Japonský závod byl kvůli dešti přerušen. Manuel Gonzalez si dojel pro své první vítězství v Moto2. Druhé místo obsadil domácí Ai Ogura. Na podium se poprvé v letošní sezóně podíval i Filip Salač, který do cíle dorazil jako třetí.
Do japonského závodu třídy Moto2, který byl původně vypsán na devatenáct kol, startoval jako první Jake Dixon a byl to právě on, kdo se po startu ujal vedení. Zonta vd Goorbergh se na chvíli zařadil na druhé místo, ale pak se dostal do kontaktu s Guevarou a klesl. Nakonec to ale stejně bylo jedno, protože začalo pršet a závod byl zastaven.
Následně byl závod restartován a zkrácen na dvanáct kol. Vzhledem k tomu, že nebyla odjeta tři kola, seřadili se jezdci na opakovaném startu dle pozic v kvalifikaci. Arenas nakonec startoval z pit lane.
Po restartu se do čela dostal opět Dixon. Na druhé místo se tentokrát zařadil Canet a na třetí Guevara. Na okruhu sice stále pokapávalo, ale dráha se nezdála být moc mokrá.
V druhém kole po restartu už měl Dixon mírný náskok. Na druhé pozici byl v tuto chvíli Lopez. Následovali Guevara, Vietti a Moreira. Ogura se prodíral vpřed. Salač byl mimo první dvacítku, ale také se posouval vpřed.
Ve čtvrtém kole už vedl Ogura, který startoval na pneumatikách do suchých podmínek, což se v tomto okamžiku zdálo jako výrazně lepší volba. Stejnou volbu jako Ogura učinili například i Gonzalez, Alcoba a Salač, kteří se stejně jako Ogura prodírali vpřed. V pátém kole závodu už byl Salač devátý.
V šestém kole pokračoval na první pozici Ogura. Následovali Gonzalez, Alcoba, Salač a vd Goorbergh. Všichni právě zmínění měli pneumatiky do suchých podmínek. Lopez na mokrých pneumatikách jezdil šestý.
Do sedmého kola najel jako první Ogura. Druhý byl Gonzalez. Filip Salač už byl třetí, ale čtvrtý Alcoba nebyl nijak výrazně daleko za ním. První pětku stále uzavíral vd Goorbergh. Na šesté místo se posunul Artigas. Roberts zajel do boxů přezout, což samozřejmě znamenalo výraznou ztrátu.
V další fázi závodu pokračoval na první pozici domácí Ogura, ale Gonzalez byl hodně rychlý a přibližoval se. Salač držel třetí pozici. Těsně za ním byli Alcoba a vd Goorbergh.
Čtyři kola před koncem už byl Gonzalez na první pozici před Ogurou. Salačovi se stále dařilo držet třetí pozici, ačkoliv čtvrtý Alcoba byl stále poměrně blízko.
V předposledním kole vedl Gonzalez zhruba o vteřinu před Ogurou. Salač zůstával třetí. Na vedoucího jezdce ztrácel přes devět vteřin. Za Salačem následovali Alcoba a vd Goorbergh.
Gonzalez si dojel pro svou první výhru v Moto2. Ogura si díky druhému místu upevnil vedení v šampionátu. Nyní už má náskok ve výši šedesáti bodů. Filip Salač se poprvé v letošním roce propracoval na podium. První pětku uzavřeli Alcoba a vd Goorbergh.
Viditelně dojatý Salač pak při rozhovorech v cíli potvrdil, že se pro suché pneumatiky rozhodl navzdory doporučení jeho mechaniků. Suché pneumatiky se nakonec ukázaly jako správná volba. Všichni jezdci na předních pozicích jeli právě na suchých gumách.
GP Japonska - Moto2, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Čas/Ztráta |
1 |
Manuel Gonzalez |
Kalex |
22'52,521 |
2 |
Ai Ogura |
Boscoscuro |
2,535 |
3 |
Filip Salac |
Kalex |
9,103 |
4 |
Jeremy Alcoba |
Kalex |
9,24 |
5 |
Zonta Vd Goorbergh |
Kalex |
14,758 |
6 |
Xavier Artigas |
Forward |
35,812 |
7 |
Celestino Vietti |
Kalex |
53,847 |
8 |
Diogo Moreira |
Kalex |
54,359 |
9 |
Alonso Lopez |
Boscoscuro |
56,883 |
10 |
Izan Guevara |
Kalex |
58,933 |
11 |
Tony Arbolino |
Kalex |
59,29 |
12 |
Fermin Aldeguer |
Boscoscuro |
59,692 |
13 |
Jake Dixon |
Kalex |
59,952 |
14 |
Sergio Garcia |
Boscoscuro |
63,215 |
15 |
Darryn Binder |
Kalex |
63,495 |
16 |
Aron Canet |
Kalex |
69,18 |
17 |
Deniz öncü |
Kalex |
68,863 |
18 |
Barry Baltus |
Kalex |
69,446 |
19 |
Marcos Ramirez |
Kalex |
70,153 |
20 |
Senna Agius |
Kalex |
70,296 |
21 |
Ayumu Sasaki |
Kalex |
79,507 |
22 |
Albert Arenas |
Kalex |
85,458 |
23 |
Alex Escrig |
Forward |
86,203 |
24 |
Jaume Masia |
Kalex |
88,788 |
25 |
Xavi Cardelus |
Kalex |
105,709 |
26 |
Dennis Foggia |
Kalex |
108,403 |
27 |
Joe Roberts |
Kalex |
0 |
Neklasifikováni |
|
Mario Aji |
Kalex |
16'19,175 |
Foto: Gresini Racing