Do závodu prostřední třídy v Malajsii se jako první pouštěl Alex Márquez. Spolu s ním vyjížděli z první řady i Luca Marini a Fabio Quartararo.
Vedoucí muž šampionátu – Francesco Bagnaia – dorazil do Malajsie s náskokem 36 bodů na Oliveiru, takže měl velmi reálnou šanci na zajištění titulu pro letošní rok.
Po startu se vedení ujal Marini. Hodně vpřed se posunul Oliveira, který po startu ze sedmé pozice postoupil na druhé místo. Hned za Oliveiru se dostal Bagnaia. Márquez po startu z pole position klesl na osmé místo. Quartararo se v úvodu chtěl protáhnout do vedení, ale byl široký a přišel o pozice.
Ještě během prvního kola se před Oliveiru na druhé místo dostal Bagnaia. Marini vedl i po průjezdu cílem prvního kola. Olveira se vrátil na druhé místo, ale pak jej znovu překonal Bagnaia. Marini si začínal budovat náskok v čele. O druhé místo bojovali nejen Oliveira a Bagnaia, ale také Gardner, Pasini a další. Marini sice měl mírný náskok, ale od druhého místa dále to bylo těsné.
Na zemi skončil Iker Lecuona. Jezdec je naštěstí v pořádku.
Ani ve třetím kole se nic neměnilo na první pozici. Marini si držel náskok a snažil se bojovat o své první vítězství kariéry. Na podiu už byl několikrát, ale na výhru zatím čeká. Do konce závodu ovšem zbývalo ještě hodně kol a rozhodně nebylo o ničem rozhodnuto. Bagnaia se Marinimu začal přibližovat.
Patnáct kol před závěrem stále zůstávali na prvních třech místech Marini, Bagnaia a Oliveira. V první pětce byli i Gardner a Pasini. Márquez, který byl velmi rychlý v trénincích a kvalifikaci, v neděli až takové tempo neměl. V závodě se pohyboval až na šestém místě.
O kolo později skončil na zemi Gardner. Jezdec je naštěstí v pořádku, ale šance na dobré umístění jsou pryč. Nedlouho po něm upadl i Xavi Cardelus.
Dvanáct okruhů před závěrem pokračoval na první pozici Marini. Bagnaia držel druhou pozici, ale Oliveiru měl velmi těsně za sebou. To ovšem nemuselo Bagnaiu nijak moc znepokojovat, protože i za této situace by měl titul jistý. Čtvrtý Pasini nebyl v nejtěsnějším kontaktu s Oliveirou, ale ani neměl příliš velkou ztrátu. Pátý Márquez měl na Pasiniho větší ztrátu než Pasini na Oliveiru.
Oliveira se dostal před Bagnaiu. Marini zůstával první. Bagnaia se ovšem nechtěl snadno smířit se třetí pozicí a snažil se na Oliveiru znovu útočit. Na zemi skončil Nagashima. Jezdec je v pořádku. O něco později se s asfaltem důvěrně seznámil i Niki Tuuli.
V další fázi závodu se Oliveirovi dařilo ujíždět Bagnaiovi a přibližovat se vedoucímu Marinimu. Za třetím Bagnaiou byl v těsném závěsu Pasini.
Devět kol před koncem upadl Augusto Fernandez. Jezdec musel být odnesen na nosítkách, ale nevypadalo to, že by se jednalo o něco vážného.
Postupem času se k Bagnaiovi a Pasinimu přiblížil i Alex Márquez a také Lorenzo Baldassarri. Na prvním místě se (zatím) nic neměnilo, ale Oliveira se blížil k Marinimu.
Šest kol před koncem projel vedoucí Marini jednu ze zatáček trochu zeširoka, čehož využil Oliveira a opět se mu trochu přiblížil, ale ke změně pořadí nedošlo.
