Moto FGR: V Kataru budeme o něco blíž špičce

Česká stáj to tento týden neměla vůbec jednoduché. V Jerezu museli řešit technické problémy a to mělo vliv na průběh celého testu. Odhodláni uspět mají ale velké a před Katarem si věří.
Moto FGR: V Kataru budeme o něco blíž špičce

O tom, jak to začátkem týdne vypadalo, hovořil šéfmechanik Igor Králík. „Po doručení všech kitových dílů, na které jsme čekali tak dlouho, jsme se konečně mohli pustit do jejich instalace na samotný motocykl. Bohužel zprovoznit závodní elektroniku, která je od nového dodavatele a pro všechny týmy stejná, nebylo vůbec jednoduché a jen díky pomoci dvou skutečných odborníků, kteří pracovali posledních dvanáct let pro tovární tým Rizzla Suzuki se nám ji nakonec podařilo zprovoznit. Tím jsme bohužel ztratili první den testování.“

„Druhý den ovšem problémy nastaly znovu, ale úplně jiného charakteru. Problém s řazením se nám podařilo odstranit až následující den dopoledne a to po několikanásobném rozebrání převodovky, takže jsme přišli také o druhý den,“ pokračoval šéfmechanik FGR. „Poslední den, už konečně s plně funkční motorkou, jsme se tedy mohli věnovat konkrétnímu nastavení pro danou trať. Na to jsme měli v podstatě posledních padesát minut tréninku.“

„Za těchto pár minut Jasper dokázal zrychlit, oproti poslednímu testu, o více než dvě vteřiny, což je určitě pozitivní, nicméně nám na úplnou špičku stále chybí další čtyři vteřiny. Myslím že pokud by jsme měli celé tři dny možnost jezdit s plně funkční motorkou, určitě bychom ještě dokázali čas stlačit dolů.“

„Jsem rád že do Kataru vyrážíme s plně funkční motorkou a doufám že budeme mít prostor se věnovat už jenom nastavení pro samotný závod. Rád bych poděkoval celému týmu za práci, kterou odvedli v posledních testech, protože jsme udělali opravdu velký kus práce, i když na výsledcích to zatím ještě vidět není,“ dodal Igor Králík.

Manažer týmu Josef Kubíček k poslednímu testu v Jerezu dodal: „Podle odvedené práce, hektického tempa, celého nasazení týmu FGR a všech lidí okolo projektu, bych nejen já, ale všichni ostatní očekávali lepší výsledek.“

„Časový odstup je opravdu velký, ale je skutečně třeba brát v úvahu skutečnost, že MOTO FGR je posledním přijatým týmem do kolotoče velkých cen. Věřím, že jsme ještě neřekli své poslední slovo a na závody se jezdí za úspěchem. Musíme zabrat my i jezdec a doufám, že na závodech v Kataru budeme o něco blíž špičce. To je náš cíl. Motocykl potenciál má a všichni v týmu jsou skvělí. Já jim děkuji, stejně jako děkuji našim partnerům, že můžeme jít za naším snem,“ dodal Kubíček.

10:31 | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00