Mobilní klinika Dr.Costy je místem naděje pro všechny jezdce

Díl čtvrtý - Čtvrtá klinika je už opravdovou nemocnicí na kolech.
V roce 1996 byl celkový počet ošetření již na čísle sedm tisíc a to si vyžádalo postavení v pořadí jíž čtvrté Mobilní kliniky, která zvýšila počet nemocničních lůžek ze tří na pět. Ve větších a modernějších prostorách přibylo více lékařských přístrojů a zvýšil se i počet lékařského personálu. Výroby tohoto zdravotnického komplexu se ujala koncem roku 1996 společnost Franzisella, dodavatel týmu Ferrari ve Formuli 1.

Ve stejném roku byla také oficiálně potvrzena funkce ´Medical Director´. Tuto funkci zastává lékař a specialista rychlé zdravotní pomoci během závodu na okruhu. Před každým závodem tento lékař a zkušební expert z řad organizátorů kontrolují, upravují a vylepšují profesionalitu lékařských záchranářů. Před samotným závodem tak musí v případě jezdcova zranění rozhodnout, zda může jet závod nebo ne.

Rozhodnutí v této věci nejsou vůbec jednoduchá a pokaždé je těžké jezdce nechat po pádu ukončit přípravy na Velkou cenu a poslat ho na vyšetření do zdravotního centra. Lékaři na funkci ´Medical Director´Velké ceny byli vybráni z řad doktorů Mobilní kliniky a na to jsou tam všichni patřičně hrdí.

Čtvrtá mobilní klinika byla oficiálně představena 1.května 1997 na španělském okruhu v Jerezu. Tentokrát se stal jejím kmotrem Mick Doohan, jehož příběh je velmi těsně spjat s klinikou Dr.Costy. Téhož dne zdravotní centrum pro jezdce a personál motocyklového mistrovství navštívil španělský král a velký fanda motorsportu Juan Carlos, kterého doprovázel prezident Dorny Carmelo Ezpeleta.

Personál Mobilní kliniky dělá pro závodní jezdce maximum. Po pádech a následných zraněních, které by normálně vyžadovaly týdny léčby, dokážou doktoři jezdcům poskytnout nejmodernější lékařské metody. Nehazardují se zdravím, ale profesionálně dokáži pomoci jezdci, o kterém ví, že chce jen jediné, závodit. To nejdůležitější, ale musí udělat sami jezdci svou touhou po vítězství a vírou sami v sebe.

Píše se červen roku 2000, když během tréninku na Velkou cenu Holandska havaruje Loris Capirossi a zlomí si levou ruku. Loris je nešťastný, protože ruka neskutečně bolí a je si tak vědom, že se pravděpodobně nepostaví na start závodu. Ale všechny černé myšlenky potlačil a soustředil se jen na jediné a řekne si: „Chci závodit!“ Holandští lékaři jsou ovšem opačného názoru a italského jezdce vidí nezpůsobilého pro závod. Capirossi své naděje vkládá do poslední oficiální lékařské prohlídky, jednu hodinu před samotným závodem pětistovek. Holandští lékaři vyšetřují zlomenou ruku způsobem, který by byl bolestivý dokonce snad i v případě, že by zlomená nebyla. Capirossi se na všechny jen usmívá a na jeho tváři není vidět náznak bolesti a přesvědčuje tak komisi o své způsobilosti závodit.

Loris Capirossi dostal ten den zelenou, ale to ještě netuší jak bolestivý závod to bude. Ošetření, bandáž a léky pomůžou, ale bolest zůstává. Během závodu bojuje z bolestí, ale také o první místo v pořadí, když se závod dočasně přerušuje kvůli dešti. Před restartem jde Loris znovu na ošetření a bere další léky proti bolesti. Jeho odměnou za neskutečné fyzické vypětí je třetí místo na stupních vítězů.

Právě na takové příběhy, plné lidských citů a emocí jsou všichni, kteří pracují v Mobilní klinice hrdí a právem. Snad i z toho důvodu vznikla čtvrtá Mobilní klinika. Ta byla postavena již zmiňovanou společností Franzisella na návěsu soupravy, kterou po všech cestách světa vozí tahač Magnum 390. Ten jim darovala společnost Renault Italia. Klinika je 13.5 metrů dlouhá, 2.4 metrů široká a 3.8 metrů vysoká.

Čtvrtá Mobilní klinika je již opravdovou pojízdnou nemocnicí. Ve svých prostorách má pět nemocničních lůžek, čekárnu pro příchozí, místnost pro fyzioterapii, operační sál, trauma centrum, rentgenovou místnost, místnost ovládání rentgenu a archív. Všechny prostory byly vybaveny v té době nejmodernějšími přístroji k záchraně lidských životů přímo na závodním okruhu.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00