Moto2: Oficiálnímu testu ve Valencii přálo počasí

Julian Simon a Mike di Meglio komentovali první den s BQR.
Ve středu odpoledne jezdci a týmy nové třídy Moto2 ukončili první den testu na okruhu Ricardo Torma ve Valencii. Na dráhu dnes vyjeli jezdci týmů BQR, Italtrans STR, Monster Tech 3, Mapfre Aspar a Pons Kalex.

Premiéru v sedle motocyklu Moto2 si dnešním dnem odbyli Raffaele de Rosa v barvách týmu Monster Tech 3 a Sergio Gadea u Pons Kalex. Jezdci Mapfre Aspar Julian Simon a Mike Di Meglio navázali na první test po posledním závodu sezony a stejně jak začátkem listopadu, tak i nyní za řídítky 600ccm prototypů BQR.

Protože podvozky od Aprilie nejsou a pravděpodobně ani nebudou, jezdci Aspar týmu díky BQR pracovali na adaptaci pro tuto novou kubaturu. Julian Simon uplynulou sezonu závodil v nejnižší kubatuře do 125ccm a jeho týmový kolega Mike Di Meglio zase s čtvrtlitrovým motocyklem, takže pro každého je přechod na 600ccm stroj zcela novou zkušeností.

Španěl Julian Simon strávil na dráze pět hodin a jel konzistentně časy kolem jedné minuty a osmatřiceti sekund. Celkem tak zvládl třiašedesát okruhů s nejlepším časem na kolo 1´37,91 sekundy. „Dneska jsme pokročili s nastavením motocyklu. Je to všechno nové, ale v hodnocení mého kontaktu s podvozkem se postupně zlepšujeme,“ řekl Julian Simon. „Čekali jsme určité vibrace, které jsme tady zažili při posledním testu, ale po většinu času jsem se cítil dobře.“

„Hlavně jsme pracovali na přední vidlici, abych získal potřebnou jistotu při brzdění a v závěru jsme použili měkkou pneumatiku, na které se nám podařilo dosáhnout slušných časů na kolo,“ pokračoval Španěl. „Je to první oficiální test a jsem spokojený s pocitem z čtyřtaktního stroje. Můžeme ještě zlepšit průjezd zatáčkami, ale s našim pokrokem jsem spokojený.“

Francouz Di Meglio potom, co vyřešil problémy s převodovkou a brzdou na předním kole zajel padesát okruhů s nejlepším časem 1´39,3 sekundy. „Dnes to bylo trošku komplikované, protože byl problém s řazením a brzdami,“ řekl Di Meglio. „S podvozkem jsme měl o něco horší kontakt než při posledním testu motocyklu Moto2, ale myslím, že zítra můžeme pokračovat v dalším zlepšení.“

„Při posledním výjezdu jsem na dráhu vyjel s novou konfigurací podvozku a díky tomu se mi podařilo zlepšit si časy na kolo. Přesto jsou tyto časy daleko od nejlepších, takže nemůžeme odpočívat. Doufám, že zítra bude znovu hezké počasí a my tak budeme dál pokračovat na tom, abychom motocyklu Moto2 lépe porozuměli,“ řekl závěrem Mike Di Meglio.
16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Malajsie, Sepang
Pátek 27. října
Moto3 1. trénink   03:00–03:40
MotoGP 1. trénink   03:55–04:40
Moto2 1. trénink   04:55–05:40
Moto3 2. trénink   07:10–07:50
MotoGP 2. trénink   08:05–08:50
Moto2 2. trénink   09:05–09:50
Sobota 28. října
Moto3 3. trénink   03:00–03:40
MotoGP 3. trénink   03:55–04:40
Moto2 3. trénink   04:55–05:40
Moto 3 kvalifikace   06:35–07:15
MotoGP 4. trénink   07:30–08:00
MotoGP 1. kvalifikace   08:10–08:25
MotoGP 2. kvalifikace   08:35–08:50
Moto2 kvalifikace   09:05–09:50
Neděle 29. října    
Moto3 warm up   02:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   05:00
Moto2 závod   06:20
MotoGP závod   08:00