Moto FGR: V Kataru budeme o něco blíž špičce

Česká stáj to tento týden neměla vůbec jednoduché. V Jerezu museli řešit technické problémy a to mělo vliv na průběh celého testu. Odhodláni uspět mají ale velké a před Katarem si věří.
Moto FGR: V Kataru budeme o něco blíž špičce

O tom, jak to začátkem týdne vypadalo, hovořil šéfmechanik Igor Králík. „Po doručení všech kitových dílů, na které jsme čekali tak dlouho, jsme se konečně mohli pustit do jejich instalace na samotný motocykl. Bohužel zprovoznit závodní elektroniku, která je od nového dodavatele a pro všechny týmy stejná, nebylo vůbec jednoduché a jen díky pomoci dvou skutečných odborníků, kteří pracovali posledních dvanáct let pro tovární tým Rizzla Suzuki se nám ji nakonec podařilo zprovoznit. Tím jsme bohužel ztratili první den testování.“

„Druhý den ovšem problémy nastaly znovu, ale úplně jiného charakteru. Problém s řazením se nám podařilo odstranit až následující den dopoledne a to po několikanásobném rozebrání převodovky, takže jsme přišli také o druhý den,“ pokračoval šéfmechanik FGR. „Poslední den, už konečně s plně funkční motorkou, jsme se tedy mohli věnovat konkrétnímu nastavení pro danou trať. Na to jsme měli v podstatě posledních padesát minut tréninku.“

„Za těchto pár minut Jasper dokázal zrychlit, oproti poslednímu testu, o více než dvě vteřiny, což je určitě pozitivní, nicméně nám na úplnou špičku stále chybí další čtyři vteřiny. Myslím že pokud by jsme měli celé tři dny možnost jezdit s plně funkční motorkou, určitě bychom ještě dokázali čas stlačit dolů.“

„Jsem rád že do Kataru vyrážíme s plně funkční motorkou a doufám že budeme mít prostor se věnovat už jenom nastavení pro samotný závod. Rád bych poděkoval celému týmu za práci, kterou odvedli v posledních testech, protože jsme udělali opravdu velký kus práce, i když na výsledcích to zatím ještě vidět není,“ dodal Igor Králík.

Manažer týmu Josef Kubíček k poslednímu testu v Jerezu dodal: „Podle odvedené práce, hektického tempa, celého nasazení týmu FGR a všech lidí okolo projektu, bych nejen já, ale všichni ostatní očekávali lepší výsledek.“

„Časový odstup je opravdu velký, ale je skutečně třeba brát v úvahu skutečnost, že MOTO FGR je posledním přijatým týmem do kolotoče velkých cen. Věřím, že jsme ještě neřekli své poslední slovo a na závody se jezdí za úspěchem. Musíme zabrat my i jezdec a doufám, že na závodech v Kataru budeme o něco blíž špičce. To je náš cíl. Motocykl potenciál má a všichni v týmu jsou skvělí. Já jim děkuji, stejně jako děkuji našim partnerům, že můžeme jít za naším snem,“ dodal Kubíček.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00