Mokrý warm up narušil plány italské Ducati

Mokrý warm up narušil plány italské Ducati

U Ducati sice nezaznamenali umístění na stupních vítězů, nicméně minimální rozdíl na nejlepší jezdce znamená, že u italské skupiny pokračují směrem, který už brzy továrnímu týmu přinese požadované výsledky.

Valentino Rossi ráno plánoval vyzkoušet nějaké změny, které měly zlepšit výkonnostní parametry jeho GP11, ale v zahřívacím tréninku pršelo a nešlo vše důkladně otestovat. Italův tým ale zariskoval a změny v nastavení použil v závodu. Bohužel pro tým ne vše fungovalo správně a Rossi se nakonec musel smířit s pátým místem.

„Na dnešním závodu můžeme najít dobré i špatné stránky,“ řekl úvodem Valentino Rossi. „Ta pozitivní stránka je skutečnost, že jsme snížili odstup na přední jezdce a negativem to, že samozřejmě nejsem spokojený s pátým místem, protože našim cílem bylo lepší umístění. Abych řekl pravdu, mohli jsme dnes zajet o něco lépe, minulou noc jsme přemýšleli o změnách, které jsme chtěli vyzkoušet v zahřívacím tréninku, ale ten byl kompletně mokrý.“

„Změna fungovala poměrně dobře, takže jsme se ocitli na rozcestí, zda ji slepě nasadit v závodu nebo ne. Zkusili jsme to a to byla asi chyba, protože motorka byla hodně nestabilní v nájezdu do zatáček. Hodně mi klouzala a já postrádal přilnavost, takže jsem tam uvízl na celý závod aniž bych dokázal atakovat Doviziosa nebo Spiese. Jinak si myslím jsme mohli jezdit rychleji a možná s nimi bojovat,“ řekl závěrem Rossi.

Nicky Hayden dokončil závod na osmé pozici, takže stejné umístění, jakého tu docílil v kvalifikaci. S výkonem nebyl moc spokojen, protože ráno také chtěli vyzkoušet nějaké změny, ale protože pršelo, neriskovali a do závodu nastoupili bez zásahu do nastavení GP11.

„Domníval jsem se, že bych mohl zajet lépe,“ řekl po závodu v Barceloně Nicky Hayden. „Dobře jsem odstartoval, pneumatiky okamžitě fungovaly a já si v prvních kolech říkal, že by to mohlo vypadat na dobrý výsledek. Celkem rychle jsme ale opotřebovali pneumatiky a okamžitě jsem začal pociťovat problémy s prokluzem a to hlavně v dlouhých zatáčkách. Měli jsme nějaké nápady, které by nám možná pomohly, ale ráno bylo mokro a nasadit je rovnou do závodu by představovalo velký hazard.“

Doporučujeme

Články odjinud