První závod Moto2, který se jel s jednotnými motory Triumph, ovládl Lorenzo Baldassarri. Těsně za ním skončili Thomas Lüthi. Marcel Schrötter dorazil do cíle jako třetí.
Závod Moto3 se jel za stmívání, prostřední třída už absolvovala svůj první letošní závod kompletně za umělého osvětlení. Jako první se do závodu, který byl vypsán na dvacet kol, vydával Marcel Schrötter.
Vedení se však po startu ujal Vierge. Na druhé místo se zařadil Baldassarri a Schrötter klesl na třetí. Hned krátce po startu došlo k pádu. Na zemi skončili Bulega, Lecuona a Navarro. Další jezdci museli kvůli nehodě vyjet mimo dráhu.
Nedlouho po výše zmíněných upadl i nováček Marco Bezzecchi. Ital se pak ještě dokázal vrátit zpět do závodu.
Osmnáct kol před koncem vedl Baldassarri. Vierge kles na druhé místo. Schrötter držel třetí pozici. Upadl Nagashima a nedlouho po něm skončil na zemi i Jake Dixon.
Baldassarri pokračoval ve vedení i patnáct kol před cílem. Nic se neměnilo ani na druhé a třetí pozici. Vierge dále jezdil jako druhý a Schrötter jako třetí, ale mezi Viergem a Schrötterem to bylo hodně těsné. V první pětce byli i Gardner a Márquez.
V dalším kole se Schrötterovi podařilo překonat Viergeho a o něco později Vierge klesl i za Gardnera a Márqueze. Na provizorním podiu tedy třináct kol před koncem byli Baldassarri, Schrötter a Gardner.
Viergeho propad pak ještě pokračoval, dvanáct kol před koncem jej předjel i Lüthi, který se tak dostal na páté místo a Viergeho odsunul na šesté. A ani tím to nekončilo, postupně se Vierge propadl až na deváté místo. Lüthi v této fázi zajížděl velmi rychlá kola a blížil se ke čtvrtému Márquezovi. Deset kol před koncem to Lüthi na Márqueze zkusil, ale zatím neuspěl, podařilo se mu to až při nájezdu do dalšího kola.
Osm kol před šachovnicí stále vedl Baldassarri, pak následovala menší mezera a za ní o druhé místo bojovali Schrötter, Gardner a už také Lüthi. Alex Márquez se propadl na šesté místo za Fernandeze.
Šest kol před cílem se Lüthi na chvíli dostal před Gardnera na třetí místo, ale Gardner mu předjetí vrátil. O něco později už se Lüthimu podařilo Gardnera překonat. Pod tlakem ze strany Lowese byl v této chvíli Alex Márquez na šesté pozici. Lüthi se pokoušel útočit na svého kolegu Schröttera.
Pět okruhů před závěrem se Lowes dostal na šesté místo před Márqueze, Lüthi a Schrötter pokračovali v boji o druhé místo. Baldassarri udržoval náskok v čele. V nájezdu do dalšího kola se Lüthimu podařilo překonat Schröttera.
V dalším průběhu se Lüthimu dařilo ujíždět Schrötterovi a přibližovat se vedoucímu Baldassarrimu. Schrötter se musel obávat o třetí místo, protože Gardner se mu přibližoval.
Do předposledního kola najel jako první Baldassarri, Lüthi se mu přiblížil zhruba na 0,4 s, ale pak byl trochu delší a zase o nějaký čas přišel. O něco později byl Lüthi opět delší a znovu trochu ztratil na Baldassarriho. O chvíli později se ovšem dokázal znovu přiblížit. V nájezdu do posledního kola se Gardnerovi podařilo posunout se před Schröttera na třetí místo. Lüthi stále tlačil na Baldassarriho, ale k předjetí (zatím) nedocházelo.
Boj mezi Baldassarrim a Lüthim trval až do samotného konce. Baldassarri nakonec dokázal udržet Lüthiho těsně za sebou a zvítězil. Lüthi dojel druhý. Na třetí místo se nakonec vrátil Schrötter. Gardner se musel smířit s nepopulární bramborovou medailí. První pětku uzavřel Augusto Fernandez.
GP Kataru - Moto2, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Lorenzo BALDASSARRI |
Kalex |
161,6 |
39'56,109 |
2 |
Thomas LUTHI |
Kalex |
161,6 |
0,026 |
3 |
Marcel SCHROTTER |
Kalex |
161,5 |
2,123 |
4 |
Remy GARDNER |
Kalex |
161,5 |
2,125 |
5 |
Augusto FERNANDEZ |
Kalex |
161,5 |
2,305 |
6 |
Sam LOWES |
Kalex |
161,4 |
3,334 |
7 |
Alex MARQUEZ |
Kalex |
161,3 |
5,018 |
8 |
Luca MARINI |
Kalex |
161,1 |
7,336 |
9 |
Enea BASTIANINI |
Kalex |
160,7 |
12,949 |
10 |
Xavi VIERGE |
Kalex |
160,7 |
13,865 |
11 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Speed Up |
160,6 |
15,525 |
12 |
Brad BINDER |
KTM |
160,5 |
16,591 |
13 |
Andrea LOCATELLI |
Kalex |
160,4 |
18,667 |
14 |
Jesko RAFFIN |
NTS |
160,3 |
18,916 |
15 |
Jorge MARTIN |
KTM |
160,1 |
22,771 |
16 |
Bo BENDSNEYDER |
NTS |
160,1 |
22,822 |
17 |
Khairul Idham PAWI |
Kalex |
160 |
23,978 |
18 |
Dominique AEGERTER |
MV Agusta |
159,8 |
26,904 |
19 |
Simone CORSI |
Kalex |
159,8 |
27,03 |
20 |
Stefano MANZI |
MV Agusta |
158,9 |
40,274 |
21 |
Lukas TULOVIC |
KTM |
158,8 |
43,003 |
22 |
Joe ROBERTS |
KTM |
158,7 |
44,212 |
23 |
Philipp OETTL |
KTM |
158,5 |
47,657 |
24 |
Dimas EKKY PRATAMA |
Kalex |
157,8 |
57,596 |
25 |
Xavi CARDELUS |
KTM |
156,5 |
+1'18,749 |
26 |
Marco BEZZECCHI |
KTM |
155,4 |
+1'35,817 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Tetsuta NAGASHIMA |
Kalex |
155,7 |
18 kol |
|
Jake DIXON |
KTM |
152,9 |
18 kol |
|
Somkiat CHANTRA |
Kalex |
148,3 |
19 kol |
Nedokončili 1, kolo |
|
|
|
Jorge NAVARRO |
Speed Up |
|
0 kol |
|
Nicolo BULEGA |
Kalex |
|
0 kol |
|
Iker LECUONA |
KTM |
|
0 kol |
Foto: Flexbox HP40