Moto GP 2015 - Marc VDS a LCR s druhým motocyklem

Startovní rošt MotoGP 2015 se rýsuje ještě silnější, než v této sezóně. Existují náznaky, že některé slabší týmy ukončí svoje působení a na startovním roštu se tak uvolní místo pro top tým z Moto2, který by je nahradil.
Moto GP 2015 - Marc VDS a LCR s druhým motocyklem

Je veřejným tajemstvím, že týn Marc VDS Racing se zajímá o možnou účast v královské třídě. Šéf týmu Michael Bartholemy započal jednání s majitelem týmu Marc van der Stratenem o podání přihlášky do MotoGP. Jednání jsou však teprve na začátku a konečné rozhodnutí ještě daleko. Bartholemy pro MotoMatters.com uvedl, že rozhodnutí o jejich účasti přijde nejdříve při GP v Assenu.

Na konci června by bylo příliš pozdě na to, aby mohl Kalex připravit podvozek pro rok 2015 včas a byl tak připravený k zabudování motoru Yamaha. Bartholemy vyssvětlil, že v tomto problém nevidí. Kalex totiž dostal povolení od Yamahy k zahájení prací na rámu a mají data která potřebují, aby mohli začit, řekl Bartholemy.

 

Honda RC1000R v roce 2015 - pneumatické ventily, větší výkon a zrychlení.

 

To však nemusí znamenat, že se tým Marc VDS pojede s motocyklem Kalex Yamaha, pokud se rozhodne přestoupit. „Budeme zjišťovat, který výžrobce nabízí nejlepší balíček“, řekl Bartholemy. Marc VDS může získat pomoc od továren, vzhledem k jasné síle týmu. „Pokud by jste byli továrnou, který tým z Moto2 by jste si vybrali na pomoc?“, zeptal se řečnickou otázkou.

Tým LCR Honda také zvažuje expanzi, mít dva motocykly, jako třeba Gresini Honda, s jedním továrním strojem RC213V a jedním produkčním motocyklem RCV1000R. Lucio Cecchinello potvrdil, že je blízko podpisu nové sponzorské smlouvy pro rok 2015. „Je příliš brzo cokoliv říci o příštím roce, v Assenu budeme vědět víc,“ řekl Cecchinello.

Problémem jak Cecchinella, tak týmu Mark VDS je, že Honda nemusí vyrobit tolik strojů. Na otázku, zda jsou nějaké plány pro rozšíření aktuálního stavu čtyř motocyklů RCV1000R, řekl šéf HRC Sshuhei Nakamoto ne. „Máme dvouleté smlouvy s týmy. Příští rok budeme dodávat jen těmto týmům,“ řekl MotoMatters.com.

Neochota Hondy dodat více motocyklů je jen otázkou ceny. „Výroba produkčního motocyklu je velmi drahá, podobně jako pro satelitní tým,“ řekl Nakamoto. Na bedrech Hondy je rozdíl, který vznikl požadavkem Dorny, aby byly dostupné levnější stroje. Honda by byla ochotná dodávat více motocyklů v případě, že by týmy byly ochotny nést plné náklady.

To nemusí být pro rok 2015 až tak špatný obchod. Honda slíbila vylepšit výkon RC1000R. Motocykl by se měl dočkat i pneumatických ventilů. Nakamoto potvrdil, že budou mít stroje větší výkon a zrychlení, odmítl však prozradit, jak toho všeho chtějí dosáhnout. „Příští rok, více energie,“  bylo vše co odhalil.

zdroj: MotoMatters.com

14. listopadu | Po sezóně 2017 odejde Livio Suppo od HRC.
14. listopadu | Márquez hovoří o stresu: odkaz
12. listopadu | Dovi je vicemistrem světa: odkaz
12. listopadu | Márquez slaví titul: odkaz
12. listopadu | O titulu v MotoGP je rozhodnuto. Dovi upadl. Márquez je šampionem.