Mokrý závod čtvrtlitrů vyhrál Mattia Pasini, Abraham třináctý

[GP Itálie - 250 ccm, závod]

První místo v závodu čtvrtlitrové kubatury na italském okruhu v Mugellu získal Mattia Pasini před Marcem Simoncellim a Alvarem Bautistou. Marco Simoncelli je stále vyšetřován vedením závodu za incident při předjíždění Alvara Bautisty a je možné, že se podoba výsledkové listiny může změnit. (Oficiální výsledky už byly zveřejněny a Marco Simoncelli zůstává na druhém místě.)

Závod čtvrtlitrové kubatury začal za deště a jezdci měli své motocykly obuté na pneumatikách do mokra. Protože během závodního víkendu neměli jezdci možnost si nastavit motocykly na mokrou trať, tak byl nedělní závod sázkou do loterie a rozhodovaly zkušenosti jezdců, týmů a zásoba jejich informací z předchozích ročníků.

Červená světla zhasla ve dvanáct hodin patnáct minut a start do jednadvaceti kol závodu Velké ceny Itálie proběhl za velmi silného deště. Toho dokázal velmi dobře využít český jezdec Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP a po prvním kole byl za Mattia Pasinim na sedmém místě a v dalším už na místě pátém.

Po šesti kolech, ale český jezdec spadl a dobře rozjetý závod pro Lukáše Peška skončil, což pro něho znamená, že letos poprvé nebude v závodu Velké ceny bodovat.

Marco Simoncelli jel s téměř pětisekundovým náskokem ve vedení, ale po osmi odjetých kolech ho dostihnul velmi dobře jedoucí na mokru Alvaro Bautista z Mapfre Aspar a italského jezdce Metis Gilery předjel. Když se o kolo později snažil Simoncelli Bautistu znovu předjet, zvolil jeden z opravdu nesmyslných manévrů a spolu s jezdcem Mafre Aspar vyjeli mimo trať, ale naštěstí se stačili znovu zapojit do závodu.

Této situace využil v té době třetí jezdec Mattia Pasini z týmu Toth Aprilia a v druhé polovině závodu Velké ceny Itálie šel do vedení. Na druhém místě jel Marco Simoncelli a třetí Alvaro Bautista. Předjížděcí manévr Marca Simoncelliho už byl v té době vyšetřován vedením závodu

Když dokonce závodu zbývalo pět kol, dvojice jezdců Simoncelli a Bautista se dotáhli na dvousekundový rozdíl od vedoucího Mattia Pasiniho a opět se schylovalo k bitvě mezi Italem a Španělem. Ve výjezdu z jedné ze zatáček málem Bautistu ze sedla vyhodila jeho Aprilie a tak se Simoncelli odpoutal, Pasiniho dojel sám a začala dech beroucí bitva mezi dvěma italskými jezdci. Mattia Pasini se ale nenechal vyprovokovat a získal pro sebe a svůj maďarský tým vítězství v domácím závodu Velké ceny Itálie.

Čtvrtý dojel švýcarský jezdec Tmomas Lüthi z týmu Emmi-Caffe Latte, který v té době ještě nevěděl zda to náhodou nebude umístění na stupních vítězů, protože výsledek šetření incidentu Simoncelliho a Bautisty nebyl ihned po skončení závodu znám. První pětku uzavřel Hector Barbera z týmu Pepe World.

V první desítce dále od pátého místa dojeli jezdci v pořadí šestý Hiroshi Aoyama, sedmý Alex Debon, osmý Hector Faubel, devátý Raffaele De Rosa a konečně desátý Roberto Locatelli.

Český jezdec Cardion AB Motoracing Karel Abraham dojel na třinácté pozici a v průběžném hodnocení mu patří šestnácté místo. 
 

GP Itálie - 250 ccm, závod

P.   Jezdec Motocykl Kol Celkový čas Ztráta
1. Klepněte pro větší obrázek Mattia Pasini Aprilia 21 45'38.391 -
2. Klepněte pro větší obrázek Marco Simoncelli Gilera 21 45'38.508 + 0.117
3. Klepněte pro větší obrázek Alvaro Bautista Aprilia 21 45'39.684 + 1.293
4. Klepněte pro větší obrázek Thomas Luthi Aprilia 21 46'02.948 + 24.557
5. Klepněte pro větší obrázek Hector Barbera Aprilia 21 46'05.405 + 27.014
6. Klepněte pro větší obrázek Hiroshi Aoyama Honda 21 46'08.428 + 30.037
7. Klepněte pro větší obrázek Alex Debon Aprilia 21 46'09.716 + 31.325
8. Klepněte pro větší obrázek Hector Faubel Honda 21 46'13.569 + 35.178
9. Klepněte pro větší obrázek Raffaele De Rosa Honda 21 46'23.247 + 44.856
10. Klepněte pro větší obrázek Roberto Locatelli Gilera 21 46'24.874 + 46.483
11. Klepněte pro větší obrázek Alex Baldolini Aprilia 21 46'27.912 + 49.521
12. Klepněte pro větší obrázek Mike Di Meglio Aprilia 21 46'38.930 + 1'00.539
13. Klepněte pro větší obrázek Karel Abraham Aprilia 21 47'02.121 + 1'23.730
14. Klepněte pro větší obrázek Ratthapark Wilairot Honda 21 47'03.910 + 1'25.519
15. Klepněte pro větší obrázek Imre Toth Aprilia 21 47'08.788 + 1'30.397
16. Klepněte pro větší obrázek Balazs Nemeth Aprilia 20 47'07.283 + 1 kolo
17. Klepněte pro větší obrázek Axel Pons Aprilia 20 47'07.373 + 1 kolo
18. Klepněte pro větší obrázek Bastien Chesaux Honda 20 47'07.608 + 1 kolo
19. Klepněte pro větší obrázek Valentin Debise Honda 20 47'32.464 + 1 kolo
20. Klepněte pro větší obrázek Daniel Arcas Aprilia 18 46'39.370 + 3 kola
  Klepněte pro větší obrázek Shoya Tomizawa Honda 6 13'48.480  
  Klepněte pro větší obrázek Lukáš Pešek Aprilia 5 11'22.134  
  Klepněte pro větší obrázek Vladimir Leonov Aprilia 4 09'33.535  
  Klepněte pro větší obrázek Jules Cluzel Aprilia 0    
15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00