Motegi: Očekávaný tlak od Pedrosy a návrat Stonera

Po aragónském dominantním vítězství Daniho Pedrosy v barvách Repsol Hondy je stále o co bojovat. Už v prvním z trojice po sobě jdoucích závodních víkendů, při AirAsia Grand Prix Japonska na okruhu Twin Ring Motegi, bude hrát Katalánec o všechno.
Motegi: Očekávaný tlak od Pedrosy a návrat Stonera

V současnosti vedoucí jezdec šampionátu, jezdec týmu Yamaha Factory Racing Jorge Lorenzo, má do posledních čtyř závodů zdánlivě pohodlný náskok. S Daniho zářivou formou, ale také s Caseyho návratem do závodů, může být vítězství, případně zisk druhého místa, jak jsme si letos zvykli, velmi, velmi obtížný. Dani Pedrosa by nepochybně hodně rád zopakoval své loňské japonské vítězství, kdy Lorenza porazil, ten skončil druhý a Casey Stoner třetí. Přestože není pochyb o tom, že Lorenzo bude mít na mysli udržení vedení v šampionátu, prohlásil, že jeho cílem je závod vyhrát. Stejný cíl si ovšem stanovil i vracející se Australan Stoner, který byl nucen kvůli zranění v Indianapolisu, a následné nezbytné operaci kotníku, vynechat tři předcházející velké ceny.

Lorenzův týmový kolega Ben Spies bude u své M1 hledat především řešení, jak získat o něco víc výkonu, aby se v závodě vymanil dvojici z týmu Monster Yamaha Tech3 Andrea Doviziosovi a Calu Crutchlowovi. 44 bodů rozdílu mezi Italem a Britem v tabulce může klamat a navozovat zdání celkem jasně rozdaných karet. Ale Andreovy a Calovy bitvy kapotáž na kapotáž jsou u všech příznivců MotoGP velmi populární. Pravděpodobně s jedinou výjimkou, a tou je šéf týmu Hervé Poncharal. Tým San Carlo Honda Gresini a jejich jezdec Álvaro Bautista doufá, že se v Motegi podaří vyřešit některé otázky v nastavení jejich Hondy RC213V. Rád by se opět zamíchal do bojů se satelitními Yamahami. Stefan Bradl na druhé satelitní Hondě startovního pole se chce v první řadě odrazit od chyby, kterou v Aragónu udělal, jezdíc na třetí pozici, a která jeho i jeho tým LCR Honda obrala o možnost dostat se na stupně vítězů.

U Ducati chtějí na okruhu Twin Ring Motegi hlavně co nejrychleji zapomenout na strašidelný a kuriózní pád Nickyho Haydena a potvrdit si Nickyho prohlášení, že je skutečně nezraněn a v plné síle. Valentino Rossi, který loni v Japonsku v prvním kole havaroval, uvedl, že se na závod těší a věří, že zde Ducati může být konkurenceschopná. Satelitní jezdci Ducati Karel Abraham z Cardion AB Racing a Héctor Barbera v týmu Pramac Ducati mají vzpomínky na Aragón dost odlišné. Z toho vychází i jejich očekávání pro japonskou Grand Prix. Český jezdec by rád zopakoval umístění v top ten, Španěl je skromnější a věří, že tentokrát za sebou nechá obě Aprilie ART.

Poté, co Aspar Martinéz podepsal pro rok 2013 smlouvy s oběma svými dosavadními jezdci Aleixem Espargaró i Randym de Puniet, získalo toto duo ještě větší motivaci bojovat o nadvládu mezi CRT stroji. Navíc, s ohledem na to, že se ve Španělsku nejlepší CRT motocykl kvalifikoval časem do 1,7s na nejrychlejšího, je patrné, že se tato „novinka" ve startovním poli výkonnostně přibližuje prototypovým strojům. Řada Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing), Danilo Petrucci (Came IodaProject Project), Michele Pirro (San Carlo Honda Gresini), James Ellison (Paul Bird Motorsport) a Yonny Hernandéz (Avintia Blusens) zůstává beze změn a každý z nich obsadí startovní místo na roštu japonského okruhu. To ovšem neplatí o Mattia Pasinim, který je v týmu Speed Master nahrazen jiným Italem Robertem Rolfem. Iván Silva se místo Davida Saloma vrací zpět do sedačky jezdce týmu Avintia Blusens.
(motogp.com)

 

15:09 | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
13:12 | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Katalánska, Montmelo
Pátek 15. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 16. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 17. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00