[GP Itálie - 250 ccm, závod]
První místo v závodu čtvrtlitrové kubatury na italském okruhu v Mugellu získal Mattia Pasini před Marcem Simoncellim a Alvarem Bautistou. Marco Simoncelli je stále vyšetřován vedením závodu za incident při předjíždění Alvara Bautisty a je možné, že se podoba výsledkové listiny může změnit. (Oficiální výsledky už byly zveřejněny a Marco Simoncelli zůstává na druhém místě.)
Závod čtvrtlitrové kubatury začal za deště a jezdci měli své motocykly obuté na pneumatikách do mokra. Protože během závodního víkendu neměli jezdci možnost si nastavit motocykly na mokrou trať, tak byl nedělní závod sázkou do loterie a rozhodovaly zkušenosti jezdců, týmů a zásoba jejich informací z předchozích ročníků.
Červená světla zhasla ve dvanáct hodin patnáct minut a start do jednadvaceti kol závodu Velké ceny Itálie proběhl za velmi silného deště. Toho dokázal velmi dobře využít český jezdec Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP a po prvním kole byl za Mattia Pasinim na sedmém místě a v dalším už na místě pátém.
Po šesti kolech, ale český jezdec spadl a dobře rozjetý závod pro Lukáše Peška skončil, což pro něho znamená, že letos poprvé nebude v závodu Velké ceny bodovat.
Marco Simoncelli jel s téměř pětisekundovým náskokem ve vedení, ale po osmi odjetých kolech ho dostihnul velmi dobře jedoucí na mokru Alvaro Bautista z Mapfre Aspar a italského jezdce Metis Gilery předjel. Když se o kolo později snažil Simoncelli Bautistu znovu předjet, zvolil jeden z opravdu nesmyslných manévrů a spolu s jezdcem Mafre Aspar vyjeli mimo trať, ale naštěstí se stačili znovu zapojit do závodu.
Této situace využil v té době třetí jezdec Mattia Pasini z týmu Toth Aprilia a v druhé polovině závodu Velké ceny Itálie šel do vedení. Na druhém místě jel Marco Simoncelli a třetí Alvaro Bautista. Předjížděcí manévr Marca Simoncelliho už byl v té době vyšetřován vedením závodu
Když dokonce závodu zbývalo pět kol, dvojice jezdců Simoncelli a Bautista se dotáhli na dvousekundový rozdíl od vedoucího Mattia Pasiniho a opět se schylovalo k bitvě mezi Italem a Španělem. Ve výjezdu z jedné ze zatáček málem Bautistu ze sedla vyhodila jeho Aprilie a tak se Simoncelli odpoutal, Pasiniho dojel sám a začala dech beroucí bitva mezi dvěma italskými jezdci. Mattia Pasini se ale nenechal vyprovokovat a získal pro sebe a svůj maďarský tým vítězství v domácím závodu Velké ceny Itálie.
Čtvrtý dojel švýcarský jezdec Tmomas Lüthi z týmu Emmi-Caffe Latte, který v té době ještě nevěděl zda to náhodou nebude umístění na stupních vítězů, protože výsledek šetření incidentu Simoncelliho a Bautisty nebyl ihned po skončení závodu znám. První pětku uzavřel Hector Barbera z týmu Pepe World.
V první desítce dále od pátého místa dojeli jezdci v pořadí šestý Hiroshi Aoyama, sedmý Alex Debon, osmý Hector Faubel, devátý Raffaele De Rosa a konečně desátý Roberto Locatelli.
Český jezdec Cardion AB Motoracing Karel Abraham dojel na třinácté pozici a v průběžném hodnocení mu patří šestnácté místo.
GP Itálie - 250 ccm, závod
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Kol |
Celkový čas |
Ztráta |
1. |
|
Mattia Pasini |
Aprilia |
21 |
45'38.391 |
- |
2. |
|
Marco Simoncelli |
Gilera |
21 |
45'38.508 |
+ 0.117 |
3. |
|
Alvaro Bautista |
Aprilia |
21 |
45'39.684 |
+ 1.293 |
4. |
|
Thomas Luthi |
Aprilia |
21 |
46'02.948 |
+ 24.557 |
5. |
|
Hector Barbera |
Aprilia |
21 |
46'05.405 |
+ 27.014 |
6. |
|
Hiroshi Aoyama |
Honda |
21 |
46'08.428 |
+ 30.037 |
7. |
|
Alex Debon |
Aprilia |
21 |
46'09.716 |
+ 31.325 |
8. |
|
Hector Faubel |
Honda |
21 |
46'13.569 |
+ 35.178 |
9. |
|
Raffaele De Rosa |
Honda |
21 |
46'23.247 |
+ 44.856 |
10. |
|
Roberto Locatelli |
Gilera |
21 |
46'24.874 |
+ 46.483 |
11. |
|
Alex Baldolini |
Aprilia |
21 |
46'27.912 |
+ 49.521 |
12. |
|
Mike Di Meglio |
Aprilia |
21 |
46'38.930 |
+ 1'00.539 |
13. |
|
Karel Abraham |
Aprilia |
21 |
47'02.121 |
+ 1'23.730 |
14. |
|
Ratthapark Wilairot |
Honda |
21 |
47'03.910 |
+ 1'25.519 |
15. |
|
Imre Toth |
Aprilia |
21 |
47'08.788 |
+ 1'30.397 |
16. |
|
Balazs Nemeth |
Aprilia |
20 |
47'07.283 |
+ 1 kolo |
17. |
|
Axel Pons |
Aprilia |
20 |
47'07.373 |
+ 1 kolo |
18. |
|
Bastien Chesaux |
Honda |
20 |
47'07.608 |
+ 1 kolo |
19. |
|
Valentin Debise |
Honda |
20 |
47'32.464 |
+ 1 kolo |
20. |
|
Daniel Arcas |
Aprilia |
18 |
46'39.370 |
+ 3 kola |
|
|
Shoya Tomizawa |
Honda |
6 |
13'48.480 |
|
|
|
Lukáš Pešek |
Aprilia |
5 |
11'22.134 |
|
|
|
Vladimir Leonov |
Aprilia |
4 |
09'33.535 |
|
|
|
Jules Cluzel |
Aprilia |
0 |
|
|