Moto2: FTR testuje vlastní prototyp motocyklu

Britská konstrukční společnost už jedná s několika týmy.
Britská konstrukční společnost FTR (Fabrication Techniques Racing) má v plánu dodávat své motocykly týmům v nové kubatuře mistrovství světa silničních motocyklů Moto2. S motogp.com hovořil majitel této společnosti Steve Bones o tom, jak pokračuje jejich projekt Moto2, o privátních testech nebo jejich účasti ve španělském šampionátu silničních motocyklů CEV.

Společnost FTR už začátkem října nasadila svůj motocyklový prototyp třídy Moto2 v katalánském podniku španělského šampionátu, kde použili tlumení Öhlins, kola Marchesiny, brzdy Brembo a pneumatiky Dunlop. V plánu je rovněž účast v posledních dvou podnicích tohoto šampionátu v Jerezu a Valencii.

Steve Bones motogp.com odpověděl na několik otázek týkajících se detailů z vývoje jejich podvozků a snahy prorazit mezi týmy ve světovém šampionátu v roce 2010.

Můžete nám nejdřív vysvětlit jaký je vztah FTR k Moto2?
Steve Bones: „Jsme pouze konstruktéři a nemáme v plánu se angažovat v žádném týmu. Máme v úmyslu navrhovat a stavět závodní motocykly a nabízet je jako konstruktér. Týmy by je potom od nás koupily a jezdili s nimi pokud by jim vyhovovaly.“

„Jsme dlouho uznávaným výrobcem náhradních dílů pro některé týmy, ale nikdy jsme ve skutečnosti nebyli v pozici, kdy přijdeme s vlastním návrhem, abychom předvedli co můžeme udělat my sami. V tom je dle mého mínění Moto2 krásné, protože nám nabízí příležitost ukázat, co všechno jsme schopni vytvořit v prostředí, které není tak cenově nedostupné.“

Jaká je vaše cílová skupina, co se týče zákazníků v Moto2?
SB: „Hlavním trhem je pro nás Moto2 ve světovém šampionátu, ale náš záběr je širší než jen to. Postavili jsme motocykl pro Grand Prix a jednáme se čtyřmi týmy s ohledem na závody Grand Prix. Jednáme ale také s týmy ve Španělsku, co se týče jejich domácího šampionátu a s dvěma týmy v Německu, ale zatím nebylo potvrzeno, zda motocykly Moto2 budou jezdit v jejich národním šampionátu IDM.“

„Co se týče Grand Prix jednáme s Team Germany, Ajo Motorsport, se sponzory týmu G22 Racing a s týmem Stop and Go Racing, takže v současnosti je tam hned několik týmů, s kterými jsme v jednání.“

Proč bylo pro vás tak důležité se zúčastnit španělského národního šampionátu?
SB: „Z pohledu konstruktéra je základem dostat se mezi vaši konkurenci. Když testujete jen vy sami tak nevíte na čem jste. Musíte být na dráze a závodit, aby jste zjistili jaké jsou vaše silné a slabé stránky. Španělský šampionát je pro nás jediné místo, kde to právě teď můžeme dělat. Protože FTR je nová značka a i když jsme spojení se závody Grand Prix již řadu let, ne všichni vědí, co jsme dělali v minulosti.“

„Přesto jakmile motocykl v Barceloně vyjel ven, postoj vůči nám se okamžitě změnil. Lidé mohli ocenit kvalitu motocyklu, ideu a úsilí vložené do tohoto stroje. Závodní víkend jsme brali jako událost k představení motocyklu, všem ukázat čeho jsme dosáhli, že je to reálné a potom se náhle otevřou dveře a jste v pozici, kdy se můžete skutečně bavit o motocyklu.“

„Motocykl zatím není na maximu rychlosti, doba testování byla omezená a jsme stále zatím na spodní části vývojové křivky, ale už nyní vykazuje všechny správné znaky. Jsem si jistý, že bude vpředu spolu s nejlepšími.“

Jakou jste si odnesli celkovou zkušenost ze závodního víkendu v Katalánsku?
SB: „Závodní víkend probíhal mnohem lépe než jsme předpokládali. Diego Lozano je vynikající jezdec co se týče zpětné vazby a měl instrukce na motocykl příliš netlačit a nespadnout, protože to byla jediná motorka, kterou jsme tam měli.“

„Kvalifikoval se jako třiadvacátý a my byli motocyklem tak ohromeni poté, co po pátečním výjezdu z boxů najel asi sto mil, že jsme si mysleli, že ho můžeme nasadit také do závodu. Bohužel ve třetím kole začala prokluzovat spojka a v kole třináctém musel odstoupit. Myslím, že se spojka pokazila na startovním roštu, ale to všechno je součást osvojování znalostí.“
5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00