Moto2 bude oživením střední kategorie

Carmelo Ezpeleta v Madridu přivítal nové výrobce podvozků Moto2 jako dynamický prvek nejen pro střední kategorii, ale pro celý světový šampionát.

Během oficiální prezentace španělské Grand Prix, která se konala minulý týden v hlavním městě Španělska, hovořil šéf Dorny Carmelo Ezpeleta také o záležitostech týkajících se nové kubatury Moto2.

„Startovní listina bude k dispozici asi tak v polovině února,“ řekl Carmelo Ezpeleta. „Jsme v kontaktu se všemi týmy, kteří zaplatili zálohu nezbytnou pro účast a všichni pokračují. Máme devětatřicet jezdců a zdá se, že to bude konečné číslo. Může se stát, že jeden odstoupí, ale máme v záloze další, takže si myslím, že začneme s těmito devětatřiceti jezdci.“

„Osobně si myslím, že je to až příliš, ale tak se to osvědčilo. Je to nová kategorie a museli jsme dát všem příležitost, aby se ji zúčastnili,“ řekl Carmelo Ezpeleta, jenž dále hovořil o výhodách, které Moto2 může přinést.

„Myslím, že to oživí střední kategorii, která ve světovém šampionátu nabízela každým rokem mimořádně zajímavé závody. Ale potřebovala doušek čerstvého vzduchu a myslím, že to umožní mnohým z těch, kteří se 250ccm kubatury neúčastnili, aby Moto2 považovali za kategorii, kde můžou závodit.“

„Myslím, že bude velmi zajímavá a stejné motory, palivo a pneumatiky je to hlavní, co jezdcům, týmům a výrobcům podvozků dá tu nejlepší šanci vítězit. Je velmi důležitá k tomu, aby jezdcům umožnila zvládnout přestup do MotoGP.“

Na otázku, zda se může třída Moto2 stát pro výrobce podvozků cestou jak se dostat do MotoGP, Carmelo Ezpeleta odpověděl: „Je to možné. V současnosti jsme s MotoGP spokojeni, tak jak je. Věříme, že s novými pravidly pro 1000ccm kubaturu jich do roku 2012 může přijít víc. Myslím, že je tam čtrnáct výrobců, kteří vyrábějí podvozky Moto2. To může být přínosem do budoucna a s využitím motoru od nějaké továrny by výrobci podvozků mohli pracovat také pro MotoGP.“

K již zmiňované kubatuře 1000ccm, která má podle plánu změnit současnou podobu MotoGP od roku 2012, závěrem Carmelo Ezpeleta uvedl: „Po jednáních ve Valencii a Ženevě, bylo všemi členy Komise Grand Prix jednohlasně schváleno, že se od roku 2012 přejde k maximální kapacitě motoru 1000ccm, který bude mít čtyři válce s maximálním vrtáním jednaosmdesát milimetrů.“

„MSMA (Mezinárodní asociace výrobců motocyklů) se setká v Tokiu, kde bude jednat o zbývajících parametrech v pravidlech a všichni se pak společně sejdeme v únoru, abychom tyto pravidla dále definovali.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00