Na prvních třech místech se nic neměnilo ani čtyři kola před závěrem, ačkoliv Oliveira byl těsně za Marinimi a Pasini těsně za Bagnaiou. Propadal se však Alex Márquez. Před nějakou dobou jej předjel Baldassarri a tři kola před cílem se před něj dostal i Quartararo. Márquez se tedy propadl na sedmé místo a vypadalo to, že nemá zrovna dobré tempo – rozhodně byl daleko od tempa, které měl v pátek a v sobotu, kdy dominoval tréninkům a kvalifikaci.
Do předposledního kola najel jako první Marini. Oliveira byl druhý, ale v této chvíli nebyl v těsném kontaktu s Marinim. S odstupem za Oliveirou jel třetí Bagnaia, což Italovi stačilo na titul, pokud by takto závod skončil.
Ani při nájezdu do posledního kola se pořadí na provizorním podiu neměnilo a navíc jezdci nebyli v těsném kontaktu, takže to nevypadalo, že by v samotném závěru mělo dojít ke změně, pokud nikdo z jezdců neudělá chybu. Na páté pozici ovšem ke změně došlo. Quartararo to rozjel a dostal se před Baldassarriho.
Marini dorazil do cíle jako první a dočkal se tak prvního vítězství kariéry. Oliveira dokončil na druhé pozici. Francesco Bagnaia dojel třetí a stal se šampionem pro letošní rok. Těsně pod podiem skončil Pasini. Jako pátý projel cílem Quartararo.
Dále se umístili Baldassarri, Márquez, Binder a Schrötter. Mir uzavřel první desítku.
GP Malajsie - Moto2, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Luca MARINI |
Kalex |
155,7 |
38'25,689 |
2 |
Miguel OLIVEIRA |
KTM |
155,7 |
1,194 |
3 |
Francesco BAGNAIA |
Kalex |
155,5 |
3,02 |
4 |
Mattia PASINI |
Kalex |
155,4 |
4,497 |
5 |
Fabio QUARTARARO |
Speed Up |
155,4 |
5,25 |
6 |
Lorenzo BALDASSARRI |
Kalex |
155,4 |
5,305 |
7 |
Alex MARQUEZ |
Kalex |
155,2 |
7,69 |
8 |
Brad BINDER |
KTM |
155,1 |
8,943 |
9 |
Marcel SCHROTTER |
Kalex |
155,1 |
9,687 |
10 |
Joan MIR |
Kalex |
154,5 |
18,547 |
11 |
Xavi VIERGE |
Kalex |
154,5 |
18,816 |
12 |
Andrea LOCATELLI |
Kalex |
154,4 |
19,739 |
13 |
Jorge NAVARRO |
Kalex |
154,3 |
21,177 |
14 |
Dominique AEGERTER |
KTM |
154,3 |
21,96 |
15 |
Sam LOWES |
KTM |
153,9 |
26,875 |
16 |
Simone CORSI |
Kalex |
153,8 |
28,515 |
17 |
Khairul Idham PAWI |
Kalex |
153,8 |
28,802 |
18 |
Joe ROBERTS |
NTS |
153,7 |
29,791 |
19 |
Jesko RAFFIN |
Kalex |
153,7 |
30,557 |
20 |
Edgar PONS |
Speed Up |
153,7 |
31,069 |
21 |
Steven ODENDAAL |
NTS |
153,2 |
38,43 |
22 |
Jules DANILO |
Kalex |
152,9 |
42,93 |
23 |
Dimas EKKY PRATAMA |
Tech 3 |
151,9 |
57,507 |
24 |
Isaac VINALES |
Suter |
151,9 |
57,91 |
25 |
Federico FULIGNI |
Kalex |
151,5 |
+1'03,737 |
26 |
Rafid Topan SUCIPTO |
Suter |
147,8 |
+2'04,066 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Augusto FERNANDEZ |
Kalex |
154,8 |
10 kol |
|
Niki TUULI |
Kalex |
152,3 |
11 kol |
|
Tetsuta NAGASHIMA |
Kalex |
137,9 |
11 kol |
|
Remy GARDNER |
Tech 3 |
145,7 |
13 kol |
|
Xavi CARDELUS |
Kalex |
138 |
13 kol |
|
Iker LECUONA |
KTM |
121,7 |
16 kol |
Foto: Sky Racing