´svou vlastní kliniku´ a je hodně případů, kdy se radí jak postupovat dále, když jim jiní specialisté, třeba lékaři z jejich rodné země doporučí něco jiného, než třeba doporučili lékaři z Mobilní kliniky.

Jezdci se snaží jet čím dál tím rychleji, protože jen tak můžou vítězit a splnit tak vkládaná očekávání jejich týmů. Bohužel přitom někdy můžou překročit onu pomyslnou tenkou hranici, po které následuje pád a s ním spojená rizika v podobě zlomenin nebo psychických bloků.

Mobilní klinika je tu právě od toho, aby léčila zranění právě na základě důvěry, jíž se těší u samotných jezdců a díky níž tvoří základ pro někdy zcela nemožné a rychlé procesy léčby. Duševní a psychické rozpoložení pacienta je důležité a samozřejmě od toho se pak odvíjí následný proces uzdravování. Všichni, kteří pracují v Mobilní klinice jsou s jezdci téměř po celý rok, den co den a protože svou práci berou jako poslání, má jejich přístup ke zraněným mnohdy větší účinek, než léky samotné.

Proto, aby se bez problému dokázalo čelit téměř pětiset nehodám ročně, vznikla pátá a nejmodernější klinika v historii motocyklového sportu. Mobilní klinika je postavena na podvozku od Pezzaioliho osazeném pneumatikami Michelin. Samotná klinika je už prací dvorního dodavatele závodního týmu Formule 1 Ferrari, Franzisella. Nová Mobilní klinika je tažena tahačem Renault Magnum 480, který opět dodal Renault Italia a její rozměry jsou v úpravě pro převoz: délka 13,5 metru, šířka 2,5 metru. Dále je schopna na místě své rozměry ještě zvýšit výsuvnými moduly o 13,56 metru na délku a 1,14 metru na šířku. Výška je v obou případech jak při převozu, tak za provozu na místě určení, rovné čtyři metry.

Rozměry vnitřních prostor 5. Mobilní kliniky:

- Vchod: délka 2,53m – šířka 1,14m – výška 2,080m
- Čekárna: délka 2,53m – šířka 3,46 – výška 2,080m
- Ošetřovna a fyzioterapie: délka 2,945m – šířka 2,35m + 1,14m + 1,14m – výška 2,080m
- První pomoc: délka 2,785m – šířka 2,350 + 1,14m + 1,14m – výška 2,080m
- Úrazová místnost a rentgen: délka 3,195m – šířka 2,350m + 1,14m + 1,14m – výška 2,080m
- Ovládání rentgenu a registr: délka 1,18m – šířka 2,35m + 1,14m – výška 2,080m

Nová Mobilní klinika má osm nemocničních lůžek, které dodal výrobce zdravotnického vybavení Anthos. Ostatní příslušenství od rentgenu až po chirurgické nástroje jsou dodány dalšími renomovanými firmami, jenž patří ke špičkám ve svém oboru.

Pro všechny, ale zejména pro jezdce, kteří se každý závod snaží na dráze překonat své soupeře a někdy i sami sebe, je tu postaveno špičkové zdravotní zázemí pro případ, že v jejich cestě za ziskem bodů jim něco nevyjde. Po pádu někdy potřebují ošetřit a všichni do jednoho, chtějí co nejrychleji zase naskočit do sedla závodního motocyklu. Pro takové případy je tu vždy Mobilní klinika a v ní Dr.Claudio Costa a jeho tým lékařů specialistů a zdravotníků.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00