Pete Benson odešel od tovární Hondy, aby spolupracoval s mladým britem Scottem Reddingem, ale není sám koho těší nové výzvy, zkušený český mechanik Daniel Peták bude letos spolupracovat s Lukášem Peškem.
Daniel Peták pracoval několik let s týmem Kawasaki v královské kubatuře MotoGP a po letech praxe v top kubatuře získal neocenitelné zkušenosti, což je pro každého jezdce velké plus, když má jeho motocykl pod palcem člověk, jakým je právě jmenovaný český mechanik.
Během slavnostní prezentace motocyklu Moriwaki, Daniel Peták pro motogpsports.cz uvedl: „V MotoGP jsem několik let pracoval u továrního týmu Kawasaki, takže nějaké ty zkušenosti tu jsou. Pro mě je to každopádně nová výzva, nová třída, jsou tam nové technické parametry a hlavně budu pracovat pro českého jezdce.“
„Vždy jsem chtěl pracovat pro Čecha v MotoGP, to sice Moto2 není, ale doufám, že Lukášovi díky svým dlouholetým zkušenostem dokážu pomoci,“ uvedl Daniel Peták, který se jen před pár dny vrátil ze sídla Matteoni Racing, kde pracovali na Peškově Moriwaki.
„Teď jsme se vrátili z Itálie, kde jsme kompletovali tuto Moriwaki a přitom se také samozřejmě trošku učili. Hned zítra odlétáme na test do Valencie. Budou tam inženýři japonského výrobce Moriwaki a s nimi pak budeme řešit jemné vyladění stroje.“
Zda týmy s japonským podvozkem Moriwaki budou mít po celou sezonu svého továrního inženýra nebo bude k dispozici jeden pro více týmů třídy Moto2 se teprve uvidí, protože v této otázce zatím není jasno. „Moriwaki jsme dostali minulý týden, takže je to celkem všechno narychlo, ale japonský výrobce pracoval na více motocyklem a všechny týmy postupně zásoboval náhradními díly.“
Jak bude střední třída světového šampionátu Moto2 zahajovat závodní víkend, co se týče oficiálních pohonných jednotek Honda 600ccm, Daniel Peták dále uvedl: „Ve čtvrtek před závodním víkendem si každý vylosuje jeden motor. Bude jich tam nějakých čtyřicet a vy dostanete na víkend jeden, aby nedocházelo k tomu, že si někdo bude vybírat ty lepší. Losování je tak absolutně náhodné a po závodě se motor vrátí zapečetěný zpátky.“
Na otázku motogpsports.cz, zda už v prvním IRTA testu bude Lukáš Pešek jezdit s motocyklem poháněným oficiální pohonnou jednotkou od Hondy, Daniel Peták závěrem odpověděl: „Začínáme testovat ve Valencii v pondělí prvního března a to už přímo se závodním motorem Honda, který se bude používat v průběhu sezony.